Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aardemix hulp gevraagd met potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aardemix hulp gevraagd met potgrond

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Er is zoveel informatie online te vinden, maar niet datgene wat ik zoek. Vandaar mijn vraag hier. Naar mijn idee simpel, maar het antwoord heb ik nog niet gevonden. Wie kan mij helpen?


    Ik heb potgrond gevonden, biologisch, NPK 9-2-2. Als ik het goed lees op cnnbs.nl is het ideale 7:9:8.

    De aardemix die ik wil maken:
    - 320 liter potgrond
    - 15% vermiculiet
    - 15% perliet
    - 30 liter wormenmest
    - 2.2 kilo bloedmeel 12-0-0
    - 1.1 kilo beendermeel 5-15-0
    - 1 kilo bat guano 3-10-1
    - 180 gram epsomzout
    - 200 gram dolomiet
    - 110 gram azomite

    Maar zo kom ik naar mijn idee niet aan 7:9:8, dan zou ik toch minstens 50 kilo beendermeel, 50 kilo bloedmeel, 50 kilo vinassekali toe moeten voegen lijkt me?

    Buiten dat heb ik een ander recept gevonden met meer dolomiet, epsomzout en azomite, ik weet niet wat het beste is.

    Plus ik wil nog black strap molasses compost tea maken.

    Dank voor jullie hulp


    #2
    Eens de wormenmest en je bacteriën op gang zijn gekomen veranderd alles weer.. Nog wat verenmeel en inwateren met urine en dan komt dat wel goed.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door goldensun View Post
      - 320 liter potgrond
      - 15% vermiculiet
      - 15% perliet
      - 30 liter wormenmest
      Zou het hier bij laten, alle andere dingen achterwege laten en vloeibare voeding gebruiken wanneer nodig.

      Als je wel bloedmeel, beendermeel en vinassekali wil toevoegen moet je de dosering nog wel even onder de loep nemen.. Kilo's Dat kan niet kloppen, je komt waarschijnlijk niet eens boven de 100 gram uit Zeker niet als je rekening houdt met de voeding die reeds aanwezig is in de potgrond (en wormenmest).

      (320 liter potgrond is wel veel hoor.. even een reminder dat dit forum voor alleen voor eigen-gebruik-kwekers is)
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • goldensun
        goldensun commented
        Editing a comment
        In de potgrond zit nogmaals 9-2-2 en ik wil 9-8-7 bereiken, dat verklaart de kilos makkelijk. Lees t nog eens? Wat hebben jullie gerookt? Dit soort maffe antwoorden?

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik heb wiet gerookt, Gorilla Glue om precies te zijn, en jij goldensun? En wat is er "maf" aan mijn antwoord?

      #4
      Maak het anders simpeler:
      15% perliet,
      70% potgrond
      5% zwarte turf.
      10% van de goedkoopste organische mest die je kunt vinden - die bestaat vaak uit beender, verenmeel, dierlijke mest, etc.


      Het probleem in je rekenschema zit hem in de gewichten; een liter droge potgrond weegt 200-300 gram. Dus die 9% N, is 18 of 27 gram in totaal.
      Flikker je 1L wormenmest bij, wat aanzienlijk zwaarder is, dan kom je uit op misschien 1 of 1,3 kg totaal. Je percentage N, als die wormenmest helemaal leeg zou zijn, zakt dan nog lager. Want 27 gram N op 1300 gram grond is iets meer dan 2%.

      Met zulke verschillen kun je beter een excel sheetje maken en daar alles in gaan zitten verwerken.
      Daarnaast kun je je afvragen: als hobby dudes zoals LR2 niet heel veel meer gebruiken dan wat potgrond, turf en wat luchtigheidmakers.. En alsnog prima oogsten.. Waarom zou je dan zo moeilijk lopen hannesen met recepten die cnnbs zelf niet eens duidelijk kan neerschrijven?
      Je bent volgens mij wel de eerste dit jaar die om hulp komt vragen omdat die site mensen weer op het verkeerde been heeft gezet. Dat belooft wat!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • goldensun
        goldensun commented
        Editing a comment
        " als hobby dudes zoals LR2 niet heel veel meer gebruiken dan wat potgrond, turf en wat luchtigheidmakers.. En alsnog prima oogsten"

        Ten eerste praat je over jezelf? En ten tweede wat is "prima" oogsten? Onder de 500 gram droog hier onder de spaanse zon begin ik er niet aan, ik wil een goed recept

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Zo weinig perliet en is er dan wel kalk genoeg aanwezig welke de ph buffert?
        Sannie zijn tabletten bevatten meerdere toevoegingen voor een optimale samenwerking, maar nice dat het ook zo lukt.
        Dan wss zonder de aarde te gaan hergebruiken?

