Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem zaailingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Scoobcsi View Post
    En deze zaaibakjes heb ik gebruikt. Zijn gewone bakjes uit de action die je inderdaad wat kan open draaien bovenaan.
    Mja zoals eerder eengegeven of de propegator niet gebruiken en als je dat toch doet geleidelijk aan de kleppen meer openzetten vanboven.

Mijn ervaring is dat mijn planten stretchen in een propegator omdat de waterdamp op de propegator of de propegator teveel zonlicht tegen houdt.

Succes

Comment

Bedankt voor de tips. Normaalgezien komen de nieuwe zaadjes binnen een week aan.

Ik vond het gebruik van die zaaibakken wel handig, zeker om te kiemen. Miss hien haal ik dan gewoon best deksel eraf van zodra ze zijn doorgekomen ?

In ons kraanwater zit wel enorm veel kalk...

Comment

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ja deksel er dan gelijk af en in de zon zetten , hou wel de grond bovenin vochtig voorlopig even , die droog snel uit met dit weer.
        Sommige cocosgrond heeft een te hoge EC waarde , die zal waarschijnlijk omlaag moeten . of gebruik potgrond , dat werkt ook wel (maar is niet ideaal)

• Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Late reactie, maar ik vraag me af of de eerste plantjes niet te nat gestaan hebben.
        Ik kweek zelf inmiddels een paar jaar, maar blijf vooral in het begin het erg moeilijk vinden hoe nat je de grond moet maken.
        Je geeft bij erg jonge plantjes al snel te veel water.

Als de grond te nat is krijgen de wortels geen lucht en sterven af.

Mja ergens op het forum gelezen dat kalk uit de kraan niet opgenomen wordt. Ik kijk of ik het kan terugvinden voor je

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Calmag word opgenomen door de cocos, maar die geeft het slecht af aan de wortels, daarom heb je meer calmag nodig.

Ik vindt het niet terug. Maar succes

Comment

Tnx. Intussen zijn mijn laatste 3 zaadjes van mijn originele bestelling na 3 dagen uitgekomen. Hopelijk halen deze volgende week wel (en komt mijn free reorder snel toe).

ik hoop binnen een paar maanden te kunnen genieten van jack, Barry haze en van men favoriete diesel

Comment

NewNoobie deze zien er al wat beter uit
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

Ik vond het gebruik van die zaaibakken wel handig, zeker om te kiemen. Miss hien haal ik dan gewoon best deksel eraf van zodra ze zijn doorgekomen ?
            In ons kraanwater zit wel enorm veel kalk...
            Ik heb even met belangstelling je draad doorgelezen. Zelf ben ik een eerste klas beginner maar mijn vrouw heeft groene vingers. In Nederland werkten wij, vanwege het vaak koude voorjaar, heel veel met die kiembakjes. En dan zo veel mogelijk zon proberen op te pakken in de vensterbanken. Afhankelijk waar op dat moment de zon het meest op stond. 2 a 3 keer per dag verplaatsen. Vaak ook nog overzetten naar een klein formaat pot voordat het spul uiteindelijk de groentetuin in ging. Voor hennep hebben wij in Italië dezelfde procedure gevolgd. Misschien dat het verpotten een kleine groeivertraging oplevert maar nu, eind juni, knallen alle planten al hard richting de 50 cm. (gekiemd op ongeveer 21 en 27 mei).

Wij hebben gewone standaard potgrond gebruikt (ga niet op zoek naar de aller allergoedkoopste). Sommige delen met vermiculiet, andere niet. Geen noemenswaardig verschil. Niet voeden! Bovenlaagje van de kiemgrond overdag nathouden met waterspray. 's avonds niet. Dreigt het te warm te worden dan het deksel van de kiembakjes iets oplichten door een blokje tussen de rand de deksel te plaatsen.

Onze 2e en 3e batch zijn perfect gekiemd en gegroeid. De eerste batch (begin april) is volledig mislukt doordat we in onze huurwoning nauwelijks bruikbare ramen hebben en dat het niet warm te stoken was. Ik herhaal nogmaals, gewone potgrond is goed genoeg. En beslist niet bijvoeden! Ik heb enige gevalletjes nutrition burn veroorzaakt omdat ik me niet kon bedwingen bij plantjes die me wat te iel leken.

Het kraanwater in NL wordt altijd binnen bepaalde normen afgeleverd. De ene keer wat zachter, de andere keer wat harder. Maar hele grote verschillen zal je niet aantreffen. Wij hebben nog nooit aan pH regeling van het water gedaan. Standaard potgrond kan overigens redelijk bufferen.

Edit: Oh ja, die kiembakjes hebben, als het goed is, perforaties aan de onderkant en je moet de plaat eronder ook een klein beetje nat houden, zodat de onder kant van de potgrond ook vochtig wordt en dat de wortels van de gekiemde plantjes op zoek gaan naar dat vocht.

Comment

NewNoobie deze zien er al wat beter uit
              Wat heb je nu gedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post

Wat heb je nu gedaan?
                Biet aan te raden, maar rechtstreeks in een speciale kweekbak in serre gezet en zaadje iets dieper gestoken. Krijgen nu een weinig water als ik merk dat ze kurkdroog staan. Ze schieten goed nu

Comment

Groeit goed

Comment

• Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Krijgt ie genoeg licht? Is namelijk wat gestrekt.

Is dit een autoflower buiten ?

Jup strek. Die zal het beter doen uit de tent.

Comment

Staat idd in een tent en is een afje. Buiten zetten is jammer genoeg geen optie (buren)

Comment

• Ketelhuis
                      Ketelhuis commented
                      Editing a comment
                      Ah ok, dat is minder.

Lijkt erop alsof die ook in de schaduw staat, ben bang dat er op deze manier niet veel aan gaat groeien maar het kost je niks dus we zullen zien.

De tent staat op een plaats in de tuin waar de zon meteen op komt. Foto is genomen s morgens vroeg op een meer bewolkte dag.

Doorgaans staat ze van pakweg 7u tot ongeveer 21 uur in het zonlicht. Heb ze ook in het midden van de tent gezet, weg van stoorzenders.

Begint inderdaad al wat topjes te vertonen, wat ik precies nogal vroeg vind.

Andere poging met resterende zaadjes :p

Comment

Steenwol blokjes 24uur gedrenkt in water van 6.5 voor aardemedium
                      Op cocos zuur ik hem af naar 5.8
                      zo minimaliseer je de kans op beschadigen na het ontkiemen
                      En na meerdere dingen getest te hebben
                      Heb ik alleen bij steenwol keer op keer de hoogste slagings kansen
                      90a95%
                      Het enigste nadeel
                      Ik moest gelijk een baal kopen van een halve m3
                      A 1500blokjes
                      Dus ik kan de komende jaren er wel mee door voor 150euro+/-

Comment

Beter dan niks...

Comment

Bezig...
                        X