Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantenvoeding nodig bij een kweekset met kweektent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantenvoeding nodig bij een kweekset met kweektent?

    Korting op 420shop
    Wij staan op het punt om een complete kweektent te kopen. Als optiekeuze staat dat je er voeding bij kunt kopen. Heb ik plantenvoeding nodig voor het kweken in een kweektent of ligt dat eraan wat voor grond je gebruikt? Zijn nog andere dingen die we het beste kunnen toevoegen of juist beter kunnen laten?

    #2
    belladonna heeft super goede wietvoeding gekocht. Misschien wilt ze haar geheim wel delen. Scheelt toch best veel geld in vergelijking met super goed wietvoeding.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Voeding heb je zeker nodig, maar met voorbemeste grond kan je zeker wel 6 weken voort.
      Dan moet je ook absoluut geen voeding geven. Daar krijg je alleen maar problemen door.

      Waar ik bij me buitenplanten op let, is wanneer ik de bladeren iets lichter groen zie worden. Dan begin ik met voeding bij het water te doen.


      Dan als de planten al een week of 2 a 3 bloeien, alleen bloei voeding.

      Wat ik als beginnende kweker oa fout deed, was te veel water en te veel voeding geven.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En veel te vroeg niet vergeten.

      • Gps
        Gps commented
        Editing a comment
        Precies

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      belladonna heeft super goede wietvoeding gekocht. Misschien wilt ze haar geheim wel delen. Scheelt toch best veel geld in vergelijking met super goed wietvoeding.
      Ik heb belladonna een PB verzonden.

      Comment


        #5
        Ik ben ook wel benieuwd naar die supervoeding🤔

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Tomaten voeding van de action of zoiets.

          Euro of 2.5?

        #6
        Ooow ik weet niks van binnen kweek.
        ik kweek alleen buiten en ik gebruik Pokon voeding. Thats al she need. Oja goede zak pot aarde van tuincentrum is ook goed hoor.
        Zal voor de gezelligheid even foto van de makkelijke Pokon voeding erbij doen tis poeder mensen met water klaar is Cees

        Ps ik kreeg deze tip van een goede vriend van deze easy voeding
        Screenshot_20230805_215811_Chrome.jpg
        God was never on your side..

        Comment


        • Sweef62
          Sweef62 commented
          Editing a comment
          Herinnert me aan een jaar of 20 geleden...
          Buiten tuin op zuiden.
          1 plantje...2,5 hoog 2 hoog een stam waar de kat zich achter kon verstoppen...800 gr
          Met rozenmest...

        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          HappyHigh waarom. Zou je dat binnen niet kunnen gebruiken? Kan makkelijk hoor. Kweken kan makkelijk en moeilijk.

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik geloof niet dat er echt verschil zit qua voeding voor binnen of buiten.
          Misschien dat ik volgens jaar die pokon eens probeer.

          Tot nu toe een fles van de Aldi gebruikt, maar ik heb nog plagron staan.
          Wat me wel elke keer opvalt, is dat er minder npk in de echte wietvoeding zit, en dat je die vaker moet gebruiken volgens die fabrikanten.

        #7
        Grappig ik heb dit vaker gehoord van een tuinder én bioloog

        Grappig dat je als bioloog niet beseft dat wat er gegeten of opgenomen word invloed heeft op het eindproduct
        Waarom zijn de flamingo’s in dierentuinen niet rosé?
        En maïs kippen geel vlees hebben en andere kleur ei.

        Een tuinder koopt ze voeding elementen los in bulk en mixt het zelf dat scheelt doekoes veeel doekoes
        Er zijn ook elementen die makkelijker opneembaar zijn in een wijdere PH range . De zogenaamde chelaten die zijn duurder

        Het is ook duidelijk dat een bioloog geen zak wiet bij een afnemer op tafel legt waar meerdere zakken staan van verschillende kwekers met een eind product met en van dezelfde stekken MAAR toch significant verschil in zit!
        In smaak, aroma en jawel ook wel het gewicht…

        ach ik neem tuinders en biologen het niet kwalijk.
        Bij hun draait alles, werkelijk alles om het NAT gewicht.
        Wij worden afgerekend op het droge gewicht, de droge stof, terpen,aroma’s én de kristallen (thc)

        Daar is het super grote verschil waar tuinder en biologen niet bij stil staan…
        Last edited by PH donner; 6 August 2023, 02:47.

