Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes groeien niet door

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes groeien niet door

    Korting op 420shop
    Hallo,
    graag had ik hulp gehad.
    Mijn zaadjes komen mooi uit, ik zaai ze, ook de plantjes komen uit, maar dan stopt het hele verhaal. (Zie foto)
    Verder dan dit krijg ik ze niet
    Ze staan in cocos potgrond, 24 graden, en af en toe water, niet teveel.
    Ik weet niet meer wat ik kan doen om de plant te laten verder groeien.
    Heel erg bedankt voor de hulp!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Beste,

    Je stelt nu een vraag in de voorstel-rubriek.
    Maar het lijkt erop dat ze erg weinig licht krijgen, daardoor gaan de plantjes strekken en dan vallen ze om.

    Comment


      #3
      Omvallen komt niet door de sterk!
      Reden van omvallen is dat het steeltje nat is geworden. Dat mag de eerste 10/14 dagen absoluut niet! Steeltjes zijn nog te week deze dagen.

      Comment


        #4
        Doorzichtige potten is nooit een goed idee, heb je niet ergens normale plantpotjes? En verder, licht!

        En in het begin vooral veel rust en warmte... terughoudend water geven

        Comment


          #5
          zou ze ompotten in een iets grotere pot en dieper planten 2cm onder het blad zodat die strek eruit is. en dan heel erg goed oppassen met water !
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #6
            Heel erg bedankt voor de reacties.
            de groei is gestopt en de steeltjes zijn zwart geworden.
            licht krijgen ze genoeg denk ik. Er staat een ledlamp boven die toch wel krachtig is. 50W led 30 cm boven de pot
            Iemand enig idee hoe het komt dat de stam zwart wordt?
            ​​​​​Momenteel ga ik dan voor een grotere licht dichte pot en zal ze dieper planten (nu deed ik dat 0.75 cm in de pot, dat moet dus dieper?
            1000x dank
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • LR2
              LR2 commented
              Editing a comment
              Dat stammetjes in de vroege jeugd een kleurtje krijgen dat is vrij normaal.
              Een LED lamp mag best zo laag mogelijk boven de plant, denk dan eerder aan 10cm. Als je planten strekken dan komen ze licht te kort, of die lamp nu super fel is of niet.. De plant spreekt voor zich.

            #7
            50watt is niet veel hoor en hoe is het met de temperatuur dan niet te koud

            je plantje is sws aan het strekken dus lamp kan er sws wel dichter op maar wat voor lamp is het wel een kweeklamp ??

            en meet je de ph wel wand ons kraan water is te hard voor onze planten en moet je afzuuren tot ph 5.5-6.5 daar boven of daar onder wil je niet

            maar als je ze nat of te droog staat groeit ze ook sloom
            beetje zand rond de stam gooien zodat ze niet gaat omvallen

            Comment


              #8
              Coco's alleen is geen goede grond, zit bijna niets voeding in. Had het zelf in het begin ook. Herstart met 50 coco en 50 bodemverbeteraar grond.

              Comment


              • Urban
                Urban commented
                Editing a comment
                coco,s is wel oke maar je moet gewoon meteen een ec van 1,6 geven.

              #9
              Cocos is een prima medium, je moet de boel wel nat houden, niet zo nu en dan een keertje water geven, als je coco,s indroogt dan knalt je ph waarde boven de 7 en neemt je plant geen voeding meer op.
              Dus de potten ieder dag water geven(ook niet dat het er allemaal doorheen loopt maar net daar tegen aan) met een ph van 5,8 en een ec van 1,4 en die ec langzaam opvoeren naar 1,8.
              Last edited by Urban; 23 December 2022, 11:10.

              Comment

              Bezig...
              X