Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen omtrent growing cannabis (beginner)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen omtrent growing cannabis (beginner)

Korting op 420shop
    Hallo lieve mensen,

ik ben een liefhebber van cannabis en zou graag zelf willen leren om te kweken.

Had in gedachte om thuis zelf een kweek te beginnen, had een aantal vragen en hoop dat jullie mij daarover kunnen informeren.

Als eerst zou ik graag willen weten hoeveel planten je thuis mag kweken? Dacht dat 5 planten wel mocht, meer dan dat is strafbaar?

Als je dus 5 planten mag kweken hoeveel gram mag je uit elke plant gewoon legaal in huis hebben?

En ik hou veel van de haze soorten, wellicht dat ik later ook andere planten ga uitproberen, denk dat ik wil beginnen met supersilverhaze, lemon haze. Aangezien ik dat ook vaak bij de coffeeshops haal.

hoelang duurt een ssh of lemon haze grow over t algemeen?

Dit zijn een aantal vragen heb er nog een aantal vragen wat later volgt, zoals de growtent en wat andere tips dat ik goed kan gebruiken.

happy smoking en hoop dat je me bruikbare tips kunt geven aan een beginner.

Er worden 5 planten buiten in de tuin gedoogd.

Dat betekent dat het eigenlijk niet mag.

Niet 1 plantje.

Je huis kan worden gesloten voor 3/6 maand.

Of je word je huur huis uit gezet.

Dus er is wel risico.

Comment

Thuiskweken onder kunstmatig licht (kweeklicht) is altijd verboden Buiten word dit gedoogd.
      Tenzij iemand gaat klagen of er n melding van maakt.
      Als je begint zorg eerst goed dat niemand iets merkt of ziet
      Een normale vrouwelijke plant kan zo oud worden als jij wilt zolang ze op n lichtschema van 18 uur licht 6 uur donker.
      De plant gaat pas over in de bloei als ze nog maar 12 uur uur licht krijgt
      De bloei tijd ligt aan de soort die je wilt kweken ligt beetje tussen de 7 en 15 weken
      Je kan dus zelf regelen hoe lang n cyclus duurt
      Meestal word er n week of 2 a 3 op 18/6 gedraaid dan gaat het licht naar 12/12 zo duurt n cyclus meestal rond de 2 a 3 maanden

Voor een toffe kweekuitrusting kijk is rond bij de sponsor van de site No Mercy Shop
      Daar kan je beetje rondkijken en vergelijken wat je wilt er zijn ook complete sets
      Ze staan je daar ook netjes te woord met vragen of voor advies.

Advies over n kweekruimte krijg je een waterval van soorten iedereen kweekt op zijn eigen manier

Succes met je onderzoek

Comment

Ja zowat alles mag niet. Hier 1 plantje voor je raam of in de tuin, zonder overlast is normaal geen pv. Alles anders is proffesioneel. Tentje voeding lamp 1 of 10 plantjes eronder meters afzuiging, enz...

Duitsland mooi voorbeeld. 50 of 60 gram mag je hebben, maar max 14% thc, zitje dàarboven terug boetes. Twee plantjes mag je kweken maar je mag maar 60 gram ervanhalen. Is de wiet 15% thc is het bv maar 45 gram dat je mag hebben. Diepgang in het leven is mooi maar eens je er wetten moet bijmaken word een sprookje soms een nachtmerrie, en vraag je je af hoeveel kennis men heeft over de kwestie en hoe slim een wetmaker is . Ik wijk af

Haze en alle sativa heeft een langere bloeitijd ongeveer een maand extra. Of 3 weken ? de zaadboer zegt dikwijls bij indica 9 weken bloei en sztiva 11 of 12 , maar elke soort is anders.

Daarbij vergeten ze ook wat de 2 weken overgang. De voorbloei. En afhankelijk van je tent en hoeveelheid planten kan je 0 tot 4 weken groeien. Zet je er 20 in kan je direct bloeien , zet je er maar 2 of 4 ga je meer groeitijd hebben.

Ik reken toch 3 maand voor indica en 4 maand voor sativa totaal . Het kan sneller ook hoor.

sativa strekt ook meer dan indica . Opletten bij omschakelen.
      Ganja always does the trick.

Comment

Je mag er geen 1 ook niet in de tuin dat is het enige correcte antwoord.

