Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stek nemen van bloeiende plant uit regulier zaad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stek nemen van bloeiende plant uit regulier zaad

Korting op 420shop
    Zit aan het eind van de bloei en heb uit regulier zaad een hele mooie Chronic staan. Ik wil hier eigenlijk enkele stekken van nemen en deze weer op 18/6 zetten, nadat ik alle bloeiende delen eraf heb gehaald. een en ander gelezen op de site, maar de meningen lopen uiteen. Het is in ieder geval een plant uit regulier zaad, dus geen gefeminiseerde. Ik verwacht dus ook minder problemen om hier uiteindelijk weer een moeder van te kunnen maken met dezelfde eigenschappen als deze bloeiende plant.
    Zijn er kenners die dit al eens hebben uitgeprobeerd en kunnen vertellen of het zin heeft het op deze wijze uiteindelijk een moeder plant te maken. ?

Als je aan het einde van de bloei zit zou ik geen stek nemen, maar de onderste scheuten reveggen op de stronk.
    je moet dan wel wat topjes met groen aan die scheuten laten. Wortelsnoei bevordert ook nieuwe groei en dan in nieuwe of opgewaarde aarde.

Gaat kei hard lukken als je logisch snoeit.
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

Comment

• Sativied
      Sativied commented
      Editing a comment
      Ik zou toch niet voorbij 3 weken gaan. Het is op zich heel de bloei door mogelijk.
      Maar als je bijna aan het einde van de bloei bent, zou ik gewoon op de stronk reveggen. Dan moet je ook niet klooien met de mini serre. Er is al wortel dus dan zal het sneller gaan. De bovenkant eraf snoeien, op de onderste scheuten 1 internode met topjes en eventueel fanleaves laten staan, wortel opzij en onderaan afsnijden, in nieuwe aarde plaatsen op 24h/0 of 18/6.
      Reveg is er bijna altijd, maar vitaliteit kan wel eens variëren.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      En de monstercrop theorie, echt of fake ? Reuzetoppen na een half jaar reveg ? Heb ook al geexperimenteerd, daarmee wel benieuwd of iemand zoiets meegemaakt heeft.

• Sativied
      Sativied commented
      Editing a comment
      Ja ge hebt feno’s die positief, neutraal of negatief kunnen reageren. Ik doe het zelden, omdat ik liever kweek vanuit zaadplanten.
      En die zullen allemaal wel meer geven als gewoonlijk wanneer je 6 maand voorgroeit he Zeker onder een goede lichtbron.

He sativied, thanks. Ga het reveggen gewoon eens proberen, bericht mooi op tijd want morgen is het na 11 weken bloei genoeg voor deze chronic. Deze is ook uit regulier zaad met ruime voorgroei . Zit normaal op cocos die nu 10 dagen gespoeld is. Heb nu alleen geen idee wat nu de voedingsbehoefte van de stronk moet zijn bij reveggen. Neem aan terug naar groeivoeding met lage ec rond 0,8.tot 1.0.

Comment

Reveggen kan, maar ik zou voor de zekerheid een 4-tal stekken nemen van wat onbenullige topjes.
      Belangrijk is dan wel dat je niets afknipt aan de bloemen omdat van daaruit de boel door gaat groeien. Let er wel mee op, reveggen kan best 3 maanden duren.
      Dus je bent al gauw 3 maanden electriciteit in een plant aan het stoppen om in feite dezelfde plant nog een keer te kweken. Dat hoeft geen probleem te zijn als je dat er voor over hebt maar het is wel een realistisch scenario.

Werkt overigens niet bij autoflowers.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blink2 View Post
        He sativied, thanks. Ga het reveggen gewoon eens proberen, bericht mooi op tijd want morgen is het na 11 weken bloei genoeg voor deze chronic. Deze is ook uit regulier zaad met ruime voorgroei . Zit normaal op cocos die nu 10 dagen gespoeld is. Heb nu alleen geen idee wat nu de voedingsbehoefte van de stronk moet zijn bij reveggen. Neem aan terug naar groeivoeding met lage ec rond 0,8.tot 1.0.
        Np, als ze een echte keeper is, is het het proberen waard. Maar als het geen zeldzame feno is, ben je inderdaad wel beter af gewoon opnieuw te zaaien. Reveggen is iets dat zelden gedaan wordt met reden. Indica’s gaan al trager dan sativa’s in groei. Zelf ben ik van die meeste zaken teruggekomen omdat het toch allemaal extra stroom/plaats is zoals LR2 aanhaalt. Ik heb een Neville hybride stek in reveg en die is al ingehaald door nieuwe zaadplanten.
        Het beste is een vrouwelijke zaadplant in groei te houden en klein te houden door de wortel te snoeien en de aarde te verversen. Maar in dezelfde pot houden. constant stekken nemen/snoeien. Ze behouden zo veel langer hun vitaliteit. Bonsaimethode.
        Keep it simple and don’t invent with your mouth.

Comment

Bezig...
        X