        Comment


        • Sweef62
          Sweef62 commented
          Editing a comment
          Er zijn toch ook gedroogde tomaten 🤔

        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Huh wat wil je nu eigenijk zeggen?

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          @Sweef62
          Jawel dat zullen de restjes worden of uit Italië van onder de zon

          Zou een werk paarde fokker ezelsbrood geven ?
          Hij schijt ongetwijfeld ook ze stal met shit en blijft gewoon hinniken…

          Of zou de fokker voor een uit gebalanceerde kracht voeding kiezen?

          Voeding kan wel degelijk ons product zijn eigenschappen versterken . Denk aan aroma’s en smaak . Heb er vele voorbeelden uit de praktijk gezien. En dat waren geen beginnende kwekers!

          Pokon is voor de geraniums!

        #8
        Grappig dat je als bioloog niet beseft dat wat er gegeten of opgenomen word invloed heeft op het eindproduct
        Waarom zijn de flamingo’s in dierentuinen niet rosé?
        En maïs kippen geel vlees hebben en andere kleur ei.​
        Mais kippen hebben geel vlees omdat er caroteen vanuit wortelen wordt toegevoegd aan de voeding, om de consument te misleiden die dan denkt dat het gezonder is. Daar heb ik zelf nog studies naar gedaan en met name het eigeel kun je er flink geel of zelfs oranje mee krijgen. Je trapt er zelf in, en dat maakt biologie zo leuk! Je kunt mensen ontzettend misleiden door ze het gevoel te geven dat ze biologischer bezig zijn, en dan kun je drievoud de hoofdprijs vragen.
        Mais is zo ontzettend goedkoop, waarom zijn die eieren dan duurder?
        Je laat zien dat je gevoelig bent voor manipulatie. En dat zaagt de poten onder je statement vandaan; blijkbaar kan een mooi verhaal of een goed gevoel je een heel andere beleving geven! Komt dat dan door de voeding, of door iemand die er zweverig een leuk farm-to-table verhaaltje aan plakt? Restaurants en supermarkten worden er rijk van.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Tja geef een plant eens de hele bloei periode fishmix, en trek je conclusie tijdens het roken

