Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende leek kweek

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnende leek kweek

Korting op 420shop
    Mensen van het goeie leven vraagje:

Ben zelf een leek op het binnen gebied en er is zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

waar moet ik zeker rekening mee houden/aandenken?

Zat te denken aan 1m x 150cm of gewoon 1m bij 1m,

wil het verbruik zo laag mogelijk houden dus sowieso op led. Welke led wordt aangeraden ?
    Geurloos wordt gewaardeerd dus welke afzuiging wordt aangeraden?

heeft iemand al z’n afmeting toevallig en kan die mij vertellen wat de energie kosten daarvan zijn?

er zijn wss nog 1000 andere vragen die gaander weg nog opkomen maar laten we hier is eerst mee beginnen.

bvd allemaal!m
    Last edited by Bo$wachter; 31 July 2022, 09:13.
  • Answer selected by Bo$wachter at 9 August 2022, 06:16.

Oorspronkelijk geplaatst door Wezz911 View Post
    Wil ik niet, maar neem aan dan je ergens tijd wint
    Kosten bij autoflower zijn hoger omdat je de lamp vaak volcontinu moet laten draaien. Zo vertelde ze mij toch bij de zaadjesshop. Bij niet autoflowers heb je meer controle over de bloeitijd.

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dat klinkt wel logies ja. Geur kan ik niet permitteren hier te veel bezoek daarvoor die daar niks van hoeft te weten. Moet het echt 100%geurvrij hebben merk ik gaander weg dat dat niet haalbaar is zal ik het ook moeten stoppen🥺

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Een goed aangesloten afzuiger (geen lucht lekkages) + actief koolstoffilter zorgt ervoor dat je niks ruikt! Let erop dat je filter de cappaciteit van je afzuiger aan kan.
      Natuurlijk zolang de tent dicht blijft, met water geven en met knippen ontkom je niet aan de geur imo. Tijdens het knippen gaat alles hier pot dicht, water geven duurt te kort om buiten geuroverlast te veroorzaken

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      @highrider

Heb een tent van 120x120 met metalsoft box 750m3 met 800m3 filter erop. Mag hopen dat dat ruim voldoende is. Idd knippen/water geven of samen een Pietje roken met de dames zal ik idd niet aan de lucht ontkomen, maar die lucht kunnen we dan “plannen” 😁 knippen wordt idd een intens dagje😂 heb trauma aan knip uren opgelopen met die buitenwiet praktijken😂🥹

Gbars leveren het meeste op maar hebben weinig dieptestraling.

Marshydro word het meest gebruikt.

En ga maar kweekverslagen lezen!

Jouw opstelling staat er tussen.

Comment

Ik heb een 150x150x200 met een Spiderfarmer SF-4000 en een 60x60x150 met een Mars Hydro TS-1000.
      De kleine gebruik ik voor het voorkweken, daarmee snijd ik zo'n 6 weken van de kweektijd af per ronde.

In de 150x150 hangt een AC Infinity Cloudline T4 buisventilator met koolstoffilter voor de geur, in de 60x60 een random merkloos buisventilator van 15eu zonder koolstoffilter. In het voorgroei stadium heb je immers niet zoveel geur.

Afgelopen maand verbruikte ik in totaal 300 KWH, vorige maand was dat 420KWH (55eu vs 75eu maar ik heb nog goedkope energietarieven van voor de oorlog). Het verschil zit hem in dat ik vorige maand in de groei zat (18u licht) en nu in de bloei (14u). Bij dat verbruik zit natuurlijk ook m'n normale verbruik.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Aah dat schept al een beter beeld voor me tnx, dat tijds verkorten is ook wel interessant. Eerst maar is alles draaiend krijgen en dan ga ik daar ook is na kijken!

parakweker

je gebruikt die kleine tent als voor groei zeg je en dat daarmee je totaal tijd met 6 wkn verkort wordt.

hoe werkt dat dan want die plant heeft toch zelfde tijd nodig?

of bedoel omdat je grote tent vol zit kun ja alvast beginnen?

verder las ik dat jij die planten op 14 uur zet om te laten bloeien waarom gekozen voor 14 uur lees nl dat velen het hebben over 12 uur.

ben NL zelf ook bezig met mijn eerste kweek en heb twee plantjes staan 1 nu 20cm andere 50cm hoog. in een tentje van 70x70x160cm.

hoe bepaal jij wanneer je over overschakelt ?

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oppervlakte halfvol is over!

• parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        Ja precies, wanneer de planten in de grote tent halverwege de bloei zijn kan ik in de kleine tent vast beginnen met het voorkweken van de nieuwe ronde. En zodra ze naar de grote tent gaan kunnen ze daar al gauw in de bloei gezet worden.

Ik hanteer normaliter ook 12 uur voor de bloei, maar deze ronde heb ik zaden die gemaakt zijn door LR2 (gewonnen uit de maandelijkse lotto) en hij vertelde dat dit soortje ook al prima bloeit met 14u licht, dus dat advies volg ik blindelings.

Ik schakel over op bloei wanneer de planten qua hoogte en breedte net over de helft zijn van waar ik ze uiteindelijk hebben wil.

