Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower lichtschema? Beginner.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Verlichting: Autoflower lichtschema? Beginner.

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Nieuw hier.

Heb eindelijk de stap gemaakt om zelf een plantje te kweken.

Omdat ik niet zomaar een ruimte kan gebruiken om een tent te zetten ( kids, bezoek,... ) heb ik voor de minigrow gekozen.

absoluut niets van ervaring. Wel al veel gelezen de laatste weken.

Dus mijn plan.

Ik heb dus een minigrow en zo een start pakket gekocht met 2 autoflower zaadjes ( Bubble gum )

Heb mijn eerste zaadje laten weken ( +/- 10u ) en ligt nu in een nat doekje in een zip bag.

Ben van plan het zaadje ineens in de de finale pot te planten omdat ik lees dat autoflower verpotten meestal niet aan te raden is.

ik dacht van heel simpel te beginnen en gewoon water geven, zonder voeding supplementen enz. omdat ik er nog te weinig van ken.

Maar mijn grote vraag is toch hoe ik het licht schema moet instellen.

Ik lees van 24/0 18/6 enz...

Ik zie ook die in de groeifase 18/6 doen en in de bloei fase 12/12.

Maar ook dat je niets moet veranderen aan het licht schema gedurende de hele groei en bloei fase.

Nu weet ik het helemaal niet meer.

Ik verwacht nu ook geen super oogst met een mini grow en nul ervaring.

Maar ik wil mijn plantjes natuurlijk ook niet verkeerd gaan groeien en dat er schimmel en dergelijke op de plantjes komt.

Welk licht schema is aan te raden en is er best een ander schema voor groei en bloei voor een autoflower?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Last edited by OGMrD; 2 January 2025, 17:28.

Ik zie ook die in de groeifase 18/6 doen en in de bloei fase 12/12.
    dat geldt alleen voor photoperiod planten, deze schieten pas in bloei bij vermindering van lichturen.

Auto's schieten ongeacht het lichtregime in de bloei wanneer zij dat willen. 20/4 of 18/6 maakt niet zoveel uit, zo heb ik ook een rondje 24/0 gehad zonder problemen (al zijn slaapuurtjes ook fijn voor ons plantje)
    een auto op 12/12 zetten is niet aan te raden, zo mist ze op een dag toch ongeveer 8uren licht en licht is gewicht.

pas voeding bij een te kort is opzich een goed idee!
    eindpot goed inwateren en je hoeft de eerste week/2weken niet eens naar je meisjes om te kijken.

Comment

Steeds een handje verse grond toevoegen helpt tegen voeding tekort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Highrider View Post
        dat geldt alleen voor photoperiod planten, deze schieten pas in bloei bij vermindering van lichturen.

Auto's schieten ongeacht het lichtregime in de bloei wanneer zij dat willen. 20/4 of 18/6 maakt niet zoveel uit, zo heb ik ook een rondje 24/0 gehad zonder problemen (al zijn slaapuurtjes ook fijn voor ons plantje)
        een auto op 12/12 zetten is niet aan te raden, zo mist ze op een dag toch ongeveer 8uren licht en licht is gewicht.
        Bedankt voor je antwoord.

Ja dit is ook wat ik overal had gelezen.

Maar dan kom ik deze info tegen op de site waar ik mijn start pakket en zaden heb gekocht.

En hier wordt wel 18/6 tijdens groei fase en 12/12 tijdens bloei fase gedaan voor een auto flower.

Screenshot 2024-12-31 at 16.36.40.png

Toch wel heel verwarrend allemaal voor een beginner

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Ja klopt Voor het eerst
          Wel beetje ontbladeren en onderste zijtakken naar buiten werken dan is 50 gram zeker haalbaar of meer.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          haal jezelf de eerste ronde niet te veel ongein op de hals, zeker met autoflowers niet want je kan de herstelperiode niet verlengen.. persoonlijk zou ik een eerste ronde gewoon eerst eens kijken wat je bereikt met alleen water geven

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Is idd het plan om niet te gek te doen en gewoon kijken wat ik met water geven kan bereiken. Ga dan gewoon voor het 18/6 schema en het plantje gewoon haar ding laten

Ik zou dan alleen wel de pH waarde van het kraanwater verlagen naar 6.2 de eerste weken en later naar de 7 voor de laatste weken voor het opnemen van de juiste voedingsstoffen
        Attached Files

Comment

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Heb de ph meter en PH min ook aangekocht. Zal hier rekening mee houden.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ph- kan je het beste gewoon zoutzuur nemen, dat heeft geen invloed op de ec.

Autoflowers ontwikkelen en bloeien het best op 20/4 lichtschema.
        gezien je met 1plantje kweekt is dat ook je beste keus.

Groei voeding heb je niet nodig bij ze.
        Je ph op 6.0 houden,in het medium loopt het op en je zult zien dat je bij 6.0 ook geen problemen zult ervaren.

Nu is het allemaal nieuw voor je,en bij auto's moet je gewoon geen enkele fout maken,want dan is je kweekje gewoon gelijk verpest.

En geef niet teveel water,en ben zeker ook niet te zuinig !! Het klinkt gek maar bij het water geven,gaat het bij 80% mis.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Pot tillen, zwaar is geen water en zet effe een pot met droge grond er naast, als ijk punt voor jezelf.

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Dat gaat mis bij een beginneling geloof me maar, bij me kameraad ook 2e jaar op rij met buiten en nog gaat het mis bij hem

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Pot vullen met droge grond, voel eens wat ie weegt ( amper iets ).
          Dan haal je t eruit en ga je eerst je potgrond inwateren tot knijpnat. Opnieuw die pot vullen en nu ga je voelen wat je pot hoort te wegen.

