Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailing in hun eerste weken , lichtsterkte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing in hun eerste weken , lichtsterkte

    Korting op 420shop
    small.gallery_4254_232_1361138.jpg.92f8bedb3e01737757e65f49ef3a8250.jpg Probeer eens gelijk van start te gaan in de volle zon wanneer je zaadjes ontluiken ! Ze kunnen daar heel goed tegen wanneer ze in grond staan met een lage EC .
    Miljoenen jaren lang is dat zo gegaan , de zon is er immers gewoon op volle kracht wanneer de zaden opkomen , sommigen zullen het in de natuur niet redden door uitdroging .
    Dat probleem hebben wij echter niet , we moeten gewoon de boel vochtig houden (niet nat) met een plantenspuit .
    Op deze manier win je tijd ! De plant begint direct goede transportwegen te bouwen en in de breedte te groeien, en ontwikkelt zich gedurende de gehele kweek sneller !
    Zorgt echter voor een voedingsarme grond of in ieder geval de bovenlaag, net zoals dat in de natuur ook het geval is .
    Ook in de binnenteelt gewoon starten op volle lichtsterkte (indien voldoende ventilatie of CO2). Hou de bovenste grondlaag vochtig tot ze rechtop staan met hun 2 miniblaadjes, en blijf de volle lichtsterkte geven.

    large.gallery_4254_232_154647.jpg.8e0fea82cf2b2ebcffa535e64cb8bf1c.jpg

    Hoe eerder je hok vol groen staat en door je lampen belicht wordt des te efficiënter je kweek.
    Van zaad tot oogst hoeft zo maar 11 of 12 weken te duren !


    Met stekken is het een heel ander verhaal.

    #2
    Bij de laatste regel proef ik weer dat er no mercy voor de stekken is en helaas worden de mindere lichten daardoor opgehitst tegen kwekers die met stekken werken en dan krijg ik ze in mijn topics te zeuren over beestjes want dat hebben ze op jouw site gelezen. Voordeel is dan weer dat ik daardoor hier op jd ben belandt via een omweggetje waar zulke types gelukkig niet komen! Maar evenals stekken hebben zaden ook nadelen, dat die niet benoemd of erkend worden betekent niet dat ze er niet zijn. Recent is herman bij menig zaadkweker langsgeweest hier op het forum. Zo uit mijn hoofd bij kelderkastje, bij Old dawg en bij Takketoelli en zij kweken allen lang genoeg om uit te sluiten dat het zaad gestrest is. En ook zijn beestjes niet vies van zaadplanten zoals recent Wesley pipes heeft ondervonden en op een ander forum heeft ook iemand zijn zaailingen onder de beestjes te zitten.

    Elk voordeel heb ze nadeel maar echte mannen kweken uit stek.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Lichtstress zeg je . Het zijn planten uit zaad toch ?

      Als ze last hebben van lampwarmte , of het licht er van , ligt de oorzaak in het wortelmilieu naar mijn idee, de EC van de grond is mogelijk te hoog!
      Last edited by atmosphere1; 7 August 2022, 21:17.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Oké atmosphere1 door de laatste regel kreeg ik een flashback maar duidelijk en dan heb ik niks gezegd.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Elk voordeel hep zijn nadeel. Herman kan altijd op de koffie komen. Tien soortjes in de tent met stekken is dan weer logistiek gedoe.

      Nooit iets tegen stekken gehad. Iets meer gedoe enkel. Maar ooit gaan we dat zeker doen.

    #3
    Jonge zaailingen in de volle zon zetten is geen goed idee in mijn ervaring. Als ze dat al overleven dan hebben ze een dikke vertraging van de hitte/lichtstress. Zo'n jong plantje heeft niets aan zoveel licht wanneer het nog nauwelijks de bladeren heeft om fotosynthese te kunnen doen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      In de meerderheid van de gevallen heb je gelijk !

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Led kan ook niet op volle sterkte, dat ledkweekjes altijd extra calmag nodig hebben zegt al genoeg toch.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      In de meerderheid van de gevallen heb je gelijk omdat er in de meerderheid van de gevallen met een te hoge EC in de grond gestart word!

    #4
    1maand oud 3 dagen groei..jpg Zaailingen precies 1 maand oud op hydro , gemiddelde hoogte 70 cm . Ik heb er een uitgebreid verslag van waarin dit terug te vinden is . Ze zijn van start gegaan met een 600 watt HPS op 50 tot 60 cm.

    Comment


      #5
      Zaailingen 16 dagen oud waar de mannen net uit verwijderd zijn. Ook direct vanaf zaad de volle lichtsterkte gehad.
      Alles was hier gericht op een zo snel mogelijke ontwikkeling , vandaar 1 grote bak en direct inzaaien, geen overpotten , niet toppen enz... med_gallery_4254_7117_203807.jpg

      Comment


        #6
        Ziet er top uit, mooi laag gewas!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #7
          Het punt is dat ik wil laten zien hoe je big ass opbrengsten binnen kunt harken, met een hele simpele set up, en ook nog in korte tijd. Van een aantal kleine rondjes heb ik verslag gedaan toen
          Een vierkante meter , geen scrog of sog maar een Wall Of Weed, met alleen wat buigwerk van de te hoge planten. Alle rondes ben ik gestart met licht op volle sterkte. Zeker in grote set
          ups is het simpelweg te tijdrovend en te duur om dat niet te doen. gallery_4254_7117_269882.jpg med_gallery_4254_7117_523010.jpg

          Comment


            #8
            Nog een voorwaarde om met de volle lichtsterkte te kunnen starten is dat de grond niet te nat is en dat de ph in ieder geval tussen de 5,5 en 7 zit.

            Comment

            Bezig...
            X