Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf ledlamp maken met strips.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf ledlamp maken met strips.

    Korting op 420shop
    Beste Mensen,

    Ben een groentje op het gebied wiet kweken en alles wat daar nodig voor is.
    Heb me al een poosje ingelezen maar ben van plan om de meeste dingen zelf te maken zoals kast en verlichting.
    Nu kwam ik iemand op een site tegen die ook een kweeklamp heeft gemaakt van ledstrips,maar zijn ledstrips voldoende om te groeien en bloeien.
    Zo heb ik eens rondgekeken op een ledstrip site en toen kwam ik deze tegen https://www.ledstripxl.nl/led-strip-...olt-ultra.html
    Mijn vraag is dus hoeveel van deze ledstrips heb ik nodig om een fatsoenlijke kweek te krijgen,en is dit wel mogelijk met deze strips.

    #2
    Dat zijn leuke ledstrips voor je kerstversiering, maar om wiet mee te kweken zou ik het niet doen. Al komt er misschien genoeg wiet af om 2 jointjes te kunnen roken. Zou me dan eerder verdiepen in Samsung F series gen 3 om daar iets van te bouwen

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


      #3
      Neen.

      Kan je beter led tllampen nemen.

      Comment


        #4
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs


        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...led-strip-lamp

        Misschien heb je hier wat aan.

        3500k is een mooi full cycle spectrum Als je maar 1 kleur led wilt gebruiken.

        Zelf een led bouwen kan, en je kan er ook onder groeien/bloeien. Je kunt een lamp efficiënter maken dan 99% van de beschikbare plug/play lampen.

        Maar je hebt aardig wat kennis van zaken nodig om echt te weten wat je doet.

        ​​​​​​Beetje kennis over Electra, licht golflengtes, kleurenspectrum, photosythese, lichtverdeling/oppervlakte/efficiency etc..

        Ik zou voor Samsung f strips, of de H-influx serie gaan. Zoek ff naar een datasheet en kijk welke momenteel het goedkoopste is qua effecncy/prijs etc..
        Philips maakt ook goeie strips, lumiled heten die dacht ik?
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          YouTube filmpjes genoeg.

          Je kunt de chips ook per stuk bestellen.

          Comment


            #6
            Amazon heeft mooie floodlights voor een eurotje of 20, cool white. Waterdicht enzo.
            Die 50W LED dingen zijn echt dikke prima voor een klein teeltje denk ik. En je hoeft er niet voor de solderen.

            Ik heb zelf een rek gebouwd met zo'n 100W aan ledstrips op een aluminium frame, maar op een oppervlak van 122*60*60 is dat te weinig merk ik. De boel blijft in leven en doet het niet slecht, maar wiet zou ik er niet onder kweken.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Bedankt allemaal voor de info,die ledstrips kan ik vergeten dus.
              Zal eens verder kijken.

              Comment


                #8
                Als je een paar van deze strips pakt gaat het wel lukken.
                Ze zijn er in verschillende afmetingen.

                F serie gen 3 datasheet (pdf)

                (check het forum 'de kweekruimte' waar alle andere posts over het inrichten van de kweekruimte staan)
                Last edited by kroket; 11 February 2022, 19:32.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Badjeharry
                  Badjeharry commented
                  Editing a comment
                  Thx QnQ zal mij er eens in gaan verdiepen.Welke K kleur kan ik gebruiken voor groei en bloei,dacht zelf aan 3000k is dat genoeg.
              Bezig...
              X