Gedogen betekend niet mogen, de blauwe nemen het af en dat was he,daar heb je niks van te vrezen.

Maar als je gehuurd zit bij een corporatie dan ken je optyfen gelijk en krijg je 5jaar geen huurwoning meer,een enkele gemeente geeft de 1e keer een waarschuwing,dan kun je het nooit meer doen!

In een koophuis zolang je niet de 5 overschreed en stroom bent het aftappen, heb je niet veel zorgen.

Overschreid je de 5 wel dan gaat gewoon je huis alsnog op slot, en bestaat de kans dat je in een keer je hypotheek moet betalen volledig anders ben je je huis ook kwijdt alsnog.

In duitSland mag men 3 planten per 18+ als inwoner op dat adress dus een normaal gezin mag er 9 dan, maar dan geld weer de regel van de grammen.

In België mag men 1vrouwelijke plant die ze niet kunnen ontnemen, terwijl het in België alles behalve legaal is.

En zo weet je meteen hoe krom de wet echt is

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Wanneer de politie is gebeld en je doet afstand van de 5 buitenplanten wordt de woningbouw niet ingelicht. Wel bestaat de kans dat je huis wordt doorzocht, hetgeen mij gebeurde. Uiteraard had ik toen binnen niks, het waren puur twee buitenplanten waarvan het geslacht nog niet eens bekend was. Een buur had ze gezien blijkbaar en gebeld. Ik weet nu ook al welke buur. De politie heeft beide planten meegenomen en ik heb er nooit weer iets van gehoord.

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork dan zit je in de betere gemeente nog, hier is het zonder pardon bij huurwoning eruit al is het maar 1 buiten.

Bv 15min verder op is het de 1e keer een waarschuwing enkel, zo krom is het hier met elk hun eigen regels.

Nultolerantie beleid bij die woon korporaties hier.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Nee, ik zit in een van de strengste gemeenten.

De woningbouw is niet geïnformeerd dus is de uithuiszettingsprocedure niet in werking gezet. En nee, de woningbouw kan je er niet zomaar uit knikkeren ondanks hun zero tolerance beleid. Ook hier dreigen ze graag dat je er uitgezet wordt bij ontdekking van een plant maar ook zij hebben zich aan de wet te houden. In het geval van de twee buitenplanten die nog niet eens geslacht hadden getoond had ik het rustig op een rechtszaak laten aankomen.

Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
        Je mag er geen 1 ook niet in de tuin dat is het enige correcte antwoord.

Gedogen betekend niet mogen, de blauwe nemen het af en dat was he,daar heb je niks van te vrezen.

Maar als je gehuurd zit bij een corporatie dan ken je optyfen gelijk en krijg je 5jaar geen huurwoning meer,een enkele gemeente geeft de 1e keer een waarschuwing,dan kun je het nooit meer doen!

In een koophuis zolang je niet de 5 overschreed en stroom bent het aftappen, heb je niet veel zorgen.

Overschreid je de 5 wel dan gaat gewoon je huis alsnog op slot, en bestaat de kans dat je in een keer je hypotheek moet betalen volledig anders ben je je huis ook kwijdt alsnog.

In duitSland mag men 3 planten per 18+ als inwoner op dat adress dus een normaal gezin mag er 9 dan, maar dan geld weer de regel van de grammen.

In België mag men 1vrouwelijke plant die ze niet kunnen ontnemen, terwijl het in België alles behalve legaal is.

En zo weet je meteen hoe krom de wet echt is

Als ik de antwoord van de Rijksoverheid lees dan kom ik op het volgende:

“De teelt van wietplanten is verboden. Bij maximaal 5 planten voor eigen gebruik neemt de politie de planten alleen in beslag. Bij meer dan 5 planten kan de politie de teler vervolgen.”

Dus wat ze zeggen is als je 5 planten hebt en de politie betrapt je dan wordt de planten in beslag genomen, heb je meer dan 5 planten wordt je vervolgd door de justitie voor een strafbare feit.

maar mijn vraag is oké ik heb 5 planten, ik zie wel eens video’s van mensen met een kweek van 1 plant waar die homegrown ongeveer 300 gram van een haze soort kweekt. Dus 5 planten x 300 gram zit je al op 1500 gram van 5 planten. Lijkt me persoonlijk veel voor eigen gebruik, het is een beetje onduidelijk wat de Rijksoverheid zegt over de bepaalde hoeveelheid haze of wiet je thuis mag hebben of per plant.

