Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnervragen bezemkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnervragen bezemkast

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik ga voor het eerst kweken in bezemkast met autoflowers zaad(als nodig is, koop ik andere soort) ik zit met deze vragen, ook met klein budget, ondanks zelf informatie opzoeken ivm tegenstrijdigheden vandaar deze vragen

    Ik heb bezemkast met raam voor verse lucht van 6m2 waarvan ik 1 of 2 m2 gaat gebruiken voor 1 of 2 plant, is altijd verwarmd danzij cv buizen daarom ben ik ook van plan zonder kweektent te doen. Is dat wel te doen zonder kweektent?

    Welke lamp moet ik hebben? Via internet advies heb ik heb 400 a 600 watt lamp nodig, deze is echter boven mijn budget.(waarom is kleine compleet kweektent Inc filters en lamp etc van rond 300 goedkoper dan aanbevolen kweeklamp voor enkele of 2 planten van 600 watt rond 600 euro?) Is goedkopere compleet kleine kweektent da niet geschikt voor wietplant?

    Voldoet bijvoorbeeld 50 (gewoon in lampfitting)of 100 of 200 watt wel zoals d3ze? https://onlinetopgarden.com/nl/verli...IaAgeVEALw_wcB

    Ik heb ook nog beplant zoetwater aquarium met visjes, er zit al allerlei benodigde mineralen enzovoort erin, kan ik ermee planten water geven?(doe ik al met gewone planten, ze groeien er harder door)

    Dankjewel voor het lezen





    #2
    Een complete tent zou ik je niet adviseren, er zit altijd wel iets in wat later blijkt je niet nodig te hebben om niet het juiste. Om die reden verkopen wij geen complete tenten. Kijk hier even goed rond wat voor setup anderen hebben. Reken eerst dan alles even uit. Het is altijd duurder dan verwacht. Laat je op maat adviseren! Heb vooral geen haast.

    Wat voor budget heb je in gedachten?
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Juist de kleine dingetjes worden vaak vergeten zoals ph/ec meters als je mineraal gaat kweken en een vergrootglaasje en schaar etc.

    #3
    Max 100 euro voor kweeklamp voor 1 of 2 plantjes.

    Kweektent is toch niet per se nodig?

    Comment


      #4
      Psssst kijk eens bij de kweekverslagen van Canaboid hij doet wat jij wilt.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #5
        Bij de kweeklamp staan specificaties
        ook het sprijdingsgebied voor je licht
        de mars sp 150 verlicht 45x90cm met 139wat

        Voor de rest zou ik wel zorgen dat je licht niet naar buiten kan
        je een kleine vooruimte maakt, zodat er niet een bak licht de gang in schijnt, als je de deur open doet
        je je vuile lucht afvoert
        en het liefst verse VERSE lucht invoerd
        pak je je lucht van binnen
        zul je dat zien aan je eindresultaat
        of er moet in de gang een ander raampje open kunnen en je geen cv of gaskachel in de ruimte hebt
        waar je je frisse lucht vandaan trekt
        Want dan kan je de boel vergiftigen

        Maar ik heb leuke plantjes voorbij zien komen
        met een 150wat challenge

        Comment


          #6
          Kweken onder een lamp, bij een raam.. Dat is een uitnodiging voor politie.

          Ik denk dat een budget van 250 euro een goede start is. Alles daar onder betekent dat je geld in een bodemloze put blijft gooien totdat je een keer die 250 beschikbaar hebt voor een fatsoenlijke opzet.
          Toen ik zelf aan het klooien was met kastjes en lampjes en al dat spul, heb ik er bijna 500 euro op stukgeslagen in anderhalf jaar tijd en alsnog kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk maar verspild geld was.
          Als je met binnenkweek gaat lopen klooien, dan wil je het 't liefst in een keer helemaal goed doen. Anders stap je gewoon in dezelfde valkuilen waar wij bijna allemaal al in zijn getrapt.. Leer alsjeblieft van die fouten van ons en maak niet dezelfde.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Ik zou voor periodieke planten gaan onder een lamp dan heb je meer marge voor fouten😉

            Comment


              #8
              Is een tent nodig? Nee, maar aan te raden I reflectie, en je zal anders een afzuiging voor 6m² X hoogte, dus uw m3 moeten kopen om er voor te zorgen dat de geur niet verspreid in de bloei, tijdens het knippen etc. Dus als je een kleinere ruimte wil verlichten, beter een tent.
              100euro voor een lamp? Er zijn er niet zo veel, en max belichting van 80cm.
              En uw kast met raam, naar waar is uw raam gericht?
              En Nederland of België? Qua pakkans en berechting.
              Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
              Jah, ik hou van planten.

              Comment


              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                En aquarium water zou moeten bruikbaar zijn, in welke mate geen idee, te zien welke vis denk ik? Kan je de voedingswaarden daarvan meten in dat water?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Greyvol heeft ook fishoponics in tonnen, gewone goudvissen.

              #9
              Goedkoop is duurkoop, vooral met deze hobby.

              Ben de tel kwijt van mensen die een goedkope burple led kope of een 100w paneeltje en zich daarna afvragen waarom ze maar 5gram fluffy wiet oogsten na 4 maanden.

              als je een goedkope lamp wilt als beginner zou ik bij mars hydro kijken, die hebben denk ik best bang for your buck leds.
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


                #10
                Ik weet niet waar je woont
                en dat wil ik ook niet weten
                maar op marktplaats word nog wel eens leuk spul, voor leuke prijzen aangeboden
                zo nu ook een mars fc-e3000 voor 150euro in Beverwijk
                zo kocht ik mijn lumatek pro 2.9 600w voor 500€
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Italbri
                  Italbri commented
                  Editing a comment
                  Is dat niet vragen om problemen? Als bedrijven die soort artikelen niet meer mogen verkopen, zou een particulier dit dan wel mogen?

                #11
                Italbri
                Je mag Bepaalde spullen niet bij elkaar hebben liggen
                je mag gewoon een lamp kopen
                En ook een koolstoffilter
                Alleen je mag ze niet samen halen
                Ja dat is het kromme aan de growshop wet
                Een lamp kun je gebruiken voor tomaten
                En in de horeca hebben ze koolstoffilters nodig
                Dus beiden mogen gewoon verkocht worden
                het mag alleen niet in combinatie

                Comment


                  #12
                  Zo had ik ooit een keukenbrand
                  vuur was door de rookkanalen naar zolder gevlogen
                  De mvbox weg gesmolten
                  De brandweer vond bepaalde spullen opgeslagen achter de knieschotten
                  voor ik in huis mocht
                  Stond de hoofdofficier van de politie al in mijn huis
                  Ze hadden een ons wiet gevonden
                  En omdat ik de spullen niet aangesloten had
                  En geen filter en lampen bij lagen
                  Konden ze er niks mee
                  Tevens had de politie al een huiszoeking gedaan
                  Zonder toestemming van de officier
                  en mocht ik door een onjuiste huiszoeking een handtekening zetten
                  dat ik vrijwillig ongeveer 100gram wiet af gaf
                  En dan was ik vrij van vervolgingen
                  Mijn verweer op de spullen was
                  Ik heb een hele boel spullen gekocht voor 200
                  Het meeste heb ik verkocht voor 500
                  En dit is het restant wat over is
                  en daar was de zaak mee afgedaan

                  Comment


                    #13
                    Ga minimum voor 1,2 m2 extra gereedschap in de tent kunnen plaatsen is altijd leuk😉

                    Comment


                      #14
                      Oja geen zaad van RQS😉

                      Comment

                      Bezig...
                      X