Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste keer wiet kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1ste keer wiet kweken

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,
    dit is mijn eerste keer dat ik wiet kweek,
    ik heb een plantje staan van 12/01/2023
    (gefeminiseerde royal gorilla)

    en ik zou wat tips willen krijgen of feedback over hoe mijn plantje is (als die gezond is, alsdie goed komt..)

    ik gebruik plagron growmix & plagron voeding 38CB9A6D-4397-46F0-B1A7-94FEA8B4E99A.jpg

    #2
    Klein?

    Comment


      #3
      Onder welke lamp staat dat?

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Denk het ook. Of hij weet niet hoeveel uur een plant nodig heeft om een veg te houden tot die groot genoeg is. Nuja ze ziet er wel gezond uit alleen heel er klein. In principe kan je met 1 plant een tent toe laten groeien

      • Wakii6
        Wakii6 commented
        Editing a comment
        Ikzal een foto plaatsen &nee zeker niet onder een spaarlamp!!

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Als het geen autoflower is had je het plantje minimaal 18u licht iedere dag gegeven dan blijft hij groeien. Nu is het plantje in de bloeifase, in het begin maakt hij een groeispurt maar er na groeit de plant niet meer maar steek hij zijn energie in het aandikken van zijn buds, waar ik vermoed dat je niet veel zal van af halen.

        Tijdens de vegative fase kan je aan plant training doen zoals lst, scrog,… en dergelijke. Voeding en hoeveelheid licht is zeer belangrijk.

      #4
      Rustig aan met voeding, niet heel groot idd. Zal wel wiet vanaf komen.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #5
        9164833E-B17C-47FA-ADA2-1F1F4F195AB8.jpg2x 250watt 1x450watt

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Eerlijk gezegd vergelijking met de elektriciteit dat je daar in steekt voor dat miniscuul plantje zou ik de moeite niet meer doen.

          Die paarse lampen zijn oude lampen gebruikt bijna niemand niet meer. Als je echt wilt zal je wel kunnen oogsten.

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Dat wordt dure wiet...
          Maar je hebt je hier aangemeld dus vanaf nu gaat het steil omhoog
          !

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Hoeveel weken moet die plant nog? Heb je een vergrootglad voor wanneer je wilt oogsten?

        #6
        Die hps lamp is 0,1cm per wattage hoe ver die van de plant moet hangen
        Last edited by NewNoobie; 14 April 2023, 12:59.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Als het zonder die koelbuis was

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Die cooltube kan dr veel.dichter op maar zoveel wattage voor zoon plantje is niet de moeite waard zoals het lijkt oogst je dr een x 20 gram van


          Maar k zou die lamp van 250 watt maar 1 van ophangen om de plant mee aftebloeien

          Maar beter gezecht neem je wat nieuwe plantjes en wat meer 4 ofzo wat grotere potten weeek of 4 a 5 voorgroeien beetje de planten trainen

          Deze plant haal je nooit veel van af

          Maar met wat meer plantjes en wat minder lampen kan je veel meer oogstem dan je nu gaat doen en je verbruikt zo heel veel stroom terwijl je plant dr niet beter of meer opbrengst van krijgt

          Beste gewoom nieuwe planten neer zetten en goed beginnne dan kan je makkelijk 300 a 400 gram oogstem licht natuurlijk wel aan met welke lampem je gaat kweeken maar zou die hps weg doem als ik jou was hoog verbruik laage opbremgst

          Kan je beter met die leds verder kweeken met je spullen wat je hebt kan je een prima ronde mee draaien zijn niet de beste lampen maar als nog een goede opbrengst moet wel lukken

          En als je niet meerdere planten wil

          Zou ik 1 pakke en dan in een 25 liter pot of groter en gaam scroggem je plant breed trekken zodat elke top goed licht krijgt niet dat je plant die je nu hebt is dat niet nodig

          Ben benieuwt naar wat je dr van vind

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Maar eens kijken hoeveel watt die leds daadwerkelijk verbruiken aan stroom

        #7
        Hoeveel watt schijnen die led paneeltjes te zijn? Die trekken maximaal 25w de stuk kunnen tot 15cm boven de plant. Ze geven wellicht lichtopbrengst als een 100watt spaarlamp maar meer als dat zijn zulke paneeltjes helaas niet. Worden vaak geadverteerd met vergelijking in lichtopbrengst met een veel zwakkere lichtbron in vele gevallen een gloei of spaarlamp. Zo staat er vaak 100 of 150 watt maar als je meet wat er uit de muur getrokken word is het maximaal 15 procent van de advertentie.