Het is inderdaad zo dat je je huurhuis kunt kwijt raken mits het in het huur overeenkomst/huurcontract staat dat je niet mag kweken.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ja gedoogd is geen pv bij 1 , blijkbaar nu al 5 in nl zonder pv?

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Wesley pipes het is altijd 5 geweest heel heel vroeger ervoor was het 90 maar dat weet bijna geen 1 meer op vandaag.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          5 wordt niet vervolgd wat dus al betekent dat het wel strafbaar is. Veel kwekers denken onterecht dat ze met 5 planten goed zitten, maar er mag niet meer dan 30 gram droog van afkomen want anders heb je alweer een strafbare hoeveelheid hennep in huis. Let wel, de politie maakt geen onderscheid tussen buiten- en binnenwiet dus als jij een halve kilo oogst van je buitenplanten dan zeggen zij dat je dat binnen hebt gekweekt en willen ze je huis doorzoeken. Been there done that. Ook wel gehoord dat kwekers die de stroom altijd betaalden alsnog werden beticht van stroomdiefstal. Of dat het keurig betalen van de rekening tegen hen werkte.

Ik heb geleerd dat zolang je binnen de mazen vd wet opereert, je aardig zorgeloos kunt doen wat je wil, het enige risico zou zijn in beslagname, maar dat is acceptabel, dus max 5 planten: kosten/baten, na 1 goede gelukte kweek heb je de kosten er toch wel uit. Dus gewoon je mond tegen iedereen houden, goede filters, goede ventilatie, netjes je energie rekening op tijd betalen en zorgen dat je in een koopwoning woont (helaas maar wel zo handig). En vooral niet op de bovenste verdieping kweken.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik ken verhalen van kwekers wiens koopwoning op slot is gezet om een paar plantjes, dat lijkt me kwalijker dan uit je huurwoning gezet te worden want daar is toch geen steen van van mezelf.

Die cali buitenkwekers mooi voorbeeld he, die hadden bomen gekweekt. Je mocht er 15 zetten maar aan elke boom hangdden kilos en kilos. Ze hebben ae uiteindelijk weggenomen met de notie, jullie kwkeken eigenlijk te goed om goed te zijn .

Is die tekst nog maar veranderd in nl ? Want daar mee zeggen ze eigenlijk 5 is geen probleem ik dacht dat beide landen redelijk gelijke hanteringen hadden 5 jaar geleden fzo?
        Ganja always does the trick.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          En zo blijven we aankloten in de democrazy . Besluitloos , of na 4 jaar alle vooruitgang tenietdoen, hmm nog een goeie leerschool uit amerika lol. Japan dacht dat amerika communisten waren na de oorlog , het is maar hoe je het bekijkt . Ik vind het tijd voor nieuwe concepten. Want hoe meer wetten, hoe meer tegenstand. Wat utopisch van me om te denken dat mensen niks verkeerd gaan doen zondr wetten ook he. Maar zoveel is tegenstrijdig, en plannen uitwerken die miljoenen kosten , met weinig tot geen effect is geen probleem, ze hebben dat geld zelf niet verdiend ze mogen het gewoon uitgeven. Men verkiest georganiseerde chaos boven totale chaos, orde boven oorlog, leugen boven waarheid.

Drugskartels zijn een mooi voorbeeld, alsook bv sadam int midden oosten. Frankrijk rookt het meest wiet van europa vroeger, met de strengste wetten erop, men kon aantonen dat bij legalisering, er een vermindering komt van het gebruik na een jaar of 10.

Na 100 jaar autorijden en alcohol en alles errond, hebben ze oplosingen? Hebben ze moeite gedaan ? Liegt het aan de mens die dronken achter zijn stuur kruipt? Alchohol is al millenia in ons lijf. Als staat kan je dingen uitwerken. Het enige wat men doet is de mensen beboeten en inde bak draaien, datbis de oplosing. Als ze niet luisteren , nog zwaardere straffen . Enige manier.

Nu zei er een rechter. Tja we gaan gewoon moeten wachten op de autoindustrie om dat probleem op te lossen?

100 jaar geleden geraakte de boer dronken thuis met zijn paard. 100 jaar later zijn we zo slim .