Tijdens je kweek potje optillen en aanvullen met water naar dat streef gewicht.

Strak plan, minder is meer soms qua voeding idd. En is mss een foutje op de foto bij de info? Maar idd dat moet juist staan zeker op de info pagina. Welke pot en grootte ga je gebruiken ?
        Ganja always does the trick.

Comment

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Er staan zo 3 infobladen na elkaar van 3 verschillende kweken en allemaal hetzelfde lichtschema van 18/6 naar 12/12 dus denk niet dat het een foutje is. Ben er nog altijd niet uit of ik nu best 18/6 of 20/4 zal gebruiken als lichtschema. Maar zal toch snel moeten beslissen omdat mijn zaadje stilletjes aan het ontkiemen is

Ik zal de rootmaxx textiel pot van 7,5 liter gebruiken voor mijn eerste poging

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Gaat idd geen fout zijn.. je kan ook opgroeien op 18/6, en afbloeien op 20/4 . En experimenten zijn ook maar momentopnames he, en elke plant kan anders reageren. Gezonde dames kunnen meer aan en gaan wat veranderingen gemakkelijk aankunnen ook. Komt goed, succes !

ik lees vooral 20/4 of 18/6 als aan te raden licht schema. Is dan 19/5 een optie? om de gulden middenweg te kiezen...

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Wel zoals je hier leest gaat de voorkeur naar 20/4 , gewoon omdat men na zoveel te vergelijken dat het er toch best uitkomt. Er zullen wel uitzonderingen zijn maar algemeen best denk ik. En alle werken he. Ik zou enkel 18 of minder nemen voor kostenbesparend te werken maar dat heeft een omgekeerd effect..

De basis is een plant heeft rust nodig, dus werkt 24/0 minder goed, maar een afje kan zo bloeien dus enkel veel en lang licht geeft de mooiste opbrengst. De theorie is dus dat 4u rust perfect is, en 20u licht de meeste opbrengst. 19 uur is een uur minder en dus op papier minder goed , maar iedere plant is anders ook he

Zou het formaat van de mgb niet een reden kunnen zijn voor dat schema?
        Sativa to change the things I can, Indica to accept the things I can't

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Nee het licht spectrum van de mgb houd de plant kleiner en gebruik maken van lst of scrog

Naast je ph meter zou ik ook een EC-meter aanschaffen.

Mijn advies:
        PH-meter koop je beter van kwaliteit.. de ene sonde is de ander niet.
        EC-meter koop je ene van 10eu, die werkt op simpel principe van ohmse weerstand door een zoutoplossing meten... oftewel goedkoop of duur maakt geen ruk uit.

PH en EC goed inregelen dan bespaar je je al 90% van de ellende (dit getal heb ik zojuist bedacht).

Groeivoeding ga je misschien niet nodig hebben maar zou zeker wel een flesje bloeivoeding aanschaffen, plagron bijv.

Suc6
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Ik heb de milwaukee ph600 gekocht.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Iedere meter zijn eigen doel. Geen enkele meting is betrouwbaar onder de 10 seconden zoals al vermeld in de handleiding. Ik heb geen ervaring met Bluelab pen phmeters maar wel met de Guardian. Als ik daar 1 minpunt van moet noemen is dat deze ieder jaar een nieuwe elektrode nodig heeft. Anderzijds is dat ook zijn grootste pluspunt… de probes zijn makkelijk en goedkoop verkrijgbaar

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Bluelab ph meter, 1 x gecalibreerd jaren geleden, gewoon in bewaarvloeistof houden, nog nooit problemen mee gehad.

Aquamaster daarentegen, gewoon niet aan beginnen.

Ergens tussen 16 en 20 u licht per dag is optimaal. Maar op 12/12 kan ook. Jouw kweekje. Komen op 12 a 14, 15 weken gewoonlijk oogstrijp. Succes.

Kweek bio. Hoef je niks te meten.

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zelfs mineraal gaat perfect hier zondr meten..

Welkom en leuk dat je de stap hebt genomen om de hobby te beginnen!

De minigrow is toch een heel laag kastje? Mijn vrees is dat je met autoflowers snel in hoogteproblemen kan komen. Je kunt ze wel wat laag houden met trainingstechnieken, maar je hebt geen invloed op hoe lang ze doorgroeien omdat ze zelf bepalen hoe lang ze groeien voor ze gaan bloeien...

Maar ik wil je niet ontmoedigen, hou ons vooral op de hoogte! (Pun intended).

Comment

• norseman
          norseman commented
          Editing a comment
          Met fotoperiode planten kun je eerder schakelen dus beter de hoogte bepalen. Misschien iets voor de volgende ronde. En autoflowers toppen kan tegenwoordig wel hoor, maar het is tricky om het juiste moment te bepalen.

Ik zal je verslag opzoeken en volgen!

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Een auto gaat gemiddeld naar 4 weken bloeien, een foto is ook pas na 3/4 weken volwassen om eventueel te kunnen bloeien. Als je eerder schakelt met een foto duurt het wel even voordat er voorbloei zichtbaar is. Dus een autoflower op 20/4 in een MGB moet makkelijk kunnen, een bubblegum blijft redelijk compact met wat lst dus perfect lijkt mij 👊🏼

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Een foto bloeit pas bij node 6/7, dan gaat ie zogezegd in de puber tijd.
      Bezig...