Goede LED merken:

Lumatek ( vooral hoge spread, redelijk penetratie) heel goede kwalitatieve lampen. (de zeus series) de465w pro werkt enorm goed in een 1.2 op 1.2m tent.
      Mars hydro, sp3000 bijvoorbeeld prijs kwaliteit enorm goed, Zeer goede lampen zeker voor de prijs
      Fluence: Volgens mij nog steeds van de beste lampen op de markt, maar ook duur.

Qua afzuiging, te bepalen welke tent je hebt, de grootte bijvoorbeeld, en de filter moet ongeveer gelijk zijn aan de capaciteit van uw afzuiging.
      Weet je al welk merk van tent je wil? Want ook hier zijn veel verschillende prijzen en kwaliteiten. De beste op de markt bijvoorbeeld zijn de gorilla grow tents. (Ook het duurst)
      Dan heb je nog vele verschillende merken van tenten, de meeste zijn degelijk, maar kijk naar de dikte van de stof waarvan ze gemaakt zijn, en de indeling van gaten en ophanging. Alsook de reflectiviteit van de binnenkant.

Dan nu, hoe ga je kweken? op aarde? water? Wil je elke dag gaan kijken? een week wegkunnen? dat soort dingen.

Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
      Jah, ik hou van planten.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik heb nu de Mars Hydro Led Grow Light FCE 4800 bestel, tent van Secret Jardin DS 120 R4.0 Darkstreet 120x120x198 cm. Afzuiging Air-Fan in metalen softbox 750 m3. Combiconnect 160 mm, 10 meter. Rest moet nog. Ik zet ze in aarde, ik zal iedere dag kijken maar moet wel na denken over als ik weekje op vakantie wil of langer. Anders wordt ik een kluizenaar

• TegridyRandy
        TegridyRandy commented
        Editing a comment
        Bo$wachter Nice, goede lamp! zeker om te starten, de tent zal het uitwijzen, maar ook veel gebruikt en sofboksen zijn uitstekend!
        Op vakantie gaan moet zeker lukken, er zijn vele opties! Het mag geen last zijn maar een genot! maar dat zal het zeker zijn

Weet je al wat je wil zetten? auto's of femenised of regulier? smaakjes etc?
        Last edited by TegridyRandy; 4 August 2022, 17:39. Reden: stukje vergeten!

Maatje van me heeft de zelfde darkstreet hij was er wel tevreden over. Maar hij doet t ook pas een jaartje, dus wie weet hebben we over een paar jaar als nog een gorilla in huis🙃 ja de “binnen” wereld is nieuw voor me en wordt ook een beetje overdonderd met de opties. Ik wil femenised zetten en ben niet vies van een beetje afwisseling dus ik denk dat ik van alles uit eindelijk wel een keer ga proberen. Als eerste wil ik eigenlijk een Amerikaans soortje zetten denk ik. Maar heel eerlijk gezegd ben ik zo druk nog bezig om alles fatsoenlijk bij elkaar te krijgen dat ik me daar nog niet echt in verdiept heb. Vandaag toevallig voor t eerst op de greenhouse gekeken voor zaadjes. Weet jij mss nog andere goeie sites waar ze goeie zaadjes verkopen?

Comment

• parakweker
        parakweker commented
        Editing a comment
        @wezz91 regulier zaad is 50/50 man/vrouw, gefeminiseerd zaad is 100% vrouw

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Aahja daar was ik al bang voor, ik bedank jou weer parakweker!

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        De keuze is reuze:
        White choco - Amsterdam genetics
        Freddy's best haze - Dutch passion
        (Auto) Mazar - Dutch Passion

Genoeg keus, het is natuurlijk maar net wat je zoekt

Strawberry cough - dutch passion, als je een zacht wietje met een heerlijke zoete smaakt zoekt.
        Last edited by Highrider; 9 August 2022, 00:43.

Waarom zou je trouwens binnen met auto flowers willen kweken ?

Comment

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Omdat de potten leeg zijn?

Comment

Heb een 60x60x120 gekocht, zaadjes en kloontjes kosten niet zoveel je kan met je lamp zelf kiezen wanneer je veg stage wil stoppen. De branduurkosten worden zo beschermd en je kan om de zoveel weken wel eens een nieuw zaakje proberen te kweken. Voordeel van kleinere opbrengst is dat je de weed wel makkelijker vers kan houden denk ik dan?

Heb de hydromars 600 genomen en zo een tentje van hen. Paar goedkope ventilators erin van action op usb en een adaptor en je hebt ventilatie. Ik zou niet weten hoe fel het ruikt maar als het in me huis naar weed ruikt is dat voor mij geen ergernis. Hoeveel kan zo een klein plantje in een tent nu doen eenmaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wezz911 View Post
          Kosten bij autoflower zijn hoger omdat je de lamp vaak volcontinu moet laten draaien. Zo vertelde ze mij toch bij de zaadjesshop. Bij niet autoflowers heb je meer controle over de bloeitijd.

