Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebruik van AI tijdens wietkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Gebruik van AI tijdens wietkweek

    Korting op 420shop
    Ik kreeg vanochtend toegang tot een gratis trial van ChatGPT4.0, die foto's kan interpreteren en live informatie op internet (bij versie 3.5 had hij nog enkel toegang tot informatie die vóór 2022 online stond).

    Dit is zo ontzettend handig voor alles in het dagelijks gebruik, en dus ook wietkweken! Zie hieronder 2 voorbeelden als je nog niet overtuigd bent.

    Screenshot_20240515_100731_ChatGPT.jpg Screenshot_20240515_100911_ChatGPT.jpg
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Ik gebruik het zelf dagelijks voor vanalles;
    • Bedenken van een recept met ingredienten die ik in huis heb,
    • Hulp/inspiratie bij het schrijven van een brief/mail/kaart/songtekst/verhaal/,
    • Voorbereiding van Dungeons & Dragons sessies,
    • Tips voor het omgaan met een ruzie of lastige situatie,
    • Suggesties voor een film/serie met specifieke criteria,
    • Opzetten van sportschema's

    en ga zo nog maar even door, de mogelijkheden zijn eindeloos. De toekomst is hier!
    Last edited by parakweker; 15 May 2024, 09:44.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dus jij wil een opzettelijke verstandelijke beperking!?

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Nee Rreppell, je vervangt niet je verstand met dat van de AI; je bereid het ermee uit. ChatGPT is basically een slimmere/nieuwere variant van Google. Heel handig om snel de informatie die je zoekt voorgeschoteld te krijgen.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ben dr ook geen voorstander van. Mens wordt al dom genoeg door het internet.. niet door het internet zelf maar hoe er mee omgegaan wordt. Zelfde als met die ai.. levensgevaarlijk vindt ik het 🙃🤷🏼‍♂️komt meer slecht als goeds van uit eindelijk. Geef ze over een 10 jaar een pen en papier en ze krijgen storing omdat ze ineens zelf moeten denken.

      Je moet ook niet vergeten dat mensen hier mee op groeien he, die kennen dadelijk niks anders als chatgpt en worden daar compleet afhankelijk van. Resultaat = achterlijk niet zelf denkend volk wss.🤷🏼‍♂️

      En Een computer gebruiken voor sociale problemen lijkt me sowieso al geen strak plan.


      Nee ik ben er geen voorstander van en zal er ook ver weg van blijven. Maar iedereen z’n ding natuurlijk.

    #3
    Ik gebruik het ook wel eens tijdens m'n kweek (en andere zaken) maar betrap gpt toch wel op fouten zo nu en dan.

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Het is idd nog niet vrij van onjuiste informatie die gepresenteerd worden als onbetwistbare feiten! Goed om in je achterhoofd te houden. Als ik twijfel over gpt's antwoord dan dubbelcheck ik het altijd even.

    #4
    Ik gebruik GPT nog weleens op het lab, of anders: gebruikte.
    Sinds december vorig jaar kent GPT zoiets als geforceerde antwoorden; op het moment dat hij het niet zeker weet, neemt hij een ander molecuul en gaat daar mee rekenen.
    Dan krijg je soms situaties als 5kg materiaal oplossen in 1L water. 1 liter water weegt 1 kilogram. Als ik daar 5kg in oplos dan.. Werk ik met iets wat zwaarder is dan lood. Je neemt dan het water op in de stof zelf, tot een soort papje.. En niet in een oplossing van water.

    Dat stuk over diatomaceous earth vind ik een grappige trouwens, die fabel is al jaren de wereld uit. En daar knelt wat mij betreft net de schoen: GPT analyseert niet of een antwoord correct is totdat je zelf gaat doorvragen. DE is jarenlang geadverteerd als insectenbestrijder, maar als we de proef op de som nemen dan zien we gauw dat het in natte toestand niet werkt, en varenrouwmuggen komen alleen voor op natte aarde. Opnieuw een stukje logica die de mens prima begrijpt uit contextuele zaken, maar die GPT mist omdat die reageert op een prompt en informatie haalt uit statische bronnen.

    Nog een half jaar en dan is er zo veel AI tekst geproduceert dat AI gaat quoten uit AI, die gequote heeft uit AI en daardoor ontstaat er een cirkelredenatie waaraan we niet kunnen ontkomen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      De AI creeert zelf een "verstandelijke beperking".

    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Dat is een menselijk internet probleem en niet zozeer een AI probleem. Ik bedoel, als je iets googled kom je ook genoeg misinformatie tegen.

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Het is niet alleen een menselijk probleem; mensen laten zich corrigeren en kunnen vaak vertellen waar ze informatie vandaan halen. AI doet dat niet, omdat het gebouwd is op on-ethische en niet goedgekeurde scrapes van het web. ChatGPT van openai bijvoorbeeld, noemt nooit de bron. Dat maakt het moeilijker om te controleren.

    #5
    Ik denk dan maar aan 1 ding: Skynet.....

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Dat zegt mij vooral dat je 50+ bent haha

    • Raoul Duke
      Raoul Duke commented
      Editing a comment
      Ik zeg niks

    #6
    Wat is er mis met gewoon zelf nadenken?
    Gewoon uit zoveel mogelijk bronnen info halen en zelf je conclusie trekken, simpel

    Het is sinds internet en 'sociale' media alleen maar achteruit gegaan met de mens.
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Ik weerkaats de vraag: Wat is er mis met een computer te gebruiken om je denkvermogen en toegankelijkheid tot informatie te vergroten? Zolang je kritisch blijft op de informatie niets, toch? Vroegah haalden men hun info uit boeken. Toen kwam het internet en haalden mensen hun info uit Google. En nu is er ai die zijn info uit alle bestaande teksten haalt.

      Toegegeven, hij presenteert soms foute informatie als losstaande feiten, maar zolang je kritisch blijft zie ik geen nadelen hieraan.

      Je laatste zin ben ik het wel mee eens. Ik merk dat er gigantisch veel onrust heerst in mijn generatie (millenials) en de generaties daarna. We staan de hele dag 'aan' met continue informatiestromen en prikkels die via beeldschermpjes onze hersenen vullen en overbelasten. Om nog maar te zwijgen over de presteerdruk die het met zich meebrengt, het feit dat alles duurder is dan ooit en werken minder loont dan ooit, en we geen huizen kunnen krijgen.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Je wordt er 'lui' van. Je hebt geen kennis meer, want alles wordt voor je gedaan zeg naar. Je ziet dat nu al terug bij het enorm slechte handschrift, slechte kennis van taal, niet begrijpend kunnen lezen van de jeugd. Dat ligt echt niet alleen aan het slechte onderwijs. Dat er uberhaupt een mobiel toe is gestaan in leslokalen zal mij altijd een raadsel zijn.

      Er zijn legio voordelen, zekers. Net als met internet. Met google kun je nog een keuze maken tussen een hoop sites, ai niet toch?

    #7
    Oke ik heb genoeg gelezen weer.....
    wat een grap hier man man man

    Comment

    Bezig...
    X