Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PK 13/14

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: PK 13/14

Korting op 420shop
    Net voordat ik mn kweekje begon, heb ik me een fles pk 13/14 laten aansmeren bij de growshop .
    Ze vertelde me dat je dit in week 6 van de bloei toedient voor hardere en compactere toppen. Dit hoeft maar 1 malig zeiden ze.

Nu zie ik in verschillende kweekverslagen dat mensen het wekelijks toedienen. Ook als ik bij plagron zelf kijk naar de gebruiksaanwijzingen hebben ze het er over om dit de gehele bloei periode te geven.

En heeft het wel toegevoegde waarde aangezien ik ook green sensation ga geven van plagron waar de PK waarde ook al hoger is (npk 0-9-10)

Wat is jullie mening hier over?

​​​​​​
    Last edited by MarkE; 19 February 2023, 17:18.

Ik gebruik op pk13-14 van plagron maar geef het zelf vanaf week 2 echte bloei kan eerder maar hoeft niet perse k geef het 1 x in de week mee

maar je kan prima om en om mee geven maar je kan beter de pk13-14 gebruiken simpel weg omdat je die veel eerder kan geven en dus al.snel profijt er van hebt

Maar zou met een kwart dosering beginnen en langzaam opbouwen tis beter iets te weinig te geven dat iets te veel

maar de gs kan je ook beide geven maar vind het belachelijk duur en vind pk 13-14 persoonlijk beter en veel compactere toppen

Comment

Ik doelde inderdaad op jouw verslag

Kon het ook in jouw verslag vragen, maar hoop hier een groter bereik te hebben. En wie weet heeft iemand wel een contra mening.

Die GS mag ik pas volgende week geven (vanaf 4e week bloei).
      Morgen zal ik wat toevoegen. Niet te veel.

Ik begrijp je tekst niet helemaal. GS en pk om en om gebruiken of gewoon tegelijk in week 4?
      ​​

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Of als je beide gebruikt eerst de pk van plagron gebruiken van week 1 tot week 4 en daarna switsen naar gs

K kreeg elke x problemen met haze elke x rond week 3 a 4 week echte bloei

Nu met de pk 13-14 van plagron vanaf week 2 mee gegeven en gaat stukken beter dan vorige rondes maar wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken

En ik kweek hooft zakelijk haze tegenwoordig die hebben toch net andere voedings behoefte dan indica wat ik vroeger kweekte

Ik deed precies het zelfde haze kweken als ik indica deed dat werkt niet echt ben ik al achter

Ik vind haze kweeken toch leuker en uitdagender dan indica

• Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        pk 13 14 zit ook in green sensation
        in GS zitten 4 additieven PK is daar 1 van

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Hebben jullie toevallig ervaring met hesi powerzyme,

Heb daar nog een bijna volle literfles van, neem aan dat dat tzelfde is als die enzymes van plagron. En dus ook kan gebruiken icm.

Wel al 4 jaar oud ofzo 😅

Allright. Duidelijk.

Maar dan snap ik niet dat die gasten in de shop dat op deze manier promoten. Want op week 6, 1 maal toevoegen is ook in combi met GS....

Wel even iets om over na te denken... Ook voor de volgende kweken, welke keuze ik daar in ga maken.

Maar als ik kies voor PK 13/14 Dan zal ik wel wat andere toevoegingen moeten doen.
      Last edited by MarkE; 19 February 2023, 18:32.

Comment

• Urban
        Urban commented
        Editing a comment
        Misschien hadden ze nog de oude dosering van CANNA in gedachten, die was namelijk eenmalig op week 6.

In toppic ban voeding was er iemand van plagron die raad gaf. Geeen sensation vervangt de 4voedingen zoals hierboven uitgelegd😉

Comment

Die is helder. Niet dubbel op geven. Mag wel om en om. Al zal ik morgen een beetje pk geven en dan gewoon overstappen naar GS de week er op.

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Je kan bijvoorbeelt de eerste 4 weekbloei pk kunnen geven licht gedoseert en dan vanaf week 5 over op gs

Heb je beste van 2

Maar 1 x gs op.pk geven heeft geen zin moer je wel elke week gaan geven

Maar gs is voor de laaste 4 tot 6 week van de bloei rekening houden dat je nog minstens een week moet spoelen

En pk van plagron kan je vanaf week 1 geven das het grote verschil

PS, ik heb het topic gevonden
        zal hem eens door bladeren.