Bussen en treinen privatiseren onder winstbejag terwijl je eigenlijk dag of nacht hop in een bus zou moeten kunnen springen.

Ik kan blijven gaan. Maar ik zit ook niet in een bestuur he, en vastgeankerde geldgerelateerde instellingen verander je toch niet, ergo we blijven aanklooien.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          In Amerika zijn er nog staten waar je het gevang in gaat voor hennepteelt, terwijl kwekers in Texas de filters in de ban doen omdat de politie niet meer handhaaft op wietteelt. Dat is in feite net alsof je hier in Friesland zou mogen kweken en in de Randstad het gevang in gaat.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Dat is het juist. En de besluitnemers denken dat het hun visie is maar er moet jaren vooraf geargumenteed worden om de mensen klaar te maken ervoor, zelfde bij oorlog of aliens , eerst indoctrinatie, via media en film, waarna er geen anarchie ontstaat wanneer het in werking treed . Je ziet het zelfs voorkomen in je favoriete feuilleton . En los van overal complot in te zien , denk ik hoeveel menselijke acties gebeuren per toeval ? Altijd heeft actie reden , anders zou de actie niet gebeuren, is een drijfveer onbaatzuchtig , bv een vriend die helpt, komt men tot rust. Zit er iets achter ben je al ongemakkelijk. Als ik zie hoe alles evolueert zie ik nergens een positieve trend. Word het oorlog gaat mss het enige positieve eraaan zijn, dat we als mens terug er gaan zijn voor elkaar. Zoals in PH donner zijn voorbeeld . Die oude mevrouw wist dat in tijde van nood men er moet zijn voor elkaar. Anders schiet er niks over.

The only thing man should fear is man itself. Ik wijk hier zodanig af ik zit terug met oorlog in mijn hoofd . Heeft iedereen al zijn hulppakketje?

Good old days.

Tot n de jaren 90 werd je pas bedrijfsmatig gezien bij +49
        Dus -49 no pblm …

Comment

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Heb er nog een leuke anekdote over. Wij zaten in Sluis dicht tegen de België grens aan. We bezaten een grote tuin -49 planten 😉 midden in het dorp vlakbij de toren. We waren aan het oogsten en toen
          kwam er een oud vrouwtje van 80 ofzo met haar hoofd over de schutting staan op een trappetje.
          Ze vroeg, is dat drugs , ik dook weg maar me maat stond oog in oog met haar, hij zei, nee mevrouw dit is chinezen thee.Dit zei hij omdat de bewoner was getrouwd met een chinezen dame.
          Ze zei daarna, ik kom van een boter smokkel familie wij verraden nooit iets of iemand.
          Boter smokkel was in de jaren na de tweede wereldoorlog een big thing

In de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw raken Douane en Douanerecherche in een hevige strijd verwikkeld met botersmokkelaars.

We hebben nog jaren daar ons ding gedaan 🤓

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Haha geweldige anekdote PH donner 😁

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd, cool ook, en nu word je beloont wss als je je gebuur of kennis overdraagt. Nu opnieuw in rusland van die boter ook is wat in en rond oorlogstijden ..hier hoorde ik veel over een route onder of naar rozendale in die tijden ook. Kan me wel voorstellen dat zoiets bijblijft met dat mevrouwtje toen .

Rijksoverheid is best duidelijk over wat er wel en niet mag, dat staat gewoon in de opiumwet.
        Tot en met 5 planten wordt gedoogd.
        Alles tot en met 30 gram in bezit in huis wordt gedoogd.
        Alles tot en met 5 gram in bezit op straat wordt gedoogd.
        Alles wat wijst op professionaliteit is verboden.
        Alles wat wijst op handel is ook verboden (dus meerdere kleine zakjes in huis hebben, bijvoorbeeld).
        Een huurhuis kan je ook uitgezet worden als er NIETS over kweken in je overeenkomst staat; zie het appendix over illegale activiteiten, dat is een koepelterm die in elk contract staat en kweken valt daar onder.

