Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende Kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnende Kweker

Korting op 420shop
    Na een beetje onderzoek gedaan te hebben zou ik graag willen beginnen met kweken ik heb mijn keus gemaakt op de tent https://marshydro.eu/products/mars-h...000-tent-kits/
    deze zou ik snel gaan aanschaffen
    ik Zou graag xxl autoflowers willen kweken ene genaamd xxl bombastic willen kweken ben er nog niