Beste mede-kwekers,
Ik ben bezig met mijn eerste kweek, ik heb 2 amnesia dames in een scrog set-up. na 6 weken te hebben voorgegroeid, heb ik mijn lampen 14 mei op 12/12 gezet.
nog geen 5 dagen later begonnen de eerste topen al te vormen. nu in week 4 van 12/12 zie ik veel bruine bloeiharen en vrijwel geen witte. behalve op 1 top die in de hoek van mijn ruimte zit.
eerste 2 weken van de bloei bleef ik doorgaan met de groei voeding.
deze voeding stelde ik als volgt samen per 5 liter water:
0.7 ml regulator
5ml bio 2 groei van bio-g-power
20ml aarde 1 component van bio-g-power
uit de kraan meet ik mijn water al op 0.6 e.c., na het mengen van mijn voeding kom ik op 2.0 e.c... dit ging nog goed.
p.h. vervolgens afzuren tussen de 6.0 en 6.3
na +-2 zichtbare bloei ben ik overgestapt naar bloei voeding. hiervoor meng ik per 5 liter water het volgende=
0.7 ml regulator
Dutchpro original bloom A
dutchpro original bloom B
Blossom builder liquid van Atami 0.25ml per liter voeding.
tot een gemeten e.c. van 1.8-1.9
hierbij ook de p.h. tussen de 6.0 en 6.3
Mijn temperatuur is overigens met lampen aan gemiddeld 28 graden. maximaal 30. en de koudste dat ik gemeten heb is 18.3 maar is meestal minimaal 19.0. (ik heb inmiddels een bijverwarming besteld om dit omhoog te krijgen. lv= rond de 40 - 45%
mijn lampen bestaan uit 14 ledstrips en een voeding van 450watt. mijn ruimte is 1.8 breed, 1 meter diep en 1.5 meter hoog.
ik gebruik een co2 emmer die samen met mijn lampen aan en uit gaat.
mijn afzuiger heeft sinds de start van de bloei laaggehangen. ik heb hem nu hoog gehangen omdat mijn inlet laag is en bang was voor een slechte circulatie. daarnaast heb ik mijn ventilatortje daarnaast gehangen om de andere richting op te blazen.uitlet-waaier.jpg
mijn aarde temperatuur zit op de 21 graden.
mijn medium is aarde met perliet. (biobizz original light-mix)
wat ook wellicht handig informatie is, ik heb de gehele groei-fase van boven af watergegeven. net voor de bloeifase ben ik overgestapt naar van onder water geven (ik wist eerst niet dat dit kon).
de planten nemen wel goed het water op en de medium wordt ook lekker vochtig van het water geven.
nu dus mijn probleem...
al mijn toppen hebben bruine bloeiharen behalve 1 enkele node. die zit in de hoek, ik heb gekeken of het mogelijk was dat ze bestoven waren. er is geen sprake van de aanwezigheid van mannelijk bloemen.
wat heb ik fout gedaan of doe ik fout? en zijn mijn planten nog te redden?
top3.jpg
top 1.jpg
hier de enkele die er wel goed uitziet=
betere.jpg
en dan voor het idee heb ik een overzicht van de ruimte=
overzicht 4.jpg
helemaal rechts beneden is de top van de laatste foto. verder lijken ze allemaal op de andere foto's
ik hoor graag wat ik hier kan verbeteren.
Ik ben bezig met mijn eerste kweek, ik heb 2 amnesia dames in een scrog set-up. na 6 weken te hebben voorgegroeid, heb ik mijn lampen 14 mei op 12/12 gezet.
nog geen 5 dagen later begonnen de eerste topen al te vormen. nu in week 4 van 12/12 zie ik veel bruine bloeiharen en vrijwel geen witte. behalve op 1 top die in de hoek van mijn ruimte zit.
eerste 2 weken van de bloei bleef ik doorgaan met de groei voeding.
deze voeding stelde ik als volgt samen per 5 liter water:
0.7 ml regulator
5ml bio 2 groei van bio-g-power
20ml aarde 1 component van bio-g-power
uit de kraan meet ik mijn water al op 0.6 e.c., na het mengen van mijn voeding kom ik op 2.0 e.c... dit ging nog goed.
p.h. vervolgens afzuren tussen de 6.0 en 6.3
na +-2 zichtbare bloei ben ik overgestapt naar bloei voeding. hiervoor meng ik per 5 liter water het volgende=
0.7 ml regulator
Dutchpro original bloom A
dutchpro original bloom B
Blossom builder liquid van Atami 0.25ml per liter voeding.
tot een gemeten e.c. van 1.8-1.9
hierbij ook de p.h. tussen de 6.0 en 6.3
Mijn temperatuur is overigens met lampen aan gemiddeld 28 graden. maximaal 30. en de koudste dat ik gemeten heb is 18.3 maar is meestal minimaal 19.0. (ik heb inmiddels een bijverwarming besteld om dit omhoog te krijgen. lv= rond de 40 - 45%
mijn lampen bestaan uit 14 ledstrips en een voeding van 450watt. mijn ruimte is 1.8 breed, 1 meter diep en 1.5 meter hoog.
ik gebruik een co2 emmer die samen met mijn lampen aan en uit gaat.
mijn afzuiger heeft sinds de start van de bloei laaggehangen. ik heb hem nu hoog gehangen omdat mijn inlet laag is en bang was voor een slechte circulatie. daarnaast heb ik mijn ventilatortje daarnaast gehangen om de andere richting op te blazen.uitlet-waaier.jpg
mijn aarde temperatuur zit op de 21 graden.
mijn medium is aarde met perliet. (biobizz original light-mix)
wat ook wellicht handig informatie is, ik heb de gehele groei-fase van boven af watergegeven. net voor de bloeifase ben ik overgestapt naar van onder water geven (ik wist eerst niet dat dit kon).
de planten nemen wel goed het water op en de medium wordt ook lekker vochtig van het water geven.
nu dus mijn probleem...
al mijn toppen hebben bruine bloeiharen behalve 1 enkele node. die zit in de hoek, ik heb gekeken of het mogelijk was dat ze bestoven waren. er is geen sprake van de aanwezigheid van mannelijk bloemen.
wat heb ik fout gedaan of doe ik fout? en zijn mijn planten nog te redden?
top3.jpg
top 1.jpg
hier de enkele die er wel goed uitziet=
betere.jpg
en dan voor het idee heb ik een overzicht van de ruimte=
overzicht 4.jpg
helemaal rechts beneden is de top van de laatste foto. verder lijken ze allemaal op de andere foto's
ik hoor graag wat ik hier kan verbeteren.
Comment