Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maal ik de kweekruimte spintvrij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het helpt ook om een sopje te maken met lauw water en een scheutje neem olie hierbij te doen.
    De nieuwe stekken hier in onder dompelen. LET OP niet de wortels onder dompelen. Alleen de blaadjes en de steel.
    Dit zorgt er ook voor dat de eitjes niet uit komen.

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Neem mits juist gedoceerd,kan je gewoon bij de wortels gieten!
      Maar zal je niet helpen spint vrij te komen.

Zet 10/14 dagen een paar lok planten neer die je gewoon weg gooit. Daarna uitzuigen en soppen nieuwe batch er in die je preventief na twee weken meiten voorziet
      Dat kan gewoon met een klein lampje of loop lampje daar hoef je niet je hele setup aan voor te zetten
      Last edited by PH donner; 4 weken geleden.

• LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het heikele punt met zogenaamde lokplanten, is dat ze altijd al lokplanten waren.. De kans is dus vrij groot dat je beestjes mee naar binnen neemt met lokplanten. Tenzij je ze goed behandelt van tevoren, maar dat zorgt er voor dat het geen lokplanten meer zijn. Beter zou je andere planten gewoon vermijden in dezelfde ruimtes, en dan gewoon netjes poetsen.
      Zelfde geldt voor stekken vind ik: gewoon niet kopen. Omdat je 1) de criminaliteit voedt. 2) omdat je als contact van een handelaar bekend staat, wat jou verdacht maakt. en 3) omdat het kweken uit fem zaad misschien iets duurder is, maar beestjes liften er niet op mee. Dat bedrag wat je extra uitgeeft aan zaden, bespaar je weer door niet te hoeven behandelen tegen beestjes.
      Stel dat ik beestjes moet behandelen tegen een uurloon, dan kan ik aardig wat zaden kopen voor de prijs van een uurtje werk.

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Regel 1 : regel je eigen stekken!
      Kost een drol werkt echt als lok plant!
      Verse Krop sla werkt ook prima maar vervang het om de dag

Zaad is te verschillend om in één zak te pleuren. Maar dat heeft een spe€iale reden

Wat ook helpt is wasbenzine in de lekbak gieten en vervolgens daar een brandende lucifer in te werpen. Ook dan is je kweekruimte spintvrij!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      100% 🤓
Bezig...
X