Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw op AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw op AF

    Korting op 420shop
    Hoi mensen.
    Ik heb meeldauw op de AF.
    Is hier nog wat van te redden of gewoon beter alles weg gooien? En is met nat papier weghalen nou wel of niet nuttig? Lees er veel tegenstrijdige dingen over. Dit is al het 3e jaar op rij dat ik de hele boel weg kan gooien.. ligt dat eraan dat ik AF's buiten kweek? Ik heb nog gezocht op schimmelbestendige soorten.. op de andere (niet in volle grond) begint nu ook meeldauw aan de onderkant te groeien.. Dat wel met een nat papiertje weghalen of ook niet? Ik heb biologisch anti schimmelmiddel maar ze staan al te bloeien dus dat is niet aangeraden las ik.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Misschien wat late reactie, maar een verdunning van gewone koemelk werkt uitstekend tegen meeldauw, en hoewel liever niet, is het zeker niet schadelijk om de hele plant daarmee te besproeien.

      Meeldauw is overigens niet schadelijk voor mensen,... maar als je nog een lange periode te gaan hebt zou ik zeker behandelen met melk als je niet wil dat de plant ziek wordt.

      Ik dacht ik gooi er maar ff een link bij om te bewijzen dat ik dit niet uit m'n duim zuig Waarom Wei Werkt Tegen Echte Meeldauw - WijnWetenschap

      Comment


        #4
        De zwaarst aangetaste bladeren weghalen ook voor het zich verspreidt!

        Comment


          #5
          Hallo allemaal, Al enkele jaren kom ik geen meeldauw meer tegen. Ik zie het nu echter veel op het forum terugkomen dat mensen er mee te maken krijgen. Ik zou graag willen weten of 3% waterstofperoxide (onverdund) kan helpen in de bestrijding. Ik heb een vermoeden van wel, maar eenieder die het getest heeft vorig jaar heeft

          Comment

          Bezig...
          X