Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afdakje voor de wiet?

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afdakje voor de wiet?

    Korting op 420shop
    Hi mensen,

    voor iemand me wil bashen omdat het ooit een keer besproken is in een van de andere topics… er zijn letterlijk 142 tabbladen vol topics en het staat nergens bij de sticky berichten, heb flink wat gelezen maar wil het actueel houden en ben gewoon benieuwd naar jullie oplossingen. En nee… niets van CNNBS.nl gelezen 😂🫶🏻

    Voor het eerst dit jaar niet in viltpotten maar in de volle grond. Voordeel is dat ik erg gezonde dames heb staan, in mijn introductie topic Hi staan wat foto’s. Mooie voornamelijk indica struiken, beginnen inmiddels wat lekkerder te ruiken, hoop op een mooie nazomer.

    voorgaande jaren had ik de planten op de tegels staan en mochten ze in de laatste weken onder de polycarbonaat overkapping bloeien. Laat 80% uv door en geen regen. Ging dan ook erg makkelijk. Mooie opbrengst. Trotse papa… maar… planten in de volle grond verplaats je niet, overkapping ook niet.

    hoe beschermen jullie de planten die in de grond staan tegen regen? Ik wil geen kas creeeren vanwege de hoge luchtvochtigheid, maar ze in die laatste weken in de volle regen laten bibberen levert me ook wat angsten op.

    ik dacht aan het maken van een frame met tuinstokken, flink hoog, ongeveer 2.5-3 meter hoog. (planten zijn ongeveer 2.10 nu. Zullen niet veel meer strekken) En in dat frame een transparant dekzeil spannen. Krijgen ze wel zon en veel minder directe regen. Ze krijgen al automatisch voeding. Als ik alleen de bovenkant afscherm, zijn de beste toppen droog en blijft er meer dan voldoende lucht doorstroom aanwezig.

    hoe doen jullie dit met planten in de volle grond?
  • Answer selected by FiveFingerFreak at 1 week geleden.



    Oersterk voor 86% Difuus licht doorlatend per meter te koop

    IMG_3442_Original.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ken je iemand die zo iets heeft? En of dat echt degelijk spul is? Ik zou dan z’n koepel pakken denk ik

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Ik ken niet iemand die zo een kastje heeft al ik ze wel heb zien staan bij hobby tuinders .
      Ikzelf heb er ook mee gewerkt zoals je ziet op de foto @Bo$wachter.
      Het is wel degelijk oersterk spul en scheurt echt niet makkelijk!
      En diffuus doorlatend betekent zonder schaduw , aanrader!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dit is te koop bij tuinzaken neem ik aan?

      Ken ik helemaal niet, wel groene netten
      Goed man. Gewoon vastnieten en klaar. Met de black en decker takker

    #2
    Ik heb naast een klein tentje altijd wel een plant in de volle grond staan. Maar vanwege de ergernissen door toprot zet ik buiten alleen autoflowers. Dat time ik dusdanig dat ze vóór 1 sept klaar zijn.
    Dat is natuurlijk geen antwoord waar je nu wat aan hebt. Een afdakje timmeren lijkt mij, zeker gelet op de weersverwachting voor de komende weken, een heel goed plan.
    Of bij de eerste toprot meteen omkappen…

    Comment


    • FiveFingerFreak
      FiveFingerFreak commented
      Editing a comment
      Bedankt voor het meedenken. Volgend jaar gaan ze weer in viltpotten. Deze struiken zijn leuk, maar te veel voor mij en mijn vriezer en ik kan ze niet verplaatsen, dus ik zocht echt naar een meedenker die me van een tweede blik kan voorzien voor mijn situatie. Al is het natuurlijk voor volgend jaar wel een optie om de eerste ronde AF wel in de volle grond te plaatsen. Of twee rondes, maar mijn ervaring met AF is dat ze niet zo lekker smaken. Ga ze wel weer een keer opnieuw proberen.

