Deze autoflower applefritter van royal queen seeds is in week 5 en bloeit niet ia dat normaal
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Applefritter
Collapse
X
-
Het zijn niet de snelste autos lees ik 11-12 weken maar nu zou ze toch mogen gaan beginnen. Nog effe geduld?
De auto is wel niet erg goed in gang geschoten als dit 5 weken is dus ja kan wat langer duren... heb je hem meteen in die pot gezaaid? Hoe heb je hem bewatered?
Lijkt wel dat er veel perlite in zit das goed voor autos, je wilt een zeer luchtige en losse grond mix die zijn structuur behoud en eigenlijk voor-bewateren, de eerste weken liefst niet wateren langs boven zodat de fijne wortels niet verzuipen en de aarde niet compacter wordt, als je echt water moet geven gewoon met een pipetje beetje druppelen langs de rand van de pot... zorgen dat de wortels strekken en op zoek gaan naar het water in de pot die eerste 2 weken, niet lui maken met ze te wateren, als je dat doet wordt het wortel systeem dat zich kan uitzetten in die eerste weken zo groot mogelijk en die kunnen dan ouder worden en de basis vormen voor een groter netwerk.
Was die grond voor bemest? als je zo'n grond gebruikt en daarin plant, altijd voedingsarme of grond voor zaailingen en stekken gebruiken waar je zaait zodat ze zich de eerste week kan ontwikkelen in voedingsarme bodem, als die fijne wortels zware voeding tegenkomen drogen ze uit. Meesten branden hun fijne wortels weg waarmee het maar traag vooruit gaat.
Deze autos zijn 21 dagen.. ok wel in speciaal potje, maar in een gewone of stoffen pot kan ook dit resultaat en gebruik ik dezelfde techniek. Het gaat er vooral om om ze de allerbeste start te geven en de eerste twee weken wortels te groeien, het maakt mij niet uit dat er vanboven niets beweegt als er maar wortels groeien en éénmaal dat gebeurd is gaat het vanboven razend snel..
Ik top of plooi men autos want dan groeien ze nog feller en éénmaal ze vertrekken gedragen ze zich als een gewone plant die gewoon snel begint te bloeien.
IMG_1695042904069.jpg
- Likes 1
-
Wat je ook kn doen is je pot opbouwen in laagjes, cm perlite paar cm grond, cm perlite paar cm grond, zorgt voor een erg vlotte wortel omgeving, zo vul ik men stoffen potten.
Maakt de pot moeilijk te overwateren, droogt ook snel uit zodat je weer snel kan wateren of voeden.
-
Denk dat ik te veel water geef ook
-
Welke lamp heb jij
Mocht de kwaliteit van het licht niet sterk /goed genoeg zijn
Dan zul je er nooit een mooi ontwikkelde plant van maken
Voorbeeldje aliexpress verkoopt veel shit
Vaak met rode en blauwelampjes
Het type led is bepalend
dit bevat vaak goedkope leds met weinig bruikbaar licht
de pot is ook niet erg groot
een plant leeft naar hoe groot haar pot is
Tempratuur is ook belangrijk
Dus ik vermoed een slechte lichtbron
met een te kleine pot
Dat zorgt voor weinig groei
en als de tempratuur niet stabiel is geweest
Dan is dat ook een stressfactor geweest
- Likes 1
Comment
-
Ooit eens iets bij Ali besteld toen led nog niet zo goed was als nu
Prijzen van 13 17 25euro
Dat kan geen kwaliteit zijn
Stekjes wortelde wel
Maar dat was ook alles
-
Heb twee ledlampen van 45 watt al s ik het mag geloven
-
Weet je ook welke ledchips erin zitten?
Want die maken het verschil namelijk
Samsungled lumiled is de top bridgelux al een slag lager qua kwaliteit opneembaar licht wat ze uitstralen
Maar dat zijn allemaal wit licht (fullspectrum)
Wat al kwalitatief hoger is dan rode en blauwe leds
Een voorbeeld
Als je 45wat samsungleds gebruikt
Of 2x45wat zo maar leds gebruikt
Dan zul jij met de 45wat Samsung een betere en mooiere oogst draaien
Dan bij de ander met het dubbele aantal wattage
Mars hydro is een goedkope maar kwalitatief geeft ze super licht
Led wel op dat je de samsungchips neemt
Al zal de goedkopere variant het ook heel goed doen
Beiden geven ze kwaliteit licht waar de plant wat mee kan
-
Applefritter auto groeit niet hard,die begint pas echt de lucht in te schieten als ze de echte bloei ingaat, als je de weken telt kom je uit op 5weken,vandaar uit groeit Applefritter tot die tijd na 25/30cm en in de bloei spurt ze richting de 80/90 en soms 1meter.
Nu zie ik al roze en blauwe leds,dat is iets van de jaren 2000 + dat werkt niet,de 1e leds waren dat ook die UFO's enzo.
Mijn advies? Investeer in een deftige led lamp en stap heel snel van deze af.
want dit is onbegonnen werk.
Comment
Comment