Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstemmen licht en lucht

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Afstemmen licht en lucht

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ben een nieuweling in het binnen kweken (nog niet begonnen) en heb het forum is een beetje doorgelezen. Maar ik heb het idee dat ik toch nog een duwtje in de goede richting nodig heb.

Mijn plan is om een tent aan te schaffen met de dimensies 150x150x220* en ik wil graag een Lumatek Zeus LED PRO 2.9 600 Watt. Omdat ik in een appartement woon dat redelijk gehorig is wil ik ook een softbox aanschaffen om alles muisstil te maken.

De grootte van de tent is, omdat ik de ruimte heb en graag ruimte wil in de tent en de keus voor deze lamp omdat hij voor mij qua info overal erbovenuit steekt tot nu toe en ik graag voor kwaliteit ga. Voor het geval iemand zich dit afvroeg dan zijn die vragen alvast beantwoord.

Kan iemand mij adviseren wat voor softbox of hele stille buisventilator (als die bestaan) de juiste afzuigcapaciteit heeft voor de eerder genoemde lamp en welk filter ik daar het beste op zou kunnen aansluiten? Ik ben ook al zover dat ik dus gelijk sonodec slangen erop moet zetten als ik nog meer stilte wil.

Deze dingen wil ik graag goed op elkaar hebben afgesteld om problemen in de toekomst te voorkomen.
    Het gaat mij echt om kwaliteit met het oog op de lange termijn om stil en veilig bezig te zijn.
    En wat veiligheid betreft ga ik 2 mabo's gebruiken.

Alvast bedankt!
  • Answer selected by Chronos at 30 March 2022, 21:47.

De PK125 EC-TC 680M3/uur ventilator, is een zeer goede (er zijn hier die deze gebruiken en er zeer content mee zijn) afzuiger die weinig geluid produceert, ook als je hem zou dimmen hoor je geen brom, en heeft ook een thermostaat.

Is ietwat prijzig, ten opzichte van een softbox, maar een softbox heeft standaard (dacht ik) geen regelbare toerental/dimmer.
    Ook is een softbox groter van formaat.
    Daar zou je dan een trafo controller bij moeten kopen, dus dan zou je het e.e.a. weg moeten strepen.

Dit tezamen met de sonodec slangen hoor je bijna niets, heb zelf ook deze slangen en het is echt vele malen stiller.

Nou succes dan maar

Comment

• Chronos
      Chronos commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ik dan voor de PK125 EC-TC 680M3 zal gaan, lees dat hij heel stil is en prima is voor 1x 600 watt. En je hebt gelijk over de softbox, alleen ik wist niet of er redelijk stille buisventilators bestonden. Weet je misschien welke filter daar het beste op aansluit of moet ik dat afkijken van de combodeals van de winkels?

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik zou voor een combodeal gaan, dan weet je zeker dat je de goede artikelen hebt die op elkaar zijn afgestemd, en het scheelt ook een beetje, inplaats als je ze los van elkaar koopt.
      Hier een voorbeeld, zie link:

Heb deze link ff snel geplaatst, het kan lonen om verder te kijken.

Succes

• Chronos
      Chronos commented
      Editing a comment
      Dankje, ja ik was toevallig ook op die site geweest om te kijken.

Ligt er echt aan hoe warm het word, voor geurtjes kan je eventueel een extra filter in de tent zelf hangen.

En over capaciteit, zodat de afzuiger op een lagere stand kan draaien.

Comment

• Chronos
      Chronos commented
      Editing a comment
      Zou een softbox met een afzuigcapaciteit van 750m³ met een filter met de capaciteit 800m³ afdoende zijn?
      Ik heb begrepen dat LED niet zo warm als HPS is.
      En de filter hang ik sowieso in de tent.

De PK125 EC-TC 680M3/uur ventilator, is een zeer goede (er zijn hier die deze gebruiken en er zeer content mee zijn) afzuiger die weinig geluid produceert, ook als je hem zou dimmen hoor je geen brom, en heeft ook een thermostaat.

Is ietwat prijzig, ten opzichte van een softbox, maar een softbox heeft standaard (dacht ik) geen regelbare toerental/dimmer.
    Ook is een softbox groter van formaat.
    Daar zou je dan een trafo controller bij moeten kopen, dus dan zou je het e.e.a. weg moeten strepen.

Dit tezamen met de sonodec slangen hoor je bijna niets, heb zelf ook deze slangen en het is echt vele malen stiller.

Nou succes dan maar

Comment

• Chronos
      Chronos commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ik dan voor de PK125 EC-TC 680M3 zal gaan, lees dat hij heel stil is en prima is voor 1x 600 watt. En je hebt gelijk over de softbox, alleen ik wist niet of er redelijk stille buisventilators bestonden. Weet je misschien welke filter daar het beste op aansluit of moet ik dat afkijken van de combodeals van de winkels?

• Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Ik zou voor een combodeal gaan, dan weet je zeker dat je de goede artikelen hebt die op elkaar zijn afgestemd, en het scheelt ook een beetje, inplaats als je ze los van elkaar koopt.
      Hier een voorbeeld, zie link:

Heb deze link ff snel geplaatst, het kan lonen om verder te kijken.

Succes

• Chronos
      Chronos commented
      Editing a comment
      Dankje, ja ik was toevallig ook op die site geweest om te kijken.
Bezig...
X