Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH meters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH meters

    Korting op 420shop
    hallo , zijn zo gele PH meters van amazon.nl de moeite voor een volledige kweek? heb ik voldoende met een PH meter of moet ik ook een EC kopen?

    #2
    Combo Pen P100 Pro is een relatief goedkope pH / EC meter en temperatuurmeter voor je zwembad, aquarium of het voedingswater van je planten.


    Iets duurder , maar gemakkelijk in gebruik en onderhoud.

    Comment


      #3
      Die aquamasters meten ph niet goed na een tijdje.

      Adwa, bluelab en milwaukee zijn goede merken.

      Er zijn genoeg kwekers die het met goedkope merken doen, belangrijk is dat je alle vloeistoffen er bij koopt.

      En ja, ec meter is handig, helemaal als je minerale voeding gaat gebruiken.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
        Die aquamasters meten ph niet goed na een tijdje.
        De meeste meters vertonen afwijkingen na een tijdje, daarom moet je ze ook van tijd tot tijd kalibreren.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, en dat werkt(e) dus niet goed, na zeer korte tijd wijkt (week) ie weer af.

          Zoekfunctie, Aquamaster en je ziet wat het probleem is (was).

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik heb er een gewonnen recent met de prijsvraag hier, ze geven dus rommel weg!

        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door blawan View Post
        hallo , zijn zo gele PH meters van amazon.nl de moeite voor een volledige kweek? heb ik voldoende met een PH meter of moet ik ook een EC kopen?
        Deze meters zijn prima, ik gebruik ze al jaren en je kan ze zelfs kalibreren. Koop er een zakje pH vloeistof bij zodat je zeker weet dat de meter de goeie waarden laat zien.

        Een Ec meter is ook handig ja, anders weet je immers niet hoeveel je de planten voedt?
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bewaar vloeistof is ook belangrijk!!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Bewaarvloeistof voor die gele metertjes?? Ik droog de sensor af en doe het dopje er weer op.

        • Reneeeeeeetje
          Reneeeeeeetje commented
          Editing a comment
          Dat doe ik ook met mijn PH pen. Goed droogmaken en dopje er weer op

        #6
        Werken prima naar mijn mening.
        Zoals eerder vermeld, koop altijd extra kalibratie vloeistof erbij. Bewaar vloeistof is zeker handig (kan dus niet met gedemineraliseerd water)
        Last edited by ganjagast; 21 August 2021, 04:30. Reden: bewaarvloeistof gebruiken!
        Ad usum proprium!

        Comment


          #7
          Met gedemineraliseerd water als bewaarvloeistof voor je pH-meter gaat de sensor langzaam kapot.

          pH en EC meters zijn alleen interessant als je mineraal kweekt inderdaad.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Verrek Je hebt gelijk Q!
            Heb het meteen verder uitgevogeld.
            De elektrode bevat ionen en gedemineraliseerd water bevat bijna geen ionen in tegenstelling tot bewaarvloeistof. Het houdt het wel gehydrateerd maar dat was dus niet voldoende. Geen wonder dat het meten steeds langer op zich liet wachten.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Yeah, ik kwam daar ook door ervaring achter

          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Had nog even kunnen duren voordat ik daar achter was gekomen Voorlopig geen binnenkweek en het gebruik van een Ph meter.
            Goed dat er mensen zijn op dit forum die wat meer praktijk ervaring hebben.

          #8
          ok danku wel allemaal voor de reacties.
          PH en EC meter van adwan aangekocht. en bewaarmiddel voor de PH meter omdat ik toch wat meer kweekjes erbij wil doen.
          mijn kraanwater is PH 7 met canna voeding ga ik hem tussen 6.0-6.5 maken. ga nog kijken of ik PH min of PH plus moet kopen.

          weet iemand toevalling hoelang voedingswater van canna houdbaar is als men ze gemaakt heeft? ik ga zo een paar liters ineens maken en dat dan stockeren maar sommige zeggen dat het na 1 dag al op moet ?

          Comment

          Bezig...
          X