      #5
      Ik begrijp echt niet waar jullie het over hebben.

      De potgrond is 320 liter = ca. 120 kilo? 9-2-2 en ik wil er 7-8-9 van maken.

      Bijvoorbeeld bij bat guano 3-10 zou dat voor P betekenen dat er 30 kilo bij moet lijkt me dan



      I wil GEEN vloeibare voeding, bloedmeel, beendermeel, vinassekali, guano, molasse is ter vervanging hiervan en ik wil dus dosering weten hiervan om de bovengenoemde NPK waardes te bereiken.

      Comment


        #6
        Aan degene die mij het verlossende antwoord biedt geef ik 50 euro monero of 50 gefeminiseerde wietzaden

        Comment


          #7
          4 of 5 zakken potgrond in tuincentra van 70 liter zit je mss aan 20 kilo? Ook heb je veel meer nodig dan je denkt, ik zou naar de 400 liter gaan bij een nood van 320. Ik zou van elks een paar handjes mengen meer niet , want een teveel krijg je er niet meer uit, bijvoeden kan je alrijd gemakkelijker, maar versta wel je punt. Kilos zijn idd overkill.
          Ganja always does the trick.

          Comment


          • goldensun
            goldensun commented
            Editing a comment
            Een paar handjes maken geen 7-8-9 van 9-2-2 ik spreek toch geen chinees?

          #8
          Ik heb cnnbs.nl, sannie en 2 verkopers van beendermeel enz. maar een email gestuurd, dit gaat echt nergens naar

          Comment


            #9
            Ik denk dat ik maar voor een niet-bio potgrond ga kiezen

            Compo-Sana NPK 16-8-12

            En daar dan naast de eerder genoemde toevoegingen om dr "7-9-8" ongeveer van te maken, maar op elke kilo potgrond, 500 gram 3-10-0 beendermeel en 0.5 kilo guano 3-15-4 aan toevoeg

            Dat zou dan toch moeten kloppen?

            Comment


              #10
              Oorspronkelijk geplaatst door goldensun View Post
              Dat zou dan toch moeten kloppen?
              Waarom vraag je dat nog? Elk antwoord dat je krijg loop je af te zeiken. Ga lekker je info bij cnnbs halen, daar weten ze het veel beter dan hier. doei.

              Comment


              • goldensun
                goldensun commented
                Editing a comment
                Nee hoor ik heb g ****** gekregen. Zie ook mijn replys. Geen antwoorden maar slap gelul dat heb ik gekregen.

                Jullie doen maar wat, en hebben gewoon verkeerde shit gerookt toen jullie "geantwoord" hebben op mijn vraag en/of corona vacc**** genomen.


                En dat originele recept die subcool shit, lol! Voor 130 kilo een totaal ander recept als voor 4 kilo:


                ubCool's Cannabis Super Soil Mix
                Ingredient Amount

                Organic soil (with coco fiber and mycorrhizae)
                4kg
                Organic worm castings 2.2kg
                Bone meal 200g
                Blood meal 200g
                Bat guano (for flowering) 200g
                Rock phosphate 150g
                Epsom salts 100g
                Dolomite 65g
                Azomite 65g
                Humic acid 10g
                Perlite (optional) 1kg


                330 liter = 130 kilo ( ik heb het maar evem omgerekend)
                8x42l bags of high-quality organic potting soil
                1 - 30lb. bag of Worm Castings = 15 kilo / 35 liter
                2.5 kg Bone Meal
                2.5 kg High Phosphorus Bat Guano
                2.5 kg Blood Meal
                100 gram Epsom Salt
                64 gram Garden Lime
                64 gram Azomite
                Last edited by Silas; 22 March 2022, 14:56. Reden: Straf voor het schelden en een woord dat met WO2 te maken heeft.

              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Volgens mij weet je zelf het antwoord al, waarom dan nog hier vragen stellen?
                Ik vind jouw reacties erg agressief. Volgens mij heb jij nog nooit wiet gerookt, het zou je goed doen, je wordt er rustiger van.

