Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke luchtvochtigheid houden jullie aan?

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke luchtvochtigheid houden jullie aan?

Korting op 420shop
    Als een beginnende kweker zie ik veel verschillende meningen over luchtvochtigheid. Wat denken jullie?

Ook heb ik veel van mijn spullen, zoals kweeklampen bij ******... Maar zij leveren tenminste echt.

Hoe zien jullie kweekomgevingen eruit? Kweektent?
    Last edited by Silas; 1 week geleden. Reden: correctie
  • Answer selected by Growerandshower at 1 week geleden.

Idealiter moet je niet op de LV gaan letten als beginner omdat je dan gaat focussen op een randzaak.
    Ik snap dat je goed wilt beginnen, maar probeer eens 'n ronde stabiel te houden en zonder problemen de eindstreep te halen. Als je als beginner de LV in de focus houdt, dan lig je daar nachten wakker van en ga je allerlei trucs uithalen en vergeet je totaal dat onze planten het prima doen tussen 20-80% LV.

Dampdruk en VPD zijn interessant in gesloten systemen, waar je kunstmatig de LV zo kunt regelen dat deze stabiel en gereguleerd blijft. Als je zo'n setup met bijbehorende meters en regelaars niet hebt, dan ben je gokwerk op basis van gokwerk op basis van wetenschap aan het doen. Dat mag! Maar als de meting poep is, dan is de berekening poep, en dan is de uitkomst poep, en het resultaat blijft dan ook poep.

Maar dat is te vergelijken met een ikea kast bouwen met gamma materiaal en zonder bouwtekening. Om dat te kunnen moet je een aardig goede timmerman zijn.

Vandaar dat ik adviseer: word eerst een timmerman, speel wat met de hamer, leer monteren en afkijken, bouw eens iets, maar ga niet meteen bezig met laser guided nail gun drones want het doel blijft om een degelijk kastje te bouwen. Als je dat eenmaal kunt dan is het leuk om uit te breiden.
    Nog voordat je een tentje hebt staan als op zoek gaan naar de ideale waarden van de lucht, dat is een risico op blindstaren op een niet-bestaand probleem. Daar mee loop je het gevaar dat je weken lang bezig blijft met iets te regelen wat niet geregeld hoeft te worden.

Comment

• Growerandshower
      Growerandshower commented
      Editing a comment
      Hele goede tip! Thanks

In groei tot aan 70 (hoger heeft me nog nooit problemen opgebracht hier) en in bloei tracht ik tot aan 60 al hoewel 50 beter aan te raden is voor rot te voorkomen, maar met de lampen uit en ontvochtiger vollebak geraak ik daar niet helaas.

Geraak ik maar tot 62 wat helaas wat zegt men over roeien en riemen hé.

Comment

• Growerandshower
      Editing a comment
      Haha thanks! Ja het is ook veel leren in het begin voor mij in ieder geval!

Oh man Ledsgrowindoors.. Ik heb per chance 2 keer uiteindelijk wel men spullen gehad, eerste keer zonder probleem maar tweede keer twee jaar later heb ik toch lang moeten zagen en online reviews achter laten, en ja dan hadden ze het gewoon van een andere shop naar mijn adres laten sturen die hanteren idd zo enkele sites, wegblijven.

Euhm ja als je wil is het allemaal heel precies in te stellen als je de bladtemperatuur kan nemen kan je VPD chart berekenen en bekijken en kan je naar gelang de groei periode je plant en dampdruk binnen de ideale zone houden qua verhouding temperatuur, luchtvochtigheid, licht.

Maar ja grofweg tussen 60-70 voor vegetatie, tussen 40 en 60% voor bloei maar kan je laten zakken naarmate de bloei vordert als het kan, ik kan men tent tot 25% krijgen wat ik ook doe voor late bloei.

Comment

• Growerandshower
      Editing a comment
      Oke super! Dat zijn goede tips! En ja ik heb de reviews uiteindelijk gelezen, 1 eingenaar met verschillende sites. Maar bij The Grow Supplier kreeg ik en super goede service en kreeg ook echt iemand aan de lijn toen ik belde in ieder geval! Was binnen een paar dagen allemaal binnen.

mars hydro rechtstreeks mss? nog wss ferme korting met black friday. is deftig en goeie prijs. dienst naverkoop mss wat minde maar product is goed en foutloos nagenoeg.
    Ganja always does the trick.

Comment

• Growerandshower
      Editing a comment
      Ja ik heb daar vaak qua achteraf wel issues mee. Dus daarom thegrowsupplier.com, was echt top! Kwam er ook achter dat die andere gewoon oplichters zijn met een paar websites, maar grow supplier hoort daar gelukkig niet bij.

Heb je nog tips & tricks voor een beginnende kweker als ik?

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      lv mag heel hoog zijn in de groei, bloei liever laag, maar regent het buiten is het sws moeilijk om te zakken. qua voeding ga je sneller fouten creeren met teveel dan te weinig is mijn gevoel.

70% zaailingen & veg.
    terug na 60%
    Bloei van 50% na 40% aan het eind.

Je fan zo afstellen (richten en plaatsen)
    Dat de wind door het bovenste bladerdek raakt en tijdens de top ontwikkeling en groei aanpassen aan de hoogte.

van onder zorgen dat ze vrij zijn van nutteloze bladeren en takjes, voor de lucht verplaatsing.

en zorgen dat de bladeren niet opelkaar liggen ivm dampen

Comment

Goja idealiter moet je kijken naar de VPD karakteristiek voor optimaal te kweken.

Comment

Idealiter moet je niet op de LV gaan letten als beginner omdat je dan gaat focussen op een randzaak.
      Ik snap dat je goed wilt beginnen, maar probeer eens 'n ronde stabiel te houden en zonder problemen de eindstreep te halen. Als je als beginner de LV in de focus houdt, dan lig je daar nachten wakker van en ga je allerlei trucs uithalen en vergeet je totaal dat onze planten het prima doen tussen 20-80% LV.

Dampdruk en VPD zijn interessant in gesloten systemen, waar je kunstmatig de LV zo kunt regelen dat deze stabiel en gereguleerd blijft. Als je zo'n setup met bijbehorende meters en regelaars niet hebt, dan ben je gokwerk op basis van gokwerk op basis van wetenschap aan het doen. Dat mag! Maar als de meting poep is, dan is de berekening poep, en dan is de uitkomst poep, en het resultaat blijft dan ook poep.

Maar dat is te vergelijken met een ikea kast bouwen met gamma materiaal en zonder bouwtekening. Om dat te kunnen moet je een aardig goede timmerman zijn.

Vandaar dat ik adviseer: word eerst een timmerman, speel wat met de hamer, leer monteren en afkijken, bouw eens iets, maar ga niet meteen bezig met laser guided nail gun drones want het doel blijft om een degelijk kastje te bouwen. Als je dat eenmaal kunt dan is het leuk om uit te breiden.
      Nog voordat je een tentje hebt staan als op zoek gaan naar de ideale waarden van de lucht, dat is een risico op blindstaren op een niet-bestaand probleem. Daar mee loop je het gevaar dat je weken lang bezig blijft met iets te regelen wat niet geregeld hoeft te worden.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
    X