Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 2 weken ver... Meningen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek - 2 weken ver... Meningen?

    Korting op 420shop
    Dag fellow splifflovers,

    Ik begon onlangs na lang twijfelen toch aan een eerste kweek. Het gaat om 2x een royal haze autoflower.
    Het eerste idee was om ze buiten te kweken in 20 l potten eens ze sterk genoeg zijn.
    Door omstandigheden twijfel ik om ze toch binnen groot te brengen onder groeilampen.
    (Ongewenst bezoek buiten, slecht weer eventueel, plagen voor de planten, ...)

    ​​​​​​Het kan ook een combo worden.

    Aan de kwekers met wat ervaring wilde ik even vragen of m'n planten het wat gied Stellen voor de leeftijd die ze hebben. De kleinste plant is 12 dagen, de grotere is 10 dagen.
    Da's misschien vreemd maar de de kleinste is in het begin even gekanteld en er was wat aarde uit de pot gevallen... De plant zat nog wel gewoon op z'n plaats, maar misschien had ie wat stress.

    Wat zou een goed moment zijn om deze autoflowers over te potten in 20 liter potten? Want dat is toch wat delicaat bij autoflowers begrijp ik?

    Ze krijgen nu 35 ml water per 24-48 uur. Ik geef nog geen voeding
    Ik wacht tot de bovengrond kurkdroog is en de ondergrond dieper, droog tot lichtjes vochtig.

    IK ben op zoek naar tips rond verpotten, potgrond, wateren, voeding, en betaalbare groeilampen...

    Alvast bedankt voor alle feedback en op een goede eerste oogst!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Focuz; 4 August 2021, 14:44.

    #2
    AF direct in de eindpot zetten is toch de algemene mening. Dus niet verpotten.

    Maar in jouw geval moet je wel.

    Comment


    • Focuz
      Focuz commented
      Editing a comment
      Jup, ik was slecht voorbereid, had ze al geplant voor ik genoeg research had gedaan.. volgende keer meteen goed..

      Enige tips wanneer ik dit voor deze kweek het beste doe? Zijn ze nu nog te jong?

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Je kan beter nog even wachten tot de plantje een kluit ( wortels) hebben. Dan probeer je om de kluit heel te houden, als je ze verpot.

      De grond een beetje nat maken, en dan de pot en plant omkeren, met de steel tussen je vingers, zodat je plantje en de aarde opvangt in je hand.

    #3
    Thnks voor de tips... Denk je dat ze op dit moment normaal zijn qua groei voor hun leeftijd?

    Comment


    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Gewoon ok. Ze strekken wel heel erg, dus snel een lamp halen. Plus levertijd daarvan hmmm... Ben benieuwd of ze het redden.

      Zodra ze topzwaar worden in elk geval voorzichtig een hoopje aarde om het stammetje doen zodat ie wat steviger staat.

    • TheBigDudeski
      TheBigDudeski commented
      Editing a comment
      Nouja strekken erg... Wel redelijk in elk geval. Dit gaan ten koste van de tijd dat je plant zou moeten groeien.

    #4
    Enige adviezen voor lampen / systeem...?
    liefst zo low budget mogelijk...

    Comment


      #5
      Ik ga cellmax bio grond met extra vivimus bodemverbeteraar gebruiken en was can plan een set van plagron te bestellen en te gebruiken volgens hun flyer..

      Alleen qua lampen raak ik er niet wijs uit en had dat niet echt ingerekend qua budget.. dus wil wel goed uitkijken daar..

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment
        Mars TS100 en als je wilt beknibbelen een TS600. Mooie beginnerslampen. Spider Farmer is ook populair.

        Als je via google bijvoorbeeld zoekt op 'TS100 jointjedraaien' vind je genoeg kweekverslagen waarbij die lamp is gebruikt. Valt bepaald niet tegen en het zijn hele schappelijke prijzen.

        Nederhigh had hier een tijd terug ergens een mooi betoog over, maar die kan ik zo even niet voor je terugvinden.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Jup, ts1000 ofzo is een prima budget lamp. Voor dat geld zijn er een heleboel mindere lampen te vinden.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        AFjes de helft geven van wat de flyer verteld.

      #6
      Ik ga vanavond nog 1 van de 2 mars lampen bestellen.. normaal mag ik ze binnen 2 dagen wel verwachten.. het zal wel spannend worden qua geur want ga het zonder tent doen deze eerste keer..

      Is de plagron bio set een goede keuze qua voeding? Ik zie net dat cellmax ook een hele reeks voedingsproducten heeft...

      Update: ik heb de ts1000 besteld, en een plagron top grow box alg... Bio
      Zal nog even zoeken zijn hoe de voedingsproducten te gebruiken bij mijn cellmax / vivimus grondmengsel
      Last edited by Focuz; 5 August 2021, 14:39.

      Comment


      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Zeker weten dat het wijs is om zonder tent / koolstof filter te kweken? Ik zou dat niet eens in mijn hoofd halen..

      • TheBigDudeski
        TheBigDudeski commented
        Editing a comment

      #7
      Ik waag het er maar op, het gaat over 2 planten...
      misschien dat ik ze buiten kan laten bloeien maar in noodgevallen toch binnenzet ofzo...

      Of dat ik in de komende periode alsnog een tent met filter aankoop...

      Hehe. het was allemaal wat impulsief beslist van 'laat ik het gewoon proberen' maar nu ze er zijn, wil ik het hoe langer hoe meer toch maar best ernstig doen... En nu kan ik er toch ook niet meer mee stoppen eigenlijk... Ik zie ze elke dag groter worden

      Ik merk wel dat er bij 1 plant een vreemde vlek zit op een blad dat ik er niet kan afwrijven...