Comment

Vanaf bloeiweek 4 echte bloei een booster. Andere merken zijn idd eenmalig of 2x . Plagron bij iedere voederbeurt. Maar de combo is idd dodelijk. Teveel pk dan.
          Ganja always does the trick.

Comment

Thnx mannen. Het is me allemaal duidelijk

Comment

Het kan geen kwaad om je te realiseren dat het geen wondermiddel is , maar gewoon een voeding zonder stikstof , meer niet

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Mischien niet magisch maar wel dikke harde compacte toppe als je het goed gebruikt

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Dat is simpelweg het resultaat van meer op maat voeden , en dus met minder belastende zouten in je grond, naar mijn idee.

Sensation is voor de laatste 4 tot 6 weken van je bloei periode, niet perse vanaf week 4 anders ben je bij een 12 weken bloeier te vroeg en kan het de bloemvorming stagneren, als je de sensation geeft is de pk en enzym niet meer nodig, ook mag je je normale voeding iets laten zakken omdat er genoeg in je sensation zit.

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Dat mag ook wel voor die prijs is bijna vloei baar goud die green sensation wat het kost voor 1 liter niet normaal

Merk weinig verschil tussen gs en pk13-14
                Kwa effect wat het heeft op de plant

Maar dat vroeg pk geven ging ook alleen over de pk bij plagron mag je vanaf dag 1 mee geven appart dat het daar al zo vroeg kan maar heb het zelf al gegeven vanaf week 2 geven en zie daar meer voordeel van

Dan het pas zo laat toe te passen als bij gs

• Urban
                Urban commented
                Editing a comment
                Bij CANNA gaven ze eenmalig een hoge dosering in week 6 omdat er in de flores ook veel fosfor zit en je planten dan teveel zouden kunnen krijgen wat ze dan opslaan en jij weer zou oproken, nu is de dosering lager en vanaf 1e week bloei.Als je sensation gebruikt heb je geen pk en enzymen meer nodig en kun je je gewone voeding minderen en dan met een verhouding van 1 ml op 1 liter water wil plagron je overtuigen dat dat dan toch voordeliger zou moeten zijn dan dat je alle producten apart koopt, ieder zijn ding.

Wat voedingen precies doen en wanneer hangt van veel factoren af , en zonder te weten wat de voedingswaardes in je grond zijn valt er geen duidelijk verhaal van te maken.
              voedingsfabrikanten proberen dat wel , maar eigenlijk is het complexer.

Comment

Ik heb de eerste paar rondes zonder pk 13/14 of GS gedaan, puur om te leren en ik behaalde toen al goede resultaten. Ik vind pk niet perse een middel die nodig is maar dat is mijn mening, kweek ook wel is met de bio lijn van plagron enkel groei en bloei voeding.

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Tijnie82 canna bio staat ook nog zeker op me lijstje! En inderdaad met krijg je waarschijnlijk dikkere toppen mits je het goed doet. Maar als beginner raad ik het af om met pk te spelen.

Wesley pipes zeker de moeite waard om te proberen! Ik had toen top44 met basis voeding van plagron bio lijn en was het lekkerste wietje dat ik ooit gerookt heb.

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  De ene voedins lijn de in de andere niet had vroeger alles van canna maar daar ging k ook met de pk13-14 op me.bek en me hele oogst bijna kunne weg flikkeren mega voedings burn

En bio is mineraal zit ook boel verschil in de mineraal pk13 is veel meer vergeefent dan en kan je dus al vroeg geven

Maar heb je de ouderwetse pk13-14 van canna vroeger moet je wel weten wat je doet inderdaad

• atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Het lijkt mij dat de bio versie meer vergevend is .

Zonder te weten wat er precies aan voeding in de grond zit al, op een bepaald moment, is het afwachten of de PK nuttig gaat zijn. Hydroteelt is wat dat betreft makkelijker als grondteelt.

Het idee is de hoeveelheid N (stikstof ) steeds verder omlaag te brengen , en dat kan met zo'n pk voeding . 1 basisvoeding voor de gehele bloei betekend dat je ook op het eind nog vrij veel stikstof geeft. precies daarom ook bedacht ik de Sweet Jane voedingen , 2 soorten voor in de bloei waarbij je de ene voeding geleidelijk laat over gaan in de andere (waar weinig stikstof in zit ) dan heb je hetzelfde effect als met pk 13/14 en het omlaag brengen van de basisvoeding.

Comment

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Maar dan denk ik eerder aan het schokeffect wat ze binnen vooral nodig hebben. In lichturen van 18 naar 12 en mss in voeding ook groei, bloei, boost?
              Bezig...
              X