Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond soort

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Voeding: Potgrond soort

Korting op 420shop
    Goeiemiddag allemaal! :3

Ik ben het afgelopen jaar een paar keer bezig geweest met binnen kweken, maar eerlijk gezegd ging dat niet zo best (buiten ging daarentegen wel top!). Het probleem binnen was vooral te lage temperaturen en dat ik bij het ompoten wat verpest heb.

Deze keer wil ik het beter aanpakken. Ik heb nu een Mars Hydro 60x60 tent met een TS600 lamp, en ook een AC Infinity 4-inch koolstoffilter kit. Voor deze ronde gebruik ik zaadjes van Barney's Farm: Mimosa x Orange Punch Auto.

Qua voeding heb ik al Advanced Nutrients pH Perfect Sensi Grow/Bloom A & B en Bud Candy in huis, dus dat kan ik gebruiken maar ik weet niet echt of deze ook goed/redelijk is.

Maar nu mijn vraag: welke potgrond raden jullie aan? Ik zat te denken aan eerst stekgrond en daarna Plagron Batmix, maar ik ben een beetje bang voor nuteburn. Hebben jullie tips of andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden?

misschien een beetje laat maar fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar
    (insert grapje over sloom zijn)
    Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Batmix is te zwaar bemest voor auto's

lightmix of gewoon potgrond van de gamma/supermartkt

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En dan effe paar dagen in een vriezer zodat het ongedierte dood vriest.

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Dat zou eventueel kunnen, ikzelf doe dat nooit en zo haal ik vaak mijn stekgrond bij het tuincentrum en krijg ik er gratis roofmijt vriendjes bij

Veel aspecten in een goeie ronde los van de grond he. Sterke grond kan je voordien activeren door nat te maken en terug te laten uitdrogen een paar x . Onhandig wel maar de schok is minder groot. Alles werkt eigenlijk hoor, goedkoop of duur.

Redenen voor trage groei of problemen bij mij zijn eerder te snel voeding geven, te veel voeding geven, varenrouwmug bij kleine plantjes en wortels. Te weinig water, lamp te dicht, en te koud idd.

Ook houd een afje niet van verpotten word gezegd, nieuwere gens mss beter bestend , maar ineens in de eindpot is nog altijd beter...
    Ganja always does the trick.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Teveel water ben je vergeten.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Heb ik eigenlijk nooit als de wortel niet afgebeten word door vrm, en in grow bags nagenoeg nooit. In pvc potten mss in de eerste twee weken, maar je kunt ze gewend maken aan veel water, en weet niet of ze uiteindelijk veel moeten inboeten dan in snelheid. Maar idd, teveel water, slechte drainage, en mss passiever wortels kan zeker.

Erg bedankt voor de reacties! 😊

Ik denk dat ik dan voor Plagron Lightmix ga en dat combineer met de voeding die ik al heb (uiteraard pas voeding geven na een tijdje).

Nog een vraagje: kan ik Advanced Nutrients echt vertrouwen op hun “pH Perfect” claim?
    En tot die tijd, is regenwater met wat supervit erin geschikt voor de kleintjes?

Sorry trouwens voor alle vragen, maar ik zoek vaak uren en blijf dan uiteindelijk met lege handen (of eigenlijk een leeg hoofd) zitten. 😅

Ik zal, zodra de zaadjes uit zijn gekomen, een verslag aanmaken

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Regenwater zit geen calmag in en heeft vaak een lage ph, daarom word het vaak gemengd met kraanwater.

Bij led kweekjes word soms calmag toegevoegd vanwege de intensiteit van het licht, maar calmag gebrek kunnen ze van herstellen.

Effe kijken wat er in die vit zit dus.

En voeding kan je altijd druppeltje mee beginnen en kijken hoe de planten reageren.

nou ga ik de bovenste helft van mn pot vullen met lightmix en de onderste met growmix, hier iets mis mee ? zal wel niet maar hé ben nu toch aan t vragen

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Euh, de wortel zit in een paar dagen al op de bodem hè

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Kunt het wel mengen? 60% lightmix %40 growmix dan is je grond stuk minder zwaar bemest.

Ik kweek op kokos nu bezig met mijn 6e kweek en heb een marshydro tent 70x70 en led t600 lamp kweek meteen in grote potten en verpot ze nooit. Heb misschien geen super veel wiet maar genoeg om tijd van te roken. Waarom zou je ze verpotten?

Comment

Bezig...