Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaadjes ontkiemen en proces daarna?

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

No worries. Alles is in orde. Fijne avond allemaal lieve mensen. En vergeet niet: one love!

Comment

Lieve mensen. Ik heb jullie advies nodig.
      Bijgaand plantje A en B.
      Ik heb A geknipt.... zie het resultaat. Volgens mij heb ik helemaal verkeerd gedaan?
      B is een purple haze, ik had verwacht dat ze al in bloei zou staan?

Attached Files

Comment

Met geknipt bedoel je getopt?

Heb zo’n vermoeden dat die Purple Haze geen autoflower is maar een photosynthese plant?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Haze bloeit toch pas bij 12/12?

Eind september dus.

• Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ja maar zij denkt dat het een auto flower is, samen gezaaid met die andere.

Autoflowers kun je naar mijn inziens het beste niet toppen of knippen.
        Denk inderdaad dat het beter had gekund, maar das mooi dan kun je de volgende keer alleen maar verbeteren .
        Houdt het ook weer leuk.

Op youtube kun je veel filmpjes vinden over hoe en wanneer je het beste kune knippen etc.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

parakweker: Waarom vind je het nodig om hier uberhaupt op te reageren? Om mij persoonlijk aan te vallen? 'welverdiende bitch', 'jij begon'? Wat is dit voor schoolplein niveau? Draai er eentje en relax man. Ik ben er klaar mee.
          Rreppellsteeltjam @Nederhigh: no worries. Het zijn immers de 'vrouwtjes' die het doen! Alle goeds

Comment

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Omdat ik een beetje van m'n á propos gebracht werd dat Hork word neergezet als vrouwonvriendelijke creep binnen deze context. Ik zou zeggen steek je hand in eigen boezem met je advies de volgende keer dat je op t punt staat iemand uit te schelden, met je hogere niveau

• elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Is prima jongen.

Hartelijk dank Hork! Ik wil je bedanken voor je berichtjes. Stel ik zeer op prijs.
          Dat hebben we samen al lang opgelost! Lief van jou, dankjewel

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Fijn dat ie de moeite heeft genomen via pm, krijgt ie een halve punt voor.

• elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Laten we elkaar niet beoordelen in punten. Soms blijkt een hork een true gentleman. Alle goeds lieve mensen!

Hallo lieve mensen. Graag jullie advies?
          Mijn purple haze is inmiddels goed gegroeid en een flinke plant geworden.
          Maar ze wil nog niet gaan bloeien. Waar zou het aan kunnen liggen?

Attached Files
          Last edited by elisabethcapri; 4 August 2022, 17:37.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Editing a comment
            Jouw geduld.

• elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Heb ik vaker gehoord. Ga ik doen!

• parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            als t een normale plant is (geen autoflower) begint zij met bloeien zodra de dagen korter worden en ze minder dan +/-13u licht krijgen. Eind augustus begin september.

Hallo lieve mensen,
          Heeft iemand nog tips voor wat betreft de buitenkweek met deze hoge temparaturen?
          Ik geef na zonsondergang, of ervoor, een flinke scheut water.
          Groetekes !

Comment

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Voldoende water.
            De meisjes s'nachts liever geen natte voeten geven. Water geven na zonsopkomst, wanneer ze het meest verdampen lijkt mij een beter momentje.

• elisabethcapri
            elisabethcapri commented
            Editing a comment
            Thanks!

Hallo, graag jullie advies lieve mensen? Zoals jullie zien heb ik zelf al zitten knippen, of dat een goed idee was, betwijfel ik. Maar hoe weet ik wanneer ik deze dame moet oogsten? Ik maak me een beetje zorgen om de sterke geur ivm de buren. Het betreft een autoflowering, 55 cm hoog. Love the life you live. Live the life you love.
          Attached Files

Comment

Wiet heeft een typische geur, doe je niks aan. Hooguit wat planten in je tuin zetten die nog sterker ruiken.

Hoe lang bloeit deze al en wat voor soort is het? Als je het zeker wilt weten wanneer je moet oogsten dan zal je de trichomen moeten checken met een loep of microscoop.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Ciao tutti,
              Na mijn eerste oogst, ik ben trots, heb ik er een paar zaadjes uit kunnen vissen. Dit met de gedachte, dit gaan we volgend jaar weer proberen! Moet ik de zaadjes laten drogen en dan bewaren op een koele en donkere plek voor next year? Kan ik er dan van uit gaan dat het ook een vrouwtje is? Mijn puple haze wil nog steeds niet bloeien. Mocht iemand nog tips hebben, die zijn altijd van harte welkom?
              Alle goeds !