    #3
    Ik denk dat je zelf al met de oplossing komt. Zeiltje spannen. Maar met wat wind is die ook weer zo weg ben ik bang. Drie meter is wel hoog, dat staat niet zo stevig

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #4


      Oersterk voor 86% Difuus licht doorlatend per meter te koop

      IMG_3442_Original.jpg

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ken je iemand die zo iets heeft? En of dat echt degelijk spul is? Ik zou dan z’n koepel pakken denk ik

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik ken niet iemand die zo een kastje heeft al ik ze wel heb zien staan bij hobby tuinders .
        Ikzelf heb er ook mee gewerkt zoals je ziet op de foto @Bo$wachter.
        Het is wel degelijk oersterk spul en scheurt echt niet makkelijk!
        En diffuus doorlatend betekent zonder schaduw , aanrader!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dit is te koop bij tuinzaken neem ik aan?

        Ken ik helemaal niet, wel groene netten
        Goed man. Gewoon vastnieten en klaar. Met de black en decker takker

      #5
      Meneer Donner heeft gewonnen! 🫶🏻 (niet dat het een wedstrijd is…)
      dankuvriendelijk!

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Ik had het toentertijd bevestigd met old school springtouw van plastic. Gat er door heen gebrand na de bepantsering. Dat touw rekt mee en snijdt niet . Handig bij harde wind

      #6
      Hier onder de afdak van de loungeset

      IMG-20240908-WA0058.jpg


      Ben ook van mening dat je zonder afdak eigenlijk niet weg komt in Nederland.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • FiveFingerFreak
        FiveFingerFreak commented
        Editing a comment
        Ook lekker! Kan die van mij niet verplaatsen, maar zeil is op maat gemaakt en komt vandaag binnen!
        Zet jij ze binnen de komende nachten? Op de weer apps staat dat het 7 graden wordt

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Mijne gaan nog altijd savonds van half 7 tot 10 naar binnen in de schuut want ik heb verduisterd dus sleep ze in het donker weer naar buiten om 10. Nee buitenplanten blijven buiten.

      #7
      Afdakje is gelukt, dank je wel allemaal

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Foto’s Jongen!!

      #8
      Afdakje gemaakt, transparant zeil nu. Gewapend zeil ligt in de opslag voor als dit niet goed genoeg werkt. Dank voor de tips!
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Dus je Greenspan ligt in de schuur en dit verpakkingsmateriaal materiaal boven je planten . Ja ja logisch 🤣

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Effe zorgen dat het water er ook afstroomd, ik zie nog hangplekken, stokken met tennisbal eronder.

      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Nu maar hopen voor jouw dat het opstijgende vocht geen ellende gaat veroorzaken Zit veel te weinig ruimte tussen de top en het zijl,om voor een juiste doorstroming te zorgen

      #9
      PH donner dit is volledig transparant zeil, met ogen op de halve meter, toevallig op de juiste afmetingen. Voor het Greenspan folie moet ik een houten frame maken en het daarop tacken, dit zeil was eerder binnen, paste in het frame, dus probeer deze eerst. Ben blij dat ik jouw suggestie in back up heb liggen, waarvoor nogmaals dank. Zolang deze niet kapot gaat, is het een goede oplossing.

      Rreppellsteeltjam, goeie suggestie, dat kan ook een beetje ruimte extra creeeren tussen toppen en onderkant zeil zoals stafford zei. stafford er zit vrijwel overal 40 cm tussen. Alleen bij sommige hogere toppen is dat ongeveer 15-20 cm. Hoeveel ruimte raad je aan?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat zeil tacken kan nog los scheuren door wind, zorg dat het niet gaat klapperen en flapperen en rukwind gevoelig is dan.

      • PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Greenspan is veel beter licht doorlatend dan elk ander plastic zeil. Maar dat merk je pas als je het aanschouwt!
        Ook is het vele malen sterker dan dit wat er nu boven zit. Het risico op scheuren is vele malen groter met dit
    Bezig...
    X