Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnende bloei

    Korting op 420shop
    Ik heb 4 wiet planten staan alle vier zijn ze in de bloeifase aangekomen alleen de plant heeft nog geen toppen wel hier en daar hebben ze haartjes zitten maar is het normaal dat de haartjes nu 80 procent bruine zijn alle 4 ze staan buiten in de vollen zo'n ook staan niet overkapt in de tuin

    #2
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #3
      Milano je zit in de voorbloei fase,ze staan in de volle grond dus zo in in wind en regen.

      Uiteraard dat je haren verkleuren allemaal niet spannend.

      Wat wel spannend is dat we nu moeten gissen en gokken wat milano is het kweken en het doen.

      Alleerst welke planten heb je?
      En maak eens een mooie foto of twee.

      Staff

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Milano meeldauw is een witte schimmel,dat zich snel verspreid over de gehele plant,en na anderen planten rondom.

        Voorkomen volledig is onmogelijk,bij warm en vochtig weer ontwikkeld meeldauw zich het beste.

        Mocht je last krijgen melk/water nevelen helpt.

        Anders kom je met chemicaliƫn aan het werken,nou dat rook je liever niet.

        Staff

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Waterstofperoxide op de meeldauw spuiten helpt ook, de meeldauw zit meestal op het blad dus dat rook je niet op.
        De peroxide verdampt gewoon.

        Heb je geoogst dan kan een peroxide bad je van stof/beestjes/schimmel sporen in de wiet af helpen.

        Op u tube staat genoeg over peroxide bad.

      #4
      Hier de foto's het zijn purple haze ze staan vanaf 17 april in de tuin ze zijn ong 180 cm lang

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.
      Last edited by Silas; 12 August 2023, 22:55.

      Comment


        #5
        Nog een echte oldschool strain,de purple haze is prima voor buiten 10weken bloeien zal eind oktober/midde november klaar zijn.

        Die struik achter haar is niet zo slim ivm vocht/de bladeren gaan tegen elkaar hangen en dan krijg je al snel rot.

        Die 1.80 gaat ze nog wel een dikke 50 tot 70cm boven op doen.

        Ziet er prima uit geel blaadje hier en daar houd je toch is normaal,de bloei gaat erin schieten.

        Let wel heel goed op meeldauw en rot.

        Staff

        Comment


        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Wat bedoel je met meeldauw ? En hoe voorkom je zoiets ben zelf nu half jaartje aan het kweken maar dit is de eerste keer iets anders als autoflowers tips zijn altijd welkom

        #6
        Plant ziet er mooi uit, en ik gok dat je over een week (of twee) wel echte bloei gaat zien.

        Pas dan gaan de buds vormen.

        Dit is hoe beginnende bloei er uit ziet.

        Die haartjes die je eigenlijk pistels moet noemen, gaan op een gegeven moment bruin worden. Dan word het tijd voor een microscoopje, om naar de trichromen te kijken.
        Dat is lastig want je moet dan een plekje op de plant vinden waar je goed van af de zijkant tegen de trichromen aan kijkt.

        Zonder microscoopje kan wel, maar dan heb je jaren kweekervaring nodig, om te zien of de plant oogst rijp is.
        Ik kweek nu een jaar of 5, en gebruik een microscoopje.

        Deze heb ik:
        Een handige zakmicroscoop op handformaat met verlichting. Uitermate geschikt om je wiet toppen van dichtbij te bekijken, hiermee kan je de THC kristallen / trichromes goed zien en het juiste moment om je plant te oogsten bepalen.


        Een andere:
        https://www.zamnesia.nl/5866-zakmicr...rite-plus.html
        Last edited by Silas; 12 August 2023, 22:57.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          60-100x is de sweetspot.

        #7
        Gewoon s'ochtends ff met je plant schudden om de meeste dauw/regen druppels van je plant te schudden. Tenzij het regent want dan blijf je bezig.

        ecostyle vit-all tijdens de groei helpt je plant dikke leerachtige bladeren te ontwikkelen die beter bestand zijn tegen de elementen en onwenselijkheden.
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Milano
          Milano commented
          Editing a comment
          Wat bedoel je Met ecostyle vit all en hoe gaat dat in zijn werking

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Bladvoeding met een planten spuit.

        #8
        Mensen die ook tips hebben voor het snoeien of het trimmen van de plant en op welk moment je het best kan doen ik heb de planten nu 2 of 3 keer licht gesnoeit

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Buitenplant snoeien is vragen om ziektes via de wondjes, dus zo weinig mogelijk en vaseline op de wonden smeren.

        #9
        Dit zag ik vanmiddag bij 2 van mijn planten de bladeren zijn een stuk lichter van kleur sommige geel of bruin en een paar takjes zijn afgestorven terwijl mijn andere 2 planten dat niet vertonen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik denk niet dat ik bloei zie. Misschien kan de plant wel wat voeding gebruiken.
          Je kan daarbij wachten, of er meer en meer gele bladeren komen.
          Op zich ziet de plant er niet slecht uit.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Aan de kant waar minder licht komt?

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Van te weinig licht krijg je plant geen gele bladeren.

          Dat is waarschijnlijk een voeding gebrek.

        #10
        Milano je hebt geen bloei,wel een voedings tekort.

        Comment


          #11
          Een voedingstekort in de volle grond is nogal zeldzaam.
          Ik gooi 't op stamrot tenzij dat uit te sluiten valt.

          Er mist veel blad aan de stam, een uiteinde van een tak is random gestorven. Als het eerste gele blad halverwege de plant qua hoogte zit, dan is dat een lokale infectie, of teken van een sluipend veel groter probleem.
          Ik zou het goed in de gaten houden. Als het blijft uitbreiden dan gaan bij mij de alarmbellen af.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


          • stafford
            stafford commented
            Editing a comment
            Klopt,maar het komt vaker voor dan je denkt.
            (Verkeerde grond)

            In dit geval zouw ik me meer zorgen maken om de bloei wat komen gaat, de schutting erachter vooral.

          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Zolang het gras nog groen is daar in de buurt, is het prima grond. Gras heeft redelijk wat stikstof nodig om te groeien.
            In de volle grond is er niet echt iets wat verkeerd kan gaan en dan alsnog zo'n flinke plant opleveren.
            Zorgen maken over de bloei hoeft alleen als het geen stamrot is, want als het wel stamrot is dan komt hooguit een week of twee bloei voordat de plant inzakt.

          #12
          Update planten zijn een stuk gegroeid de ene is nu 2.15 m en de andere is 2.25 m de rechtse plant hingen de bladeren wat naar beneden door de warme en droge dagen dus maar even wat water gegeven normaal doet de regen dat maar zie nu even geen keuze de stammetjes van de bladeren zijn ook al mooi paars
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #13
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #14
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #15
                Ik denk dat je over ongeveer een week, wel bloei gaat zien.

                Lets not criticize but legalize

                Comment

                Bezig...
                X