Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende kweek. Advies?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnende kweek. Advies?

    Korting op 420shop
    Hai allemaal.

    Ik ben begonnen met mijn eerste kweek. Veel doorgelezen op meerdere foras en maar gewoon begonnen. Ik zit nu op 1.5 week.

    Setup
    1m2 Amnesia Auto
    9x 11L potten
    Lumatek Attis pro 300W Led (op 60cm nu)
    Intratuin potgrond.

    Licht 18/6

    Ik zit een beetje met de tempratuur al kan ik nog lastig meten tussen de bladeren. Soms zit ik op 31 graden wat toch best wel hoog is. Lamp is dimbaar maar dan zou ik niet op advies van de fabrikant zitten.

    Water geven doe ik een beetje op gevoel en wanneer de grond droog is. Ik geef elke keer kleine beetjes rond de stam.

    Zijn er nog dingen die opvallen. Alle tips zijn welkom.

    Alvast bedankt.
    Attached Files
    Last edited by Kingdingeling; 17 July 2022, 23:24.

    #2
    Ziet er keurig uit hoor, alleen uit nieuwsgierigheid waarom zit dat ene plantje nog in een beker? 31 graden als bovengrens is niet ideaal maar kan geen kwaad in mijn ervaring, is natuurlijk wel beetje afhankelijk van het soortje. Ik ga zelf komende dagen de lampen iig wat minder fel zetten en m'n luchtontvochtiger uit, dat scheelt weer een paar graden. En zeker bij zulke jonge plantjes zou ik de lamp niet voluit zetten, ze zijn dan nog zeer kwetsbaar en hebben maar beperkt vermogen om licht op te nemen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Kingdingeling
      Kingdingeling commented
      Editing a comment
      Ik had 10 zaadjes en deze waren alle 10 ontkiemd. 9 zijn direct de eindpot in gegeaan (autoflower) en daar verder aan het groeien. De 10e zit nog in een potje (reserve plantje ofzo

      Ik heb de lamp nu op 50% gezet. Ik hoop dat dit enigzins gaat helpen met de temp. Wanneer raad je aan de lamp op max te gaan zetten?

      Thanks voor je feedback

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Kingdingeling ik begin vaak op +/- 40% en zet 'm dan geleidelijk aan wat hoger tot ie op 100% staat wanneer ze de beginfase door zijn en een stuk of 7 nodes hebben, hang de lamp in 't begin wat dichter op de plantjes en later altijd 1 el (elleboog tot aan het topje van de middelvinger) afstand tussen de lamp en de plant

    #3
    Deze hebben weinig nodig, dat kleine beetje water, daardoor gaan de wortels niet zoeken.

    Grond ingewaterd?

    Zo nee, zet ze effe 10 minuten in een bak water, geef ze daarna pas water als de potten heel licht zijn.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd, of elke keer verder weg van de stam water geven en wat opvoeren...

    #4
    Water langs onder, daar moeten de wortels ook naartoe. Gewoon in de lekbakjes gieten.

    Succes verder.

    Comment


      #5
      Ivm kans op wortelrot moet je juist NIET water rondom stam geven, maar langs de randen van de pot.

      Comment


        #6
        Bedankt allen voor de tips. Inmiddels beginnen ze aardig op te komen. Ik twijfel alleen nog over het licht.

        Lamp (300w LED) hangt nu 100cm boven de planten op 50% vermogen. Is dit voor nu oke? Of zo nee wat is handig?

        Let niet op de kleine spruit in de bak vooraan. Deze probeer ik te redden.
        Attached Files

        Comment


          #7
          Hallo allemaal ik ben nieuw hier.. en ben net voor de 1e keer begonnen met kweken...maar heb het idee dat het niet goed gaat heb er nu 1 die een beetje aan het groeien is...2 doen het matig ...en de rest doe nog niks🤔
          kan iemand mij vertellen wat ik eraan zou kunnen doen?

          Comment


          • Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Beste start je je eigen topic, dan heb je sneller antwoord op je vraag. Ik kan je iig niet helpen ben zelf nog alles aan het verzamelen qua spullen om te kunnen beginnen🙃

          #8
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Lamp mss te zwak...

          #9
          Update. Inmiddels 2 weken lst gedaan. Nu een netje opgehangen om de bloei goed te geleiden en de toppen nog een beetje te kunnen buigen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #10
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            Bezig...
            X