Comment

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Uiteraard is een experiment altijd meer waard dan 1000 woorden, ik zou zeggen probeer het en laat ons volgend jaar weten wat het geworden is

• elisabethcapri
                elisabethcapri commented
                Editing a comment
                Hai Flip,
                Dat klinkt erg aannemelijk dat de plant is bevrucht. Een paar deuren verderop staan er ook een paar in de tuin. Niet bij stil gestaan dat dit kan gebeuren. Leerzaam, thanks!

• elisabethcapri
                elisabethcapri commented
                Editing a comment
                Hai Parakweker,
                Blijft fascinerend hoe de natuur werkt. Begin me nu zorgen te maken, of ik zelf bij stress, misschien ook....
                Ik ga me er verder in verdiepen. Heb jij misschien een tip voor een link naar goede literatuur? Als ik google verdwijn ik in een doolhof met meningen van zogenaamde 'experts'.

Oorspronkelijk geplaatst door elisabethcapri View Post
              Ben een klein beetje aan het stressen.
              Het is nu 27 graden - op de vensterbank waar mijn schatteboutjes staan - en de luchtvochtigheid is 33%.
              Gaat dit wel goed lieve mensen?
              Luchtvochtigheid in die fase best 80-90 procent, doorzichtig zakje erop zetten houd de omgeving vochtig. Weet niet wat andere hier van denken maar ik meen dat ik dit hoorde.

Comment

• elisabethcapri
                elisabethcapri commented
                Editing a comment
                Jefke, vast heel goed bedoeld. Maar ik stel mijn vragen liever zelf?
                Hai Flip? Na eerste buitenoogst; de grond bewaren of nieuwe aanschaffen voor een tweede ronde? Ik kweek in potten. Bedankt voor je uitleg!

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Je aarde kan je hergebruiken als je zeker weet dat er niks verkeerd is gegaan (te hoge of te lage PH, overvoeding, dat soort dingen). Ik zou deze wel opwaarderen aangezien de voeding eruit is (neem aan dat je goed gespoeld hebt de laatste 2 weken, dat wil zeggen alleen water zonder voeding hebt gegeven). Ik heb wel eens een topic voorbij zien komen over aarde hergebruiken, even zoeken op het forum.

Ikzelf koop altijd nieuwe, 5 € voor 50 liter Light Mix zijn de kosten niet vind ik. Wel gebruik ik mijn oude aarde in de tuin.

• Jefkewiltnogs
                Jefkewiltnogs commented
                Editing a comment
                Excuseer? Verder maak ik er niks van.

Oorspronkelijk geplaatst door elisabethcapri View Post
              Ciao tutti,
              Na mijn eerste oogst, ik ben trots, heb ik er een paar zaadjes uit kunnen vissen. Dit met de gedachte, dit gaan we volgend jaar weer proberen! Moet ik de zaadjes laten drogen en dan bewaren op een koele en donkere plek voor next year? Kan ik er dan van uit gaan dat het ook een vrouwtje is? Mijn puple haze wil nog steeds niet bloeien. Mocht iemand nog tips hebben, die zijn altijd van harte welkom?
              Alle goeds !
              Zaadjes? Dat is niet al te best denk ik? Ik ben zelf ook een leek.

Comment

Hallo lieve mensen,

Wie kan mij helpen?
                Zie foto, het groeit, groeit en groeit..... maar bloeit niet?
                Het betreft een Purple Haze, zelf ontkiemd, staat nu ongeveer 6 weken buiten.
                Groetekes!
                Attached Files

Comment

Volkomen normaal dat die soort pas in september begint te bloeien, en ook vanwege het mooie weer .

Comment

• elisabethcapri
                    elisabethcapri commented
                    Editing a comment
                    Bedankt voor je input atmosphere1. Begint dus eigenlijk juist later te bloeien vanwege het mooie weer?

• Rreppellsteeltjam
                    Editing a comment
                    Nee, haze bloeit pas eind september.

• atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    Het is een sativa dominante soort , die bloeien pas laat, maar Het weer heeft wel degelijk invloed, bij bewolkt weer is het immers eerder donker en later licht
                Bezig...
                X