        Zo heb ik een maat die onder 1000 watt kweekt en geen 180 gram haalt. Ali express lampjes. Heb al eens gezegd meet die dingen eens na maarja doof op zo'n moment.
        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ben ook al 15000 watt ali leds tegen gekomen met 100 miljoen lumen😂

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Kheb ze zelf ook, 25 watt spaarlamp heeft hetzelfde resultaat.

        #8
        Zo te zien heb je een hps in een cooltube toch!?

        Nou, die kan dan zo dichtbij.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Adviseer hem nou niet direct de lamp er zo dicht op te hangen haha moet ie er wel voor zorgen dat die cooltube aangesloten zit op de uitblaas. Zoals je ziet zitten er geen slangen aan de cooltube bevestigd en gaat de uitblaast meteen naar buiten....

          Moet dat wel eerst geregeld zijn. Maar sowieso hangt alles te hoog en die plant is wel gestrekt en flink dunnetjes.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Jeeses man, astie dat niet snapt.

        • Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          @Rreppellsteeltjam nouja ik bedoel er hangt nu ook een stuk buis onnodig tussen de lamp en het gewas. Het is niet dat het erbij hoort als je het niet aansluit natuurlijk.. dus je weet het niet beter het zekere voor het onzekere 😄

        #9
        lamp lijkt me te hoog te hangen en je hebt niet getopt en dat scheelt enorm, in de breedte kan je lamp meer plant bestrijken met licht en groeipotentie.

        Lijken ook goedkope prullampjes die beloftes doen van zoveel watt of lumen maar wrs niet is. Je moet beter huiswerk doen en deftig materiaal kopen. Al kost dat even wat meer na 2 ronde's heb je dat er weer uitgehaald.

        Comment


          #10
          Zonde van de stroom, ik zou op nieuw beginnen en dan meteen goed. Succes

          Comment


            #11
            Zou eerlijk gezegd enkel die leds nu gebruiken aangezien t plantje toch niet veel opbrengst gaat leveren.
            En dan die hps voor je volgende ronde gebruiken OF een andere lamp.

            Als t plantje zo klein is en je hebt er 500watt boven hangen ben je enkel de vloer aan het warmstoken.

            Volgende ronde meer planten of 1 grotere plant kweken, dan is het de moeite waard om er 500watt boven te hangen.
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              De vraag is wanneer de lampen aangaan. Als het met de zon aan en uitgegaan is zou ik die plant gewoon uit de tent gooien en daar die enkele grammen op verder kweken en opnieuw beginnen in de tent.

              Hoeveel weken moet hij nog bloeien?

            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              die zit pas in week 2 bloei denk ik

            #12
            Ik kweek zelf op 100 watt en heb 100 gram op men plant +/- qua stroom en nutes en aarde kost met dat 1/3 de van de opbrengst! Zoals men hier aanhaalt betaal jij veel geld voor weinig product. Kun je beter naar de shop rijden.

            Je kan je ook inlezen in groeitechnieken en hoe je de zaakjes moet aanpakken om meer opbrengst te hebben. Planten cultiveren is niet planten, water geven en er een lamp boven hangen... dat is niet genoeg initiatief en werk voor goeie opbrengst.

            Succes

            In jointjedraaien fora vind je massa's aan info over LTS, HTS, topping, crushing, etc etc
            Last edited by Silas; 20 April 2023, 11:30. Reden: link aangepast)

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Ik heb ontdekt dat er ook erg goede info te vinden valt op de website van Grower's Choice op hun Blog afdeling!
          Bezig...
          X