Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: Eerste kweek

Korting op 420shop
    Hi All,

mijn eerste post en eerste eigen kweek binnen in een tentje. Spannend allemaal maar erg leuk om te zien hoe de planten groeien en ontwikkelen!
    Voor mijn eerste kweek heb ik twee RQS zaadjes en twee zaadjes gevonden van FYTA. Eerst buiten de tent ontkiemt en toen binnen de tent groot gebracht, een keer goed verpot, getopt en LST gegeven.
    Echter is er in de instellingen van de app eenmaal een nacht van ongeveer twaalf uur geweest en ik heb het idee dat een van de planten echt in bloei fase is gekomen en een andere een fikse tik heeft gehad en nu probeert te herstellen..
    De vegetive fase zou nu in week +/- 10 zitten dus ik denk dat ik liever nog even wil wachten met omzetten naar bloeifase (?)
    Als substraat heb ik batmix van plagron gebruik. Daarbij heb ik wel wat extra neutrale potgrond, perliet en hydrokorrels gemengd. Later heb ik nog twee startesrculturen van biotabs bijgevoegd. Als voeding gebruik ik een beetje terra bloom van plagron en wil een starter pakket aanschaffen om dalijk in de bloei periode te gaan gebruiken.
    In het begin veel last gehad van rouwvliegjes, daarom aaltjes gebruikt en vanaf de bodem water gaan geven en minder vanaf boven.

Schiet maar raak met tips en tops team 👍🏼

Zal proberen wat extra foto's te uploaden..
    Je bent nu zo te lezen ook bio voeding met minerale voeding aan het mengen dat geeft blokkades.
    Beter gebruik je of een bio voeding of n minerale maar beter niet mixen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Silas; 1 week geleden.

Media Attached
    Attached Files

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      De onderste plant staat vol in bloei ja.
      Lijken mij 3 indica’s die blijven meestal klein
      10 weken in de groei is een mooie tijd de meeste doen 2 tot 3 weken op 18/6 en schakelen dan over naar 12/12
      Anders is het niet rendabel
      Je kan nu ook gewoon je licht op 12/12 zetten met zoveel uur licht heb je kans dat de ene die al in bloei staat herma (2 slachting word en andere planten bestuift dat wil je zeker niet hebben
      Tenzij dat een autoflower is
      Heb je niet meer informatie over de zaden/soortjes die je hebt staan?
      Last edited by Grow Co; 1 week geleden. Reden: Aanvulling

• 1600MDC
      1600MDC commented
      Editing a comment
      Thanks voor je reactie, ik had even de bevestiging nodig die ik eigenlijk al zag..
      Heb twee zaadjes van RQS en twee van gevonden van fyta dan.

Zaadjes uit fyta toppen zullen hoogstwaarschijnlijk herma zijn.

Toen ik in een fyta gekweekt topje zaad vond had ik het even niet meer. Staatwiet met zaad? Serious? Het waren toch oppermachtige kwekers die deze business zouden domineren?

Waaron zit er dan zaad tussen me wiet.

Zou het even goed in de gaten houden, voor je het weet zit je hele tentje onder het zaad.

Kleine tip: nooit zaad uit wiettopjes groeien. Die toppen horen geen zaad te bevatten en grote kans dat je zelf ook wiet kweekt met zaad.

Heb zowel bij de RS11 en Race Fuel OG zaad gevonden in de toppen. Voor mij geen fyta meer. Aardachtig heeft veel betere kwaliteit.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• stafford
      stafford commented
      Editing a comment
      Je wilt niet weten hoeveel zaad wiet die hebben staats wiet is faal wiet!

En oppermachtig nou nee, zijn een stel amateurs met geld teveel.

Ja met geld kun je alles

• 1600MDC
      1600MDC commented
      Editing a comment
      Ja hopelijk valt het mee met zaadjes. Nog geen okseltjes of andere gekke dingen van een herma gezien.

Fyta is idd mindere kwaliteit, aardachtig is veel lekkerder en betere kwaliteit. Terwijl fyta wel bezig met een zaden lijn..
      En off topic, het zijn geen staats bedrijven maar particuliere ondernemingen..

Zien er allemaal begin bloei uit. Maar 1 dag op 12/12? En hoe lang staan ze nu al terug op 18/6?

Zeker es checken bij lampen net uit , of het volledig donker is.

En goed kijken naar de oksels , twee witte pistels, ok, geen pistels, opletten, en ballekes of ja helmknoopjes is fout, direct wegsnijden na natmaken.

Heb net zelf hermas door ofwel lichtlek of stress, hier nog niet, maar goed op letten.

Als ze nog maar net terug op 18/6 staan kan ke overwegen ze in bloei te laten gaan, maar ja hoe groot en breed zijn ze of wil je ze in je tent?
    Ganja always does the trick.

Comment

• 1600MDC
      1600MDC commented
      Editing a comment
      Doordat er een instelling afliep is het een nacht donker geweest, daarna drie dagen terug in 18/6 maar nu weer naar 12/12. Hopelijk trekken mn schatjes het..
      Thanks voor je reactie
Bezig...
X