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Het verschil tussen een kip en een plant is daarentegen best groot.
          Planten zijn geweldige chemische fabrieken waar we vrijwel al onze eigen chemische processen van hebben afgekeken. Veel dieren halen hun vitaminen uit planten omdat ze die zelf niet aan kunnen maken. De gele kleur in kip komt omdat kippen (net als mensen, zie Trump) caroteen niet kunnen afbreken en het als "afvalstof" aanwezig blijft tot het door natuurlijk verval verdwijnt. Lood doet hetzelfde, maar dat breekt niet af.
          Ik denk daarom dat als het om voeding gaat, diversiteit van input belangrijk is. Maar wiet roken we op. Daarbij wil ik zo min mogelijk suikers verbranden en zo veel mogelijk andere vluchtige smaakstoffen die bestaan uit koolstofskeletten, een goede basisvoeding is daarvoor voldoende. Als ik met een pakje pokon geweldige wiet kan kweken, en dat kan ik, dan ga ik niet honderd euro meer neertellen voor hetzelfde resultaat met een andere voeding. Misschien kan die super speciale voeding de smaak met een procent omhoog trekken, maar maakt die procent mij uit? Absoluut niet. Ik ben er ruim tevreden mee.
          De tijd die we nemen om fatsoenlijk af te bloeien en met name de temperatuur waarop dat afbloeien gebeurt, zijn nog veel meer van invloed. Dan hebben we het over tienvouden, misschien wel honderdvouden in toename. Omdat chemische processen nu eenmaal temperatuurafhankelijk zijn..
          Ik zet liever in op vroege bloei in de hoop dat ik buiten een beetje lekker weer krijg, want dat levert mij meer op dan andere voeding gebruiken. Veel meer. Soortselectie is daarbij ook belangrijk. Ik vind het prima dat mensen allerlei dingen proberen als ze verder gevorderd zijn. Maar laten we wel wezen; een stabiele basis met een simpele oplossing voor elk probleem is best wel handig. Pokon bevat alles wat een plant nodig heeft en ik heb nog geen voeding kunnen vinden die dat zo compleet aanbiedt - met uitzonderingen van laboratoriumvoedingen. Van koper tot boron, tot ijzer, en stikstof in twee vormen. Ik heb daarbij nog geen enkel gebrek meegemaakt, iets wat ik in alle andere voedingen continu voorbij zie komen. Gebreken zijn duidelijke tekenen dat er iets mis is, dat de plant zijn normale processen niet eens geregeld kan krijgen. Als die ontstaan bij het gebruik van bepaalde voedingen, of dat er toevoegingen nodig zijn als je voeding X gebruikt.. Dan trek ik de conclusie dat het geen goede voeding is. Als ik helemaal geen gezeik en geen gebreken heb, en het eindproduct is ook nog dik in orde.. Dan is het een prima voeding.
          Ik hou wel van gemak, en tot nu toe vallen mijn oogsten goed in de smaak. Van buitenwiet notabene.
          Dus waarom zou ik dan voor iets anders gaan? Met een pakje van nog geen 10 euro kan ik 2 zomers rond komen. Als ik beginners zou moeten adviseren, dan zou ik ze niets anders aanraden. Er zitten geen waarschuwingen aan, je hoeft nergens rekening mee te houden behalve dat je niet teveel geeft, geen mitsen en maren.. Als je als hobbyist lekker door het leven wilt, waarom zou je dan kiezen voor iets anders?

        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Al jou ervaring zijn van je buiten wiet.
          Binnen wiet is een andere competitie daar hebben we het klimaat in de hand.
          En in de commercie moet je je product onderscheiden van je concurrent ,dan kan je ook meer vragen. Vooral als het extra de zak uit stinkt tov de andere zakken Kopen doe je niet alleen met je ogen ! .
          .

          Mijn ervaring van buiten wiet is dat, elke plant die ik binnen gekweekt heb (dat zijn er best wat) minder sterk is dan de zelfde genetica buiten af gebloeid hebt (verduisterd) . Buiten geeft echt een ander hich en buzzz

          Doe je ook een cursus psychologie van de LOI ? Klinkt als Judeska 😂
          Eet geen mais kip nooit gekocht ook was een voorbeeld bedoeld

        #9
        Vroeger ging ik deze discussies al te graag aan,nu niet meer.

        Maar dan eentje om het af te leren.

        feit blijft alle extra toevoegingen zijn (onzin).
        een goedde basis voeding is wat nodig is elk extra element dat je toevoegd,waaronder boosters etc kosten je enkel geld, de toevoeging van de extra waarde is minimaal tot nihil.

        Een goedde voeding heeft alles al wat nodig is,boosters gaan je daar geen extra goed product of gewichten voor terug geven,dat is een fabeltje maar goed voor de marketing en inkomsten enkel.

        Poeders werken prima,dat pokon poeder ook wat belladonna daar heeft dat hadden wij al 15jaar geleden getest,ging prima.

        De tijd toen men hier nog 7even up aan de planten toevoegde tot bier aan toe voor extra co2 en alles.

        Ja mensen ook hier gebeurde van alles op het fora,en dacht men een sleutel stuk te hebben doorbroken.

        Yuna

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Wat gebruik je nu Yuna?

        • Yuna
          Yuna commented
          Editing a comment
          Ketelhuis enkel plagron terra groei en bloei op lightmix.

          Vroeger gebruikte ik altijd hypro a & b

        #10
        Onder m'n hps gebruikte ik altijd de lijn van Canna Terra... nooit boosters gebruikt...
        Denk dat ik maar doorga met het bekende...
        Het blijft onkruid 🤣🤣🤣

        Comment

        Bezig...
        X