Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower oogsten nu of wachten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Autoflower oogsten nu of wachten?

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Dit jaar heb ik een Autoflower gekweekt. Iemand tips hoe je het beste kan zien of je deze al kan oogsten en dus niet een potentiële groei misloopt. Voorheen had ik altijd normale planten, deze lieten hun bladeren vallen als de tijd rijp was.

    Plant heeft al melk trichomen en enkele bruine haartjes. Verder zijn de bladeren diep groen.
    Tevens ook paar amber trichomen aanwezig

    De Autoflower is geplant 11 mei en zou na 11 weken geoogst kunnen worden. Dus qua datum zou dat morgen zijn, wat wel overeenkomt want heb het idee dat de toppen niet heel hard meer groeien.



    hoor van jullie:€
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Dovesmokerrr; 26 July 2022, 10:18.

    #2
    Ik zou nog wel een of twee weken wachten
    maar dat is mijn mening
    heb ook auto staan en gaan op een gegeven moment ook er afvallen
    kijken wat de rest van de mede kwekers zegen
    voor mij is het tweede jaar dat ik kweek

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Dat is ook mijn mening , ze zijn echt nog niet klaar.

    #3
    Lijkt me te vroeg nog. En als de zaadbank 10 weken zegt, maak er dan maar 13 -14 weken van.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Dovesmokerrr
      Dovesmokerrr commented
      Editing a comment
      Ah dat wist ik niet, bedankt voor de tip. Maar wel veel trichomen zijn wit, dit is over het algemeen een “moment” om te oogsten toch? Heb liever een energieke high (die behaal je meer met witte trichomen)

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      Als je naar de pistels kijkt, moeten er juist eerst een aantal bruin worden.

      De betere manier is naar de Trichromen te kijken, die gaan van geheel doorschijnend naar een melk kleur en dan naar goud/bruin.
      Ik zou proberen te wachten tot je de eerste bruine ziet.

      Ik zie ook plaatjes van mensen die wachten tot ze meer bruine Trichromen zien, maar of dat haalbaar is buiten ?
      In ieder geval niet in mijn tuin. Maar ik wacht wel tot ik minimaal een paar bruine Trichromen zie.
      De pistels zijn dan allemaal al wel bruin.

    #4
    Oorspronkelijk geplaatst door Eurogro View Post
    Ik zou nog wel een of twee weken wachten
    maar dat is mijn mening
    heb ook auto staan en gaan op een gegeven moment ook er afvallen
    kijken wat de rest van de mede kwekers zegen
    voor mij is het tweede jaar dat ik kweek
    Top bedankt, leuk hè dat kweken. Is nu mijn 4de jaar, dit jaar helaas geen tijd voor normale planten i.v.m verduisteren. Ben zeer te spreken over de autoflowers

    Comment


      #5
      Oorspronkelijk geplaatst door Dovesmokerrr View Post

      Top bedankt, leuk hè dat kweken. Is nu mijn 4de jaar, dit jaar helaas geen tijd voor normale planten i.v.m verduisteren. Ben zeer te spreken over de autoflowers
      Het kweken is meer een verslaving dan het gebruik
      vooral als je buiten kweekt
      zit nu al te denken voor 2023

      Comment


      • Dovesmokerrr
        Dovesmokerrr commented
        Editing a comment
        Herkenbaar haha! K kweek voor m’n vrienden, blow zelf niet meer. Ohja en voor een goeie spacecake natuurlijk 😃

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Dovesmokerrr View Post
      Beste leden,

      Dit jaar heb ik een Autoflower gekweekt. Iemand tips hoe je het beste kan zien of je deze al kan oogsten en dus niet een potentiële groei misloopt. Voorheen had ik altijd normale planten, deze lieten hun bladeren vallen als de tijd rijp was.

      Plant heeft al melk trichomen en enkele bruine haartjes. Verder zijn de bladeren diep groen.
      Tevens ook paar amber trichomen aanwezig

      De Autoflower is geplant 11 mei en zou na 11 weken geoogst kunnen worden. Dus qua datum zou dat morgen zijn, wat wel overeenkomt want heb het idee dat de toppen niet heel hard meer groeien.



      hoor van jullie:€
      Die zadenbanken adverteren altijd met zulke kort mogelijke tijden en hoogst mogelijke opbrengsten omdat dat beter verkoopt. Als een zadenbank zegt 11 weken, dan bedoelen ze doorgaans 11 weken vanaf het moment dat je plantje z'n eerste fan leaves heeft, wat dus eigenlijk 13-14 weken is als je telt vanaf het moment dat het zaadje ontkiemd is.

      Voordat 80% van de haren bruin zijn leg ik m'n microscoop er nog niet op.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

      Comment


      #7
      Plant is neer gehaald, begon beetje te rotten. Heb veel witte Trichomen nu en enkele bruine. Haartjes zijn wel allemaal wit maargoed. Nu wachten en dan genieten

      Comment


        #8
        Je had de rot weg kunnen doen.

        Comment


        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          idd oogsten als alle haren nog wit zijn is wel echt doodzonde.. die toppen hadden nog veel dikker kunnen worden.
      Bezig...
      X