Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladeren bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gele bladeren bloei

Korting op 420shop
    Hey , ik zit al even met een probleem. 3 jaar geleden ben ik overgestapt naar led en sinds dien heb ik in week 2a3 bloei een probleem. De bladeren komen geel en die krijg ik niet meer goed . Als ik meer bloei voeding geef helpt het totaal niet ook calmag helpt amper . Wat ik ook ondervond is de planten die niet rechtstreeks onder de lamp staan hebben dit probleem niet die zijn mooi donker groen ! Ook hangen de bladeren precies of ze staan te nat maar dat is het ook niet

voedinglijn plagron
    Aarde lightmix PH 6, 3
    EC 1,3 in week 2 a 3 bloei
    Lamp lumateck pro 600
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Lamp kweekoppervlak verhoudingen wel goed neem ik aan
    HPS lampen stralen in verhouding breder uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grow Co View Post
      Lamp kweekoppervlak verhoudingen wel goed neem ik aan
      HPS lampen stralen in verhouding breder uit
      40cm van het gewas hangt de lamp . Oppervlakte is max 1m50 op 1m50

Comment

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Daar lijkt me niks mis mee.

Visgraat patroon op je blad is calmag tekort!!!!!!!!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
        Visgraat patroon op je blad is calmag tekort!!!!!!!!!!!
        Heb ik die dan ? Volgens mij niet is gewoon raar geel kleur

Comment

Kun je LUX of PAR meten onder de lamp? als de planten die er niet onderstaan het niet hebben kan het toch ietsje te fel of dichtbij zijn, 600w is veel voor led.. staat die op volle toeren?

Comment

hoe voed je? veel bij mij ook die periode, bloeistress, en ik gok eerder op een teveel, een ophoping, ofwel te vroeg stoppen met groeivoeding ? die twee spreken elkaar tegen he, ik weet het.
            Ganja always does the trick.

Comment

Teveel P en K blokkeert de opname van stikstof. Planten die meer water verbruiken, onder een lamp bijvoorbeeld, hebben daar sneller last van omdat de aarde sneller droogt.
              Op dit moment is daar niets meer aan te doen, maar ik kan je adviseren om de volgende keer ofwel later te beginnen met P en K voeding, of om dat geheel te laten staan.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fenderbender View Post
                Kun je LUX of PAR meten onder de lamp? als de planten die er niet onderstaan het niet hebben kan het toch ietsje te fel of dichtbij zijn, 600w is veel voor led.. staat die op volle toeren?
                Helaas die heb ik niet meer. Ja dat denk ik ook soms maar ik heb dan vrienden die nog lager zitten met de lamp en die dat probleem niet hebben . Ook met dezelfde soort ... Maar volgens zal ik ze terug op min 50 Cm van het gewas gangen zoals beschreven staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
                  hoe voed je? veel bij mij ook die periode, bloeistress, en ik gok eerder op een teveel, een ophoping, ofwel te vroeg stoppen met groeivoeding ? die twee spreken elkaar tegen he, ik weet het.
                  Ik voed van boven , ik geef echt niet veel volgens mij. In de groei geef ik de eerste twee weken niets alleen wortelstimulator 1ml/L pas na 2 weken pas ik groei voeding toe in kleine maten tot EC 1,2 max en die groei voeding geef ik door tot week 2 bloei tot ik haartjes zie dan schakel ik over naar bloei voeding en dan begint het idd . Ik heb al gedacht om stikstof toe te dienen in de bloei maar dat is niet gepast dacht ik ? Maar van stikstof toedienen komen ze wel mooi groen

Comment

• Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    wel in bloei zit r meer p en k dat is phosfor en kalium. er zit nog n in dat is stikstof. bloevoeding is meestal iets als 3- 12-13 NPK. groei heeft meer N bv 12-2-3 fzo. en dat gaat wss de boosdoener zijn zoals lr2 hier aangeeft . jaren onderzoek en dat blijft een probleem bij velen, ook bij mij...

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Teveel P en K blokkeert de opname van stikstof. Planten die meer water verbruiken, onder een lamp bijvoorbeeld, hebben daar sneller last van omdat de aarde sneller droogt.
                  Op dit moment is daar niets meer aan te doen, maar ik kan je adviseren om de volgende keer ofwel later te beginnen met P en K voeding, of om dat geheel te laten staan.
                  Wel ja ik schreef net hierboven dat ik zou stikstof toevoegen in de bloei maar denk niet dat dit mag of kan ? Ik werk met plagron als voeding lijn ik weet niet precies waar p en k inzit ? Ik geef enkel tijdens die periode bloeivoeding met een max EC waarde van 1,3

Comment

• Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Is het nu te laat voor!!!!!!!!

Volgende keer n meegeven tot in 4e week bloei sowieso.

En effe potten tillen, zwaar is geen water en licht is dus wel water.

Dit lijkt mij geen voeding- maar een watertekort. Planten die in bloei gaan beginnen te drinken en verbruiken opeens veel meer water als tevoren en als je daar niet op anticipeert wordt alles geel.
                  Horks Fototopic 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
                    Sorry ik tag het verkeerde bericht maar ik geraakt niet tot jou anders . Ja meer N meer geven stikstof dat had ik ook al gedacht maar ik dacht dat mag niet .maar ik zal het proberen de volgende ronde . Maar gaan die dan niet te veel groeien?

Comment

• Rreppellsteeltjam
                      Editing a comment
                      Dat doen ze bij overschakelen sowieso al, dus eerder schakelen om dat op te vangen.

Ik doe scrog kweek, en ik schakel al als het gaas 50% vol is.

• Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      nee zoals lr2 aangeeft zou later beginnen met bloeivoeding ervoor zorgen dat de stikstof niet geblokeerd word erdoor. meer stikstof geven gaat weinig helpen omdat het toch geblokeerd word... dus mss maar in de 3 e week bloei beginnen bloeivoeding geven of in de 4e ipv al in de 2 e week? ga ik ook es proberen.

• Rreppellsteeltjam
                      Editing a comment
                      Tot 4e week groeivoeding geven ja.
                  Bezig...
                  X