      ​​​​​​Geen idee of het ernstig is..

      Attached Files

      Comment


        #8
        Oh... Allright.. ik was al wat aan het rondsurfen en zag de mars hydro tenten al die me wel okee leken.

        Enige tips rond koolstoffilter of andere assecoires bij de tent?

        Enne... Hoe sterk werkt zo'n filter? Mocht het in de kelder staan, trekt de restgeur alsnog het huis in denk je?

        Hoe is de geurhinder te doen , mocht ik het toch buiten in de tuin plaatsen?

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Je hebt een ventilatortje nodig. 5 watt volstaat.

          Koffiefilter en een zakje om het zaad te laten kiemen.

          Kies het juiste voedsel:
          Als je minerale voeding geeft heb je eigenlijk ook een PH en EC Meter nodig. Bio geeft iets minder opbrengst. Maar de wiet is lekkerder vind ik.

          Plakstrip om varenrouwmuggen en andere beestjes mee te detecteren en te vangen.

          Je hebt een schaartje nodig om te knippen na het oogsten en een pot om je gedroogde wiet in te bewaren.

          Bijna iedereen heeft ook een temperatuur en hygrometer hangen.

          Potten en potgrond. Gietertje/maatbeker.

          Grote doos geduld.

          Camera voor je kweekverslag.

          Vloeitjes en een aansteker.

          Succes!

        • Fuego
          Fuego commented
          Editing a comment
          Weet je wat het is, op zich is een filter de eerste aantal weken niet perse nodig. Na 3 weken bloei is het wel aan te raden. Of je moet echt schijt hebben en het lekker vinden dat de hele buurt naar wiet ruikt. Dan gewoon lekker zonder filter kweken, wat kan jou het schelen haha

        #9

        Comment


          #10
          Dag allemaal,

          Alvast bedankt voor alle info.. ik heb m'n plannen wat kunnen bijsturen.
          Voor deze eerste kweek houdt ik het op buitenkweek. Mogelijks koop ik een hele kweektent / set van mars hydro en doe ok het volgende kweek meteen goed binnen.

          Voor nu: de plantjes heb ik dan toch maar in hun 20 liter potten gezet en het lijkt erop dat ze toch doorgroeien dus hoop ik dat ze niet veel stress ervaren hebben. De potten zijn gevuld met 2,5/3 cellmaxx bio en 0,5/3 Vivimus groenten & fruit bodemverbeteraar bio die ik nog had liggen.

          Ik kreeg ook een 8-2-2 voedingsflesje van cellmax bio bij de grond en krijg de plagron lijn vandaag geleverd (alga grow en alga bloom, vita race, ...)

          mag ik die vita race al geven, de plantjes zijn nu ongeveer 2 weken boven de grond.

          Neem olie komt morgen ook nog toe.

          Ps. Vreemd maar 1 plantje rook gisteren al, waar de nieuwe blaadjes ontstaan.. is dat niet vreemd?
          Attached Files

          Comment


            #11
            Heel vreemd,,,,, is natuurlijk niet de bedoeling dat je wietplantje naar wiet gaat ruiken alle gekheid op een stickie denk dat je langzaamaan wel wat water en voeding kan gaan geven.
            De Bloemen Van Bri

            Comment


            • Italbri
              Italbri commented
              Editing a comment
              als je dan toch bezig bent kun je ook gelijk die pot tot het randje volproppen met grond ow wacht dan krijgt ze geen lucht meer, ff wachten tot ze wat groter is dus.

            • Focuz
              Focuz commented
              Editing a comment
              Haha... Ik bedoel maar: er is nog maar amper blad, laat staan bloei... Ik had niet verwacht dat die toch al wat geur afgaf. De andere plant heeft dat daarbij ook niet...

              Ik zal straks voorzichtig aan beginnen bij wateren..

            #12
            Ik ben bang dat ik een fout gemaakt heb.
            ik weet dat mijn planten nog jong zijn en dus geen extra voeding moeten hebben en misschien zelfs niet kunnen verdragen...

            Maar vandaag kwam de top grow box van plagron toe met ook additieven 'enhancers' , waarvan ik dacht dat het in lage dosis geen kwaad kon.

            Ik heb een lage dosis vita race via bladspray aangebracht en power roots ook in lage dosering bij een waterbeurtje meegegeven

            Echter, enkele uren later zag ik vlekken zoals op de foto..

            Enig idee wat dit is, of het overgaat en wat ik eraan kan doen?

            Attached Files

            Comment


              #13
              Restjes/ vlekjes van de Vita race douche? Denk ik?
              gaan deze er niet af?

              Comment


              • Focuz
                Focuz commented
                Editing a comment
                Oh, da's een normaal iets bij die vita spray? Oef dan.. zal het er eens voorzichtig proberen afvegen i

              #14
              Hoe je wist het en toch deed je het ?
              Begrijp wel je overijverigheid maar niet tegen beter weten, je plant draait nu al wat geel door je goede bedoelingen stop daarmee, een verslag zou je wel wat opbrengen waar je op kunt terugvallen en verder uitbouwen.

              Ik zou de restanten er ook wat proberen afsproeien
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #15
                Das dus weer een kostbare les die je vandaag geleerd heb. Nooit bladvoeding geven als de zon er nog op komt. Beter wachten tot je plantje geen direct zonlicht meer vangt en gaat vangen en dan pas spuiten of heel vroeg in de ochtend.

                Zelf geef ik bladvoeding na 6 dan komt de zon helaas niet meer bij mijn plantjes.
                De Bloemen Van Bri

                Comment

                Bezig...
                X