Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(LED)Lichtsterkte genoeg of gaan voor meer ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verlichting: (LED)Lichtsterkte genoeg of gaan voor meer ?

Korting op 420shop
    Hey allemaal ik heb een vraagje over de lichtsterkte van mijn lamp (led) heb nu een lampje van bol.com gekocht aangezien omstandigheden ik nu binnen moet kweken , dat is voor mij de eerste keer ik kweek normaal gezien altijd buiten met autoflowers . Dus mijn vraag is is de lamp die ik nu heb voldoende of moet ik toch voor iets zwaarder gaan in wattage ? Mijn alfjes zijn nu een week oud met 24/24 lichtschema ,als deze lamp toch te zwak zou zijn dan koop k volgende maand een mars hydro ts1000 als het toch voldoende zou zijn zou het een verloren kost zijn aangezien die toch redelijk duur zijn .
    Screenshot_20220322-162311_Brave.jpg Screenshot_20220322-163100_Brave.jpg 20220322_161021.jpg
    None but ourselves can free our minds.

Lees ik dat goed in de specificaties? 510 kg. Das een zware lamp!
    ​​​​​

Comment

Bijkomende informatie

Mijn setup is een grow tentje 80x80x160 actieve lucht invoer met buisventilator en semi actief beetje doe het zelf lucht uitvoer met boven in mijn tent een gewone tent ventilator die lucht uit blaast , lucht ontvochtiger en een grote ventilator voor lucht verplaatsing (niet op de alfjes gericht)
      LV 55% met een constante 21°

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Spaarlampen geven nog een beter resultaat dan die discolamp!!

Sorry..

Die tent kan ook 4 x 50 watt gbars in, om je een indicatie te geven.

Die halen tussen de 1.7/2.1 gram per watt.

Je krijgt nog wel reacties over de ts1000.

Die instructies in de zwembaden, maak ik mij wel zorgen over.

• Italiano
        Italiano commented
        Editing a comment
        @rreppellsteeltjam om de g/watt te halen die jij omschreef dan moet echt alles goed zijn. ph/ec voedingslijn. geen stress.. optimale temperatuur en lv. aan het begin als je nieuw bent met kweken dan mag je blij zijn als je 1g/watt pakt

met een spaar lamp was het volgens mij max 0,5/watt ik heb nog paar spaarlampen over. van 150 watt - 200 watt en veel tornado spaarlampjes van elk 20 watt liggen.

en de mars hydro ts1000 is een leuke om mee te beginnen.
        Last edited by Italiano; 22 March 2022, 19:04.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Iedereen die op gbars overgaat haalt de 1.7!!

ik geloof dat Kunichika een mars hydro ts1000 te koop hebt staan.
      Last edited by Nederhigh; 22 March 2022, 22:22. Reden: tag

Comment

Meh, dit noemen wij inderdaad een blurple/discolamp.
        0,5 gram per wat met deze lamp zou ik al heel knap vinden

"Base type: E27" Weet niet wat ze met Base type bedoelen, maar E27 is gewoon de standaard fitting voor een spaarlampje/led lampje etc. Beetje raar

Een ts1000 zou inderdaad al een heel stuk beter zijn! 200 gram is haalbaar met een ts1000, 23 gram met je huidige lampje? (gokje)
        Je moet dus zelf weten of je het waard vind enzo

(typo in je titel ff gefixed)

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Bij deze het zal een spider farm sf 1000 of een mars hydro ts1000 worden ze liggen allebij een beetje in dezelfde prijsklassen .

Comment

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Spiderfarmer is een 100w efficiënter model, duurdere leds, duurdere driver, meer licht voor minder stroom. Mars hydro ts100 is een 150w, met wat goedkopere onderdelen, minder efficiënt etc.. uiteindelijk kun je met de mars hydro meer oogsten omdat er 50% meer stroom doorheen knalt, maar de spiderfarmer is beter voor de stroomrekening.

