Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biobizz

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Biobizz

Korting op 420shop
    Begrijp ik nu goed dat je Grow en Bloom de gehele cyclus gebruikt?

Op het schema kijken.

Comment

Grow bouw je af wanneer je bloom opbouwt, 't enige wat ik de hele kweek gebruik is fish mix.

Dat zijn ook de enige 3 die ik heb van biobizz, de rest is overbodig.
      Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
        Op het schema kijken.
        Dat is hem nou juist, volgens schema moet je het gewoon blijven gebruiken.

Maar volgens hem moet het zoals Parakweker zegt.
        Teminste, Grow gebruiken tot in de tweede week van 12/12 en dan Bloom met Fishmix

How to use BioBizz nutrients? Mr Bloom educates us on how to use the organic range effectively from seed to harvest while visiting our store in South Africa....

Comment

• Hoegaathet
          Hoegaathet commented
          Editing a comment
          Ik vind het heel makkelijk met die quotes. Anders weet je niet tegen wie je het hebt en over wat je vragen hebt.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In het echte leven spreek jij dus constant mensen aan bij de naam en herhaal je wat ze net hebben gezegd/gevraagd?

• Hoegaathet
          Hoegaathet commented
          Editing a comment
          Als ik geen gezicht zie, sure!!

Oorspronkelijk geplaatst door parakweker View Post
        Grow bouw je af wanneer je bloom opbouwt, 't enige wat ik de hele kweek gebruik is fish mix.

Dat zijn ook de enige 3 die ik heb van biobizz, de rest is overbodig.
        Ja? Meer is niet nodig? En dan ook minder geven dan word aanbevolen?

Comment

• parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          Nouja naast die 3 natuurlijk ook calmag, en wanneer nodig N27, maar verder niks.

Yess, zou maximaal de helft van het schema geven. Ik bouw meestal beetje op. Ongeveer vanaf de 4e week 1ml/l naar 3ml/l in de 7e week. Goed kijken naar de bladeren dan weet je wel of je bij moet geven of juist een keer geen voeding moet geven.

• Hoegaathet
          Hoegaathet commented
          Editing a comment
          "Ongeveer vanaf de 4e week 1ml/l naar 3ml/l in de 7e week."

De eerste 3 weken niets geven??

"Nouja naast die 3 natuurlijk ook calmag, en wanneer nodig N27"

Wanneer CalMag? En wat is N27?

Ik zou het Biobizz kweekschema als richtlijn nemen, want zij weten wat ze er in doen en waarvoor.

biobizz.jpg
        Zoals je ziet adviseert Biobizz om de hele cyclus Bio Grow mee te geven. Uiteraard kan je ook eerder stoppen al zullen je planten dan gauw geel worden zodra je begint af te bouwen.

Persoonlijk zou ik sowieso tijdens de groei het schema halveren en de Fishmix achterwege laten of alleen tijdens de groei gebruiken. Alle additieven behalve grow en bloei heb je inderdaad niet nodig. En of ze de oogst vermeerderen is de vraag om achter te komen: side by side met stekken van dezelfde moeder vergelijken op verschillende diƫten. Ook moet je dan meten of de lichtintensiteit gelijk is bij beide planten. Of je doet twee ronden achter elkaar met dezelfde stekken tijdens de zachte maanden. De ene met supplementen en de ander zonder.

Dat supplementen kunnen werken staat buiten kijf, maar wanneer het N, P, en K in een andere samenstelling is, dan blijft dat in fitnesstermen 'natty' en worden je planten nooit zwarte negertjes. Wil je zwarte negertjes kweken zul je moeten grijpen naar andere middelen die mogelijk vele malen schadelijker zijn voor de gezondheid.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post

Dat supplementen kunnen werken staat buiten kijf, maar wanneer het N, P, en K in een andere samenstelling is, dan blijft dat in fitnesstermen 'natty' en worden je planten nooit zwarte negertjes. Wil je zwarte negertjes kweken zul je moeten grijpen naar andere middelen die mogelijk vele malen schadelijker zijn voor de gezondheid.
          Ja, de NPK! In dat YouTube filmpje van Biobizz zegt die man dat als je Grow met Fishmix gebruikt en daarna Bloom met Fishmix de NPK ongeveer 10-10-10 is en ideaal is.
          Maar dat is toch helemaal niet zo?

En de term natty ken ik niet, en zwarte negertjes ook niet.
          Wat bedoel je daarmee?

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ik bedoel dat een andere samenstelling van N, P en K geen anabolische reactie zal geven, dus hetzelfde is als 'natty' (naturel, dus zonder anabolen) trainen. In mijn optiek kun je het advies van Biobizz wel aanhouden. Aangezien zij de voeding hebben samengesteld en getest, is hun kweekschema een goede richtlijn en zou ik daar niet te veel van afwijken. Persoonlijk zou ik het allemaal halveren en dan eens zien hoe de planten het doen. Wordt het blad lichter, dan geef je een beetje meer de volgende waterbeurt.

• Hoegaathet
            Hoegaathet commented
            Editing a comment
            Ja ik denk dat dat het beste is waar ik mee kan beginnen.
            Bedankt dat je de moeite heb genomen om elke keer te beantwoorden!
        Bezig...
        X