Dat betekent dus dat je met 1 plant aan oogst al in de problemen kan komen.
        Om die reden label ik mijn zakken met een jaartal en bewaar ik de wortelvoeten 2 jaar (ze composteren niet zo snel).
        Alles wat ik over heb van voorgaande jaren, is bewijslast: als ik zou dealen, dan zou ik niets overhouden.
        Alles wat ik aan wortelvoeten over houd, toont aan dat ik niet meer dan 5 planten had.
        Alles wat op dealen kan wijzen, gooi ik het huis uit; kleine zakjes, doosjes, enzovoorts, gaan allemaal de prullenbak in.
        Ik kweek buiten en niet onder lampen.
        Ik overleg met mijn buren: Hebben jullie last? Laat het horen, een dag later is er geen last meer. Punt. Geen gezeik, geen discussie. Ik doe iets wat ik wil, als zij er last van hebben dan staan ze in hun volle recht. Slechts eenmalig heb ik een kweek moeten afbreken. En dat deed geen centje pijn, want ik heb daarmee de gemoederen goed gehouden en we weten nu beiden dat we elkaar kunnen vertrouwen.
        Ik bewaar aankoopbewijzen van zaden en de voorraad in de vriezer is daar mee in lijn.
        Ik houd mijn mond tegen iedereen over wat ik kweek en hoeveel.
        Ik promoot actief TEGEN het principe coffeeshop en TEGEN cannabishandel en TEGEN commerciele kweken. Ik mag dan een twijfelachtige moraal hebben, maar ik adverteer mezelf liever tegen iets in mijn eigen voordeel in een rechtszaak, dan dat iemand mijn internetgegevens erbij pakt en aantoont dat ik het allemaal wel OK vind.

De politie is hier nog nooit op bezoek geweest, en als ze komen dan mogen zij proberen om mijn logische boekhouding onderuit te schoffelen. Ja, ik breek de wet. Ja ik kan aantonen dat ik niet bijdraag aan het criminele circuit. Ja ik kan aantonen dat ik binnen de gedoging die bestaat in NL opereer en dat ik er gewoon niets aan kan doen dat mijn planten meer opbrengen. Als ik het in de kliko gooi, dan bestaat de kans dat iemand het vind en bijvoorbeeld een kind of een pedofiel er mee aan de handel gaat (het "Denk om de kinderen"-argument is altijd een mooie stroman). Dus ik bewaar alles thuis waar zij niet bij kunnen en ik rook alles zelf op.
        Probeer daar als rechter maar eens een veroordeling op te geven; in feite zegt die rechter dan "breng jouw geld maar naar de criminelen, stoot maar extra CO2 uit, voedt de onderwereld en draag jouw steentje bij aan de liquidaties door heel het land.".
        Dat zou het journaal halen, daar zorg ik dan zelf wel voor.
        Ik maak me met deze maatregelen geen zorgen. Ik heb dit systeem niet gemaakt, ik probeer alleen van de vrijheden in dit land te genieten zonder iemand tot last te zijn. Als een rechter daar een stok tussen krijgt, dan zal ik het wel verdiend hebben.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dan moet de politie niet precies op het verkeerde moment komen wanneer je net een goed buitenjaar hebt gehad.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ik ben vergeten de opiumwet is oud, '79 ? maar word wel aangepast, meestal wel enkel voor nieuwe drugs, die door de mazen van het net glippen . Daar is nl wel duidelijker in denk ik of Belgie. Is de opiumwet voor elk land apart, wss wel ?

Ik smeet ze altijd weg die resten, denk ook wel gelijkaardig hoor. Maar bv een 5l fles voeding kopen omdat het voordeliger uitkomt , kan men interpreteren als hij zet 100 planten met een keer...

Het jammere is als je eerlijk wil zijn, met een tentje fzo kunnen ze alles tegen je gebruiken en ik weet niet of rede en logica voorgebracht op dat moment , enig effect zal hebben. Het feit dat geldboetes oplopen van 1000 tot 100.000 euro, voor hetzelfde feit, is deels om af te schrikken,
          maar blijft toepasbaar.

Een oude wet die werkt , maar nooit aangepast word. Ja wet blijft wet he. Maar dan idd zoals je zegt bewaarpotjes, broeksknoopzakjes, collectie 100+ wietzaden, kan en word soms tegen je gebruikt, om jouw illegale actie wat zwaarder te maken, gevolg hogere straf?

Ik zie het wat duister in zulke momenten, en dat hangt ook wat aan me, en is niet bevorderend in zulke situaties... ik blokkeer dan verbaal en denk hoe minder ik zeg hoe beter.

