Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem zaailingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: Probleem zaailingen

Korting op 420shop
    Hoi,

Ik heb een probleem met mijn zaailingen en weet niet goed of ik deze er nog door krijg...

Zaadjes waren na 2 dagen mooi uitgekomen en na een week hadden deze al een eerste zijblaadjes.

Plots zijn deze echter allemaal op enkele uren tijd helemaal.slap gevallen zagen bruin.

Ik had nogthans geen overmatig water gegeven.

Ik heb ze meteen uit de potjes gehaald en deze opnieuw gepot met verse aarde. Nu ben ik 2 dagen verder maar het ziet er nog steeds niet zo best uit...

Wat kan ik doen ?​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Ik zie het niet goed op foto. Heb je geen duidelijkere?

Comment

Als dat bruin witte de blaadjes zijn denk ik dat die dood is.

Comment

@newnoobie

echt wit zien ze niet is eerder nog wat groeiachterstand maar heel licht.

Comment

Ik zie het niet goed op deze foto

Comment

Comment

Die is dood denk ik want ik herken nergens een zaailing. Wat dat ook in het midden mag zijn

Comment

In het midden zijn de lobblaadjes.

Ah bah 10 zaadjes in de vuilbak dus en te laat om opnieuw te bestellen en te beginnen

Comment

Welke grond gebruik je? Is dat iets dat je ergens gevonden hebt voor wiet specifiek of raad van iemand gekregen?

Comment

Zaadjes kwamen van Royal queen seeds. In h et verleden nooit problemen mee gehad.
                    Ik heb wel zonet mail gekregen dat ze mijn order opnieuw (kosteloos) gaan opsturen

Ik gebruik om te sprouten cocosgrond, dus zonder voeding of extra zaken. Ik had al gelezen geen gewone potgrond ofzo te gebruiken aangezien daar reeds voeding in zit.

Ik heb in het verleden altijd zo gesprout.

De zaailingen kwamen wel mooi uit na 2 dagen, echter na een week na het eerste kroontje plots kapot. Ik denk echter wel dat ik mijn fout weet.
                    De zaailingen stonden in kweekbakjes in mijn veranda (so far so good). Ik had ze echter in mijn serre buiten gezet en na een paar uur waren ze slap.

Wellicht is het daar momenteel te warm waardoor het vocht is opgehoopt...

Comment

Met coco bedoel je dan pure coco?

Zoja heb je die goed gespoeld en bewerkt met calmag?

Comment

Idd zaailingen hebben weinig tot geen voeding nodig. Je kan hier ook gewone stekaarde gebruiken om dan te verplanten in een lightmix. (En zelfs met een lightmix heb ik nog nooit problemen gehad)

Niet veel coco growers hier, maar zooon grove stukken nog nooit gezien in coco.

Nu ja anders was mijn eerste ding al geen zwaar bemeste grond gebruiken.

Verder dat zijn van die propagators die je gebruikt?
                        Bij mij stretchen die al snel tot die omver zouden vallen bij mijn huidige kweek heb ik die eruit moeten nemen (is wel een binnen kweek) om ze voldoende licht te geven.

Ook als ze in een propagator zit maken dat de vochtigheid goed zit en de zaailingen moeten zich aanpassen vooralleer die te verwijderen als dat toch zou gaan in een propagator bij jou. Dus geleidelijk aan de kleppen meer open plaatsen om zich eerst te kunnen aanpassen.

Comment

Dit t is de grond die ik normaal.gebruik.
                          bij jet overpotten heb ik gemengde grond gebruikt (cocos en potgrond) in de hoop dat de voeding hen er door zou helpen. Normaal is het puur cocosvezel. Niet bewerkt met calmag.

Comment

En deze zaaibakjes heb ik gebruikt. Zijn gewone bakjes uit de action die je inderdaad wat kan open draaien bovenaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scoobcsi View Post
                              Dit t is de grond die ik normaal.gebruik.
                              bij jet overpotten heb ik gemengde grond gebruikt (cocos en potgrond) in de hoop dat de voeding hen er door zou helpen. Normaal is het puur cocosvezel. Niet bewerkt met calmag.
                              Beste als je die blok nat maakt om te expanderen dat je die goed spoelt om de zouten eruit te krijgen. Derna wat bufferen met calmag.

Je kan een goedkope Ec meter aanschaffen, de Ec meten van uw kraanwater.

Spoelen en de Ec meten van uw water die erdoor gegaan is. Als die zo goed als gelijk is als uw Ec van uw kraanwater is die voldoende gespoeld.

Erna de coco wat bufferen met calmag en voor een goeie afwatering mangen met wat perlieft of leca.

Comment

Bezig...
                              X