Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Week 7 bloei, plant lijkt te foxtailen. Wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Week 7 bloei, plant lijkt te foxtailen. Wat te doen?

    Korting op 420shop
    Deze Shining Silver Haze van RQS heeft 3 maand groei gehad en staan nu 7 weken in de bloei, 50L pot met aarde. Hij blijft nog steeds nieuwe topjes groeien, volgens mij dus aan het foxtailen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij daarmee stopt en dat ie z'n huidige toppen dikker maakt? Ik geef 'm elke dag zo'n 4 a 5 liter water met voeding van de biobizz lijn, 7ml/L. Lamp is een Spiderfarm SF4000, temperatuur in de tent is tussen de 27 en 17 graden en luchtvochtigheid 55-60%.

    Graag advies!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Was er niet iets met haze planten dat ze gevoelig zijn voor stikstof ofzo?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Ik gebruik geen stikstof

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Aarde zit stikstof in!

      Ik denk dat foxtails komt door kalium.

    #3
    Het is bij nader inzien toch geen foxtailing, maar normale groei. Nu is dat wel problematisch aangezien de toppen bijna de lamp raken, maar ik heb het opgelost door ze allemaal met een ijzerdraadje naar beneden te buigen als een soort LST. Morgen ook maar ff een flinke knipbeurt geven.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #4
      Het is heel normaal voor een haze om zo te schieten. Dus kleine topjes ipv 1 grote top. Sativa versus Indica.
      Als de toppen de lamp raken dan moet je ingrijpen zoals je gedaan hebt. Je geeft wel veel water per dag...
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Thanks voor de bevestiging. Is 10% van de inhoud van de pot niet juist een beetje weinig middenin de bloei? Ik kon naar mijn idee nog veel meer geven maar had geen zin om elke dag de lekbakken te moeten legen dus gaf liever (naar mijn idee) iets te weinig

      #5
      Hoge temperatuur, stikstof, en een lichtgebrek kunnen allen bijdragen aan het doorschieten.
      Op de tweede foto zie ik de bladranden iets omhoog krullen, dat is vaak een teken dat de temperatuur iets te hoog is. Ik zou eens lokaal meten, en kijken of er misschien iets aan te doen moet. Als die temp lokaal op 27 graden blijft steken, dan is het vooral genetisch.

      Wat Silas zegt klopt, sativa's doen dat nu eenmaal en het is vrij normaal dat ze luchtigere toppen maken, maar ik denk dat die genetische achtergrond slechts een deel verklaart.
      Als je de temperatuur overdag 2 graden kunt laten zakken, dan zul je automatisch compactere topgroei krijgen. In warme omstandigheden groeien planten lang en dun omdat ze op die manier beter hun vocht kwijt kunnen. Hetzelfde gebeurt als ze op zoek gaan naar licht, maar dat lijkt me niet het geval - gezien de andere toppen die op de foto's te zien zijn.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Kleine toevoeging: als je balanceert op de rand van het aantal bloeiuren, bijvoorbeeld omdat je 13/11 of 14/10 draait, dan kan dat natuurlijk ook een rol spelen. Veel planten schieten dan zelfs in bloei en dat extra uurtje kan wat opleveren. Bij diepe sativa's echter, is dat moeilijker.. Die blijven dan in een soort halve reveg zitten. Als dit lang doorzet, zou je kunnen kijken of je niet 11/13 gaat draaien, dat is 11 uur licht en 13 donker. Een noodoplossing, maar wel eentje die werkt.

      • parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Dank voor je reactie! Hoge temperatuur zou idd probleem kunnen zijn, lamp hangt al op zn hoogst en alsnog vrij dicht op de planten (+/-20cm). Enige manier om temperatuur omlaag te brengen is door de lichtintensiteit te verlagen, en dat is natuurlijk weer ongunstig voor de toppen die aan de zijkanten van de tent groeien. Heb je wellicht een tip voor de temperatuur?

      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Ik heb geen tips om de temperatuur te verlagen; ik kweek niet meer binnen. Maar als je strek begint te zien in de andere toppen, dan zou je lamp te hoog kunnen hangen. Ik weet het, het is een lastig spel van uitvinden en proberen. Bij een tekort aan licht krijg je immers ook strek. Of gewoon accepteren natuurlijk, dat is het minste moeite. Ik houd er wel van om minder moeite te doen.

      #6
      Dit kan heel goed komen doordat je tijdens de groei te nat hebt gekweekt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #7
        Ik denk ook teveel water

        Comment


          #8
          Je kunt niet iets vogelen qua afzuiging om meer warme lucht af te voeren?
          Extra inlaat open.. Raampje op de kamer open, afzuiger opvoeren etc..
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Ik heb het temperatuur probleem inmiddels opgelost door de temperatuurmeter wat verder van de lamp af te hangen.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            En hangt ie ook in de schaduw?

          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Dat niet, maar in ieder geval niet meer recht onder de lamp!

          #9
          Je kan ook de passieve inlaat, actief maken door er een kleine zuiger aan te koppelen die koelere lucht van buiten naar binnen blaast.
          Maar 27⁰C is toch niet te warm?

          Denk dat het eerder genetica is dan stressfactoren die foxtails creëren, had ook gelezen dat er "breeders" waren die wel gecharmeerd waren van het fenomeen foxtailing en het gebruikte in hun genetica Pool ( b.v. d'r Grinspoon is zo'n strain )

          En er is niks mis (kwalitatief dan) met deze "fox"toppen, behalve dan dat ze er wat slungelig uitzien, het schijnt zelfs voor een hogere productie/opbrengst te zorgen

          No worries en succes

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Thanks!!
        Bezig...
        X