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Dat klinkt wel logies ja. Geur kan ik niet permitteren hier te veel bezoek daarvoor die daar niks van hoeft te weten. Moet het echt 100%geurvrij hebben merk ik gaander weg dat dat niet haalbaar is zal ik het ook moeten stoppen🥺

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Een goed aangesloten afzuiger (geen lucht lekkages) + actief koolstoffilter zorgt ervoor dat je niks ruikt! Let erop dat je filter de cappaciteit van je afzuiger aan kan.
            Natuurlijk zolang de tent dicht blijft, met water geven en met knippen ontkom je niet aan de geur imo. Tijdens het knippen gaat alles hier pot dicht, water geven duurt te kort om buiten geuroverlast te veroorzaken

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            @highrider

Heb een tent van 120x120 met metalsoft box 750m3 met 800m3 filter erop. Mag hopen dat dat ruim voldoende is. Idd knippen/water geven of samen een Pietje roken met de dames zal ik idd niet aan de lucht ontkomen, maar die lucht kunnen we dan “plannen” 😁 knippen wordt idd een intens dagje😂 heb trauma aan knip uren opgelopen met die buitenwiet praktijken😂🥹

Staat hier gewoon in de kamer de groeitent. Bezoek moet maar accepteren dat er mensen zijn die af en toe een jointje draaien o.d. Er zijn toch ook drnkende mensen denk ikdan.

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Klopt, alleen hier kunnen we niet zo vrij zijn helaas.

Oorspronkelijk geplaatst door Jefkewiltnogs View Post

Kosten bij autoflower zijn hoger omdat je de lamp vaak volcontinu moet laten draaien. Zo vertelde ze mij toch bij de zaadjesshop.
          Vreemd verhaal ! ongeacht het aantal lichturen per dag doen ze gewoon hun ding . Autoflower soorten zijn soorten waar Ruderalis in ingekruist.

Bij niet autoflowers heb je meer controle over de bloeitijd.
          Vooral over de groeitijd

Comment

• Highrider
            Highrider commented
            Editing a comment
            Vreemd verhaal.. Waarom?
            Oogst je met een autoflower op 12/12 evenveel als op 24/0. Is dit al is getest?

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ik heb nog nooit een auto gekweekt. Lees dat er verschil in kwaliteit is maar de meningen zijn verdeeeld.. wat is jou ervaring? Wil het namelijk wel een keertje proberen om gwn te testen. Zijn er dingen waar je extra op moet letten ? Want volgens mij is z’n auto alleen maar makkelijker als “normaal”

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Ik heb mijn twijfels over auto flowers die meer opbrengst kunnen leveren dan gewone soorten , maar kan het niet bewijzen.

Er is veel nodig, veel tijd ook om de negatieve eigenschappen (lage THC en harsproductie, tragere groei) van de Ruderalis echt uit de soort te kruisen en te stabiliseren , dus het hangt ook echt af van het werk dat er door de zaadproducent gedaan is of niet.
          Er is ook discussie gaande over female versus regulier zaad. Er zijn zo veel breeders en soorten dat ik er zelf geen uitspraken over durf te doen.

Wat ik wel weet is dat de kweker doorslaggevend is in het succesvol kweken van de planten. De meest geweldige genetica kun je ook volledig verprutsen door ze onder slechte omstandigheden op te groeien.

Comment

Ik heb zowel autoflowers als fotoperiodes gekweekt, binnen en buiten. Autoflowers zijn niet makkelijker dan fotoperiodes in mijn ogen. Er kan bij beide evenveel misgaan, en bij de autoflower worden fouten harder afgestraft mbt de opbrengst vanwege het feit dat hij binnen een bepaald tijdsbestek gaat bloeien, versus de fotoperiode die je een tijdje kan geven om te herstellen voordat je bepaalt dat je haar in de bloei zet.

Ik zou autoflowers vooral aanraden wanneer je een kweker bent die naast een voedingstablet in de grond drukken geen omkijken wil hebben naar de plant met technieken als trimmen/toppen/LSTen/fimmen/whatever. Of voor de buitenkweek, dan kun je ieder jaar 2 oogsten draaien, hartstikke leuk. Ik vind fotoperiodes voor buitenkweek in Nederland eigenlijk minder geschikt omdat het nog wel eens voorkomt dat ze weinig zon krijgen in hun bloeiperiode, en daardoor dunne topjes krijgen. Hoewel ik vorig jaar wel in totaal 500gram aan dunne topjes had van 2 fotoperiode buitenplanten (voorgekweekt vanaf maart in de tent )
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

bij autoflowers heb je minder controle, bij stagnatie van de plant heb je een probleem want je kan niet langer veggen. De tijd loopt van de plant. als beginner die wat wil leren vind ik persoonlijk feminised seeds van een vertrouwde breeder het beste. Als je snel leert en wil leren, regulier!
              Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
              Jah, ik hou van planten.

Comment

• Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Ja ga ook met fems beginnen. Maar wil ook een x afje proberen kijken wat dat wordt. Regulier vind ik tot nu toe nog te spannend zie ik t te laat ken ik alles weg doen 🙃

• TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                klopt, en zeker proberen dan dan merk je het zelf heel snel, heb ik ook gedaan hoor!
            Bezig...
            X