Shops en gedoogbeleid is raar. Zeggen dat er maar 30 gram van een plant mag komen is ook raar. Maar een plant die al langer bestaat of de mens, door God ! gemaakt zelfs illegaal houden is raarst van al he.

Soms wat bang als ik logisch nadenk, volgens mezelf, het dan neerpen hier, ik tegen bepaalde schenen schop van mss meelezende niet- leden . Daarmee dat ik weinig elders op forums zit, en weinig meedoe aan comentaren op bv nieuws of yt. Zinloos, denk ik dan. Maar hier wel, dus krijgen jullie de volle laag jammer genoeg .

Ik vind het wat lotsgebonden eerder hoe de uitkomst van zoiets is, maar veel kan bepaald worden door hoe je het zegt en met respect en eerlijkheid ook. Dat geeft me wel kracht om het lot eerder wat zelf te bepalen dan, waarvoor dank !

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja het is zo raar dat agenten ons kwekers zo hard proberen te naaien, terwijl het vergrijp in werkelijkheid een dienst is voor de samenleving. Mensen willen wiet, ze staan in kilometerslange rijen voor een gram en dan denkt men dat ze er mee ophouden zullen als wij onze huizen uitgejaagd worden?

Dan moet de politie niet precies op het verkeerde moment komen wanneer je net een goed buitenjaar hebt gehad.
        In mijn geval kan ik aantonen dat het simpelweg afkomstig is van max 5 planten. Ik heb elk jaar een goed jaar; ik kweek denk ik 60-70% meer dan dat ik op rook. Dus elk moment is een verkeerd moment, maar nogmaals: ik kan bewijzen dat het niet van een absurd aantal planten is, en ik ben gewoon een '1 jointje per dag' persoon, dus zoveel knal ik er niet door heen in een jaar. Ik gok hooguit 150-300 gram.

Soms wat bang als ik logisch nadenk, volgens mezelf, het dan neerpen hier, ik tegen bepaalde schenen schop van mss meelezende niet- leden . Daarmee dat ik weinig elders op forums zit, en weinig meedoe aan comentaren op bv nieuws of yt. Zinloos, denk ik dan. Maar hier wel, dus krijgen jullie de volle laag jammer genoeg
        Fijn dat je dit doet. Er zijn zo veel mensen met een mening die deze laten horen, en die hebben niet allemaal gelijk. Ik ook niet! Ik vind het wel lekker als mensen mijn overtuigingen aan de tand voelen en ik vind het belangrijk om van anderen ook te horen waarom ze bepaalde dingen denken. In de huidige maatschappij lijken we een eigenschap te zijn verloren die neer komt op "Ik kan het oneens zijn met je, maar alsnog naar je luisteren en met je praten.".
        Over de jaren heen heb ik geleerd dat de meeste mensen best wel van mening willen veranderen, maar dat dat een massage nodig heeft. Een gesprek als massage-olie.
        Daarom probeer ik mijn ventilaties ook te voorzien van "Ik denk dat.. Omdat..". Als ik meteen zeg "Dat is fout, en wel hierom:.." dan neemt niet iedereen dat meteen aan. Natuurlijk lukt dat me niet altijd! Maar ik probeer het wel.
        Als het bijvoorbeeld over cnnbs.nl gaat, dan ben ik mokerhard omdat die gasten niets anders verdienen. Met jullie allemaal, probeer ik wat liever te zijn. Dat verdienen jullie, want jullie luisteren ook naar mijn gezever af en toe
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Inderdaad dat verdeelde gevoel die terugkomt in de mens, en die dialoog verdwijnt wat met de materiele evolutie die we hebben. Iedereen vind zijn eigen overtuiging juist, en dat zet er kracht bij, zo komt men geloofwaardig over. Zwakheid tonen tja. En dat zijn twee dingen die ik juist wel wil. Zwakheid tonen toont je menselijkheid, het feit dat je twijfelt en onderzoekt tot het juist is tooont dat je het goed meent. Dat zijn kwaliteiten die je niet ziet in leiders net omdat die zwakheid boven zou komen. Mijn reactie zou zijn , du bist ein mensch. De reactie van anderen is , we kunnen hem pakken hij is zwak .

Dat is filosoferen ten top ook he, discussieren tot het klaar is, in een puur materiele, wetenschappelijke wereld is dat een gemis, bv al op school waar kinderen dat kunnen leren. Dat is dan eerder unief maar niet iedereen kan dat meemaken.