              #11
              O het wordt steeds BETER hahaha briljant idee, verpotten om nutrienten te voeden https://2fast4buds.com/news/how-to-m...annabis-plants
              6. Using your super soil

              Have in mind that this super soil is super concentrated and can burn your plants so you have to mix 1 part of super soil to 3 parts of normal organic soil like the one you used in the super soil mix, so for example, if your pot holds 1kg of medium you’ll want to add 250g of the super soil in the bottom of the pot and then use 750g of regular soil on top.


              Comment


                #12
                Misschien kan je hiermee wat inspiratie opdoen.
                Hallo mensen van het forum. Dit is mijn eerste post dus laat ik mij voorstellen. Mijn naam is Roderick en ik heb een schijthekel aan wiet halen in de koffieshop :D Nee best leuk en gezellig daar, dat is het probleem niet. Ik heb de hobby's van mijn leven ontdekt in de shop! Maar de wiet... Ik word elke keer teleurgesteld voor


                Succes

                Comment


                  #13
                  " als hobby dudes zoals LR2 niet heel veel meer gebruiken dan wat potgrond, turf en wat luchtigheidmakers.. En alsnog prima oogsten"

                  Ten eerste praat je over jezelf? En ten tweede wat is "prima" oogsten? Onder de 500 gram droog hier onder de spaanse zon begin ik er niet aan, ik wil een goed recept
                  Als je onder de 500 gram droog komt met 320 liter aarde dan heb je het verkeerd gedaan; dat zijn 10 potten van elk 30 liter. Ik trek 200-300 gram droog uit een 25L pot onder de Nederlandse zon als ik niet eens m'n best doe.
                  Ik zeg dat jij je af kunt vragen waarom dudes als ik prima uit de voeten kunnen met minder. Dat heb je goed gelezen. Die 50 euro die je uitlooft aan iedereen die je kan helpen met basale rekenvaardigheden, kun je net zo goed in die aarde stoppen. De kunst van het kweken zit 'm vooral in weten wat je doet. Daar heb ik 'n voorzet voor gegeven, wat handvaten voor een discussie of een gesprek. In plaats van wat extra uitleg vragen, misschien een beetje hulp met je rekenschema en conversies - ik ben echt de moeilijkste niet en ik had best wel een excelsheetje willen bouwen voor je - gooi je de kont tegen de krib.
                  Helemaal zelf weten natuurlijk. Ieder zijn hobby. Maar besef daar mee goed dat je praktisch het hele forum tegen jezelf in het harnas jaagt en dat je er in feite vanuit kan gaan dat niemand op het forum je nog enigszins te woord wil staan. Gezien je bronnen en je skills in begrijpend lezen, ga je hulp nodig hebben zodra de lente eindigt.
                  Gaarkoken in je eigen sop, dat mag je.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #14
                    Als slap gelul ni voldoende is kan ik ook altijd wat stijf gelul voorzien? Zal al proactief antwoorden op uw vraag wat ik gerookt heb. En da's gevaped hier. Een blend (moi cannabisconnaiseur njef njef njef) van herijuana, selene en sannies jack.

                    Ik zal nog 1 ding constructief toevoegen. Als je denkt dat je met 30 of 50 kg moet werken van die enkelvoudige toevoegingen op 320 liter potgrond dan heb je geen flauw idee waarmee je bezig bent. Voor beendermeel in de moestuin is een 50-100 gram voldoende per vierkante meter. Wat denk je met 50 kg te gaan bereiken? En neen ik kan ni rekenen, ik gebruik gewoon mijn gezond verstand.

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Herifields staat beschreven voor de liefhebber van speciale soorten welke over lopen van potentie, Herijuana voor de extreme stoned en de Killingfields vanwege de exploderende high.
                      Ik weet niet hoe je kweekt maar volgens Sannie zou met zijn 4-stappenplan methode de zaden er nog beter uitkomen omdat die op die manier voortgebracht zijn.
                      Ik kreeg er samen met AfghaniFields een paar freebees, erg benieuwd wel.
                      En oh ja, een Hork blijft gwn een Hork eh

                    • beowulf
                      beowulf commented
                      Editing a comment
                      Als je is een ronde echt wil verbrodden moet je die spongepots is proberen Ik ben terug meer en meer voorstander van reguliere zaden, maar deze is enkel feminised helaas.

                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Was eerder aan het overwegen, liggen der ondertussen al een paar in de kelder en je zou bijna denken dat het niet kan mislukken, je gebruikte mss dat kleine propagatortje met zwakke led? Toch maar de oude week- en zaaimethode, welke eveneens een kiemmethode v Sannie is, zijn tips & tricks staan op zijn site.
                      Voorstander van regulier, zijn die sterker mss?
                  Bezig...
                  X