Iedere fabrikant van armaturen (of lampen in de volksmond) die het heeft over "lumen", heeft naar mijn mening sowieso al verloren. Een plant neemt geen lumen waar...... dat is een meeteenheid voor licht dat door de mens waarneembaar is. een plant heeft niks aan lux, een plant is alleen geinteresseerd in micromole....

ik kan dit soort fabrikanten niet serieus nemen...

Comment

• Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            PAR, om precies te zijn. Photosynthetic active radiatoion.

• Xplosive420
            Xplosive420 commented
            Editing a comment
            yes sir, micromole is de meeteenheid van PAR.

En gekozen? Dat paars is echt niet meer wat je wilt.

Comment

• Phean
            Phean commented
            Editing a comment
            Heb ze voorlopig buiten gezet met het mooie zonnetje , het gaat een spider farmer sf1000 worden maar dat is voor volgende maand . Zou uiteindelijk ook een afzuiging moeten kopen met een filter maar zolang de plantjes niet te neig gaan meuren komt het wel goed.

• Fuego
            Fuego commented
            Editing a comment
            Mooi lampje Phean
            Ik heb dezelfde, en net de 2e kweek klaar. 145 gram droog geknipt

O nee hè, ook aan de beestjes gedacht die ze nou krijgen, en dat ze continue moeten wennen aan zon en dan weer lamplicht, allemaal niet goed voor ze.

Comment

• Phean
            Phean commented
            Editing a comment
            Ja indd aan gedacht het is ofwel de discolamp , achter het raam maar heb hier gelezen dat het 95% van de nodige uv tegen houdt of buiten we gaan zien wat er van de plantjes wordt . Ik heb nog 9 anderen autozaadjes liggen als alles in orde is kwa materiaal kan ik eventueel is voor een niet autoflower gaan .

Ja, ik zou dit spul gewoon lekker buiten zetten, en helemaal schoon/opnieuw beginnen net foto's als je de spullen op orde hebt.

Van buiten naar binnen is vragen om problemen, en zwaar af te raden.

Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Kleine update na 2 weken wachten en mijn plantjes achter een raam te laten staan en als het heel zonnig weer was buiten te zetten (is niet optimaal) ,heb ik varenrouwmuggen gekregen tjah so be it daar ben ik vanaf geraakt met vliegenvangers . De plantjes doen het kei goed nu met de nieuwe lamp (spiderfarmer sf1000) 20220504_162013.jpg

Comment

• Old dawg
              Old dawg commented
              Editing a comment
              Ach ja, die van mij staan binnen, had ook vrm, maar ben er inmiddels van af, ook o.a met die gele platen.
              Maar ook aaltjes gebruikt voor al security.

Voor de rest gaan ze bij jou wel lekker toch, de sf1000 is ook een prima lamp, nou ben benieuwd.
              Alvast veel succes

Zien er goed uit toch! Lekker door kweken
            ​​​​​

Comment

voor de liefhebbers gaat over 4 lampen en waar je op moet letten bij aanschaf.

Ts-1000 mars em die 1000 van spider worden daar benoemd.

Ben zelf aan hét kijken naar een mars 1000 of een spider 1000 hoop dat er iemand is die een van die 2 te koop heeft voor een vriendelijke prijs.

Comment

Ik ben zelf begonnen met een mars hydro ts-1000 maar kwam er al gauw achter dat die veel te klein was voor mijn 1.5x1.5m tent

Toen had ik na een foute berekening er nog eentje bij gekocht, voor ik tot de conclusie kwam dat ik er in totaal 4 nodig zou hebben.

Een kweekje met die 4 lampen gedaan, toen won ik via een prijsvraag ergens een Spiderfarmer SF 4000 die qua specs ongeveer dezelfde hoeveelheid licht als 4 ts1000's zou moeten geven voor minder energie.

Heb er nu 4x 50L potten staan en tis een prachtig oerwoud aan t worden
                Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

Bezig...
              X