Ik mis echt die diepgaande gesprekken na die underground feestjes, of die puff puff pass momentjes na een skatesessie, nooit was er geen inzicht te verkrijgen

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        In mijn geval kan ik aantonen dat het simpelweg afkomstig is van max 5 planten. Ik heb elk jaar een goed jaar; ik kweek denk ik 60-70% meer dan dat ik op rook. Dus elk moment is een verkeerd moment, maar nogmaals: ik kan bewijzen dat het niet van een absurd aantal planten is, en ik ben gewoon een '1 jointje per dag' persoon, dus zoveel knal ik er niet door heen in een jaar. Ik gok hooguit 150-300 gram.
        Dat jij buiten teelt werkt alleen in je voordeel als je nog niet geoogst hebt, maar de kans op ontdekking is ook veel groter omdat iedereen kan ruiken wat je aan het doen bent. Of je moet ergens in een hutje op de hei wonen, maar dan nog kan de geur van de planten je verraden. Verder interesseert het de heren in blauw totaal niet waar jij die 150-300 gram gedroogde toppen vandaan hebt helaas. Wat hen interesseert is dat het veel meer dan de toegestane hoeveelheid is die je in huis mag hebben in Nederland en kan leiden tot strafrechtelijke vervolging.

In Nederland zet je ons geliefde plantje bij voorkeur achter slot en grendel i.p.v. ze aan de willekeur van jan en alleman toe te vertrouwen.

Puff pass.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          En als het een beetje tegen zit wegen ze ook nog het blad mee , oftewel de hele plant!

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja of ze rekenen 30 gram per plant waarvan het geslacht nog niet eens is getoond.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja of ze rekenen 30 gram per plant waarvan het geslacht nog niet eens is getoond.

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
        Dat jij buiten teelt werkt alleen in je voordeel als je nog niet geoogst hebt, maar de kans op ontdekking is ook veel groter omdat iedereen kan ruiken wat je aan het doen bent. Of je moet ergens in een hutje op de hei wonen, maar dan nog kan de geur van de planten je verraden. Verder interesseert het de heren in blauw totaal niet waar jij die 150-300 gram gedroogde toppen vandaan hebt helaas. Wat hen interesseert is dat het veel meer dan de toegestane hoeveelheid is die je in huis mag hebben in Nederland en kan leiden tot strafrechtelijke vervolging.

In Nederland zet je ons geliefde plantje bij voorkeur achter slot en grendel i.p.v. ze aan de willekeur van jan en alleman toe te vertrouwen.

Puff pass.
        Helemaal mee eens, het interesseert de politie geen moer. Mij interesseert het ook geen moer als ze de hele oogst een keer meenemen, volgend jaar een nieuwe ronde. Uiteindelijk gaat het toch wel op, of ik dat nu zelf doe of dat het door de staat verbrand wordt. Mijn wiet is zo vervangen, dat is het probleem niet. Met 40 euro per jaar aan gemaakte kosten, verlies ik er nauwelijks wat op. Na 60 jointjes heb ik dat terug verdiend. Goed, het is zuur als dat in december gebeurt want de aanvulling van de voorraad is pas weer volgend jaar augustus.. Maar toch denk ik dat dat wel te overbruggen is.

Het punt is de strafrechtelijke vervolging en de gevolgen die dat heeft. Die strafrechtelijke vervolging, daar ben ik op voorbereid en er is niets in mijn lijf wat daar enigszins bezorgd om is.
        Daar moet namelijk een rechter over beslissen, en dan is er bewijslast nodig. Hoor en wederhoor. Ik kan alles netjes verklaren, en dat maakt de wet nog steeds de wet, maar het beinvloed wel de interpretatie en uitvoering daarvan. Stelen is stelen. Maar een brood stelen om je kind te voeden, of een rolex stelen om te verpanden voor een nieuwe fatbike zijn voor de rechter wel twee verschillende dingen.

Er zijn talloze gevallen van kwekers die straffeloos zijn gesteld omdat ze konden aantonen dat ze zich hielden aan het grootste deel van de wet. Ik heb daar van afgekeken en mezelf voorbereid.
        Ik denk dat het aan iedereen zelf is om te bedenken of ze dat een goed idee vinden..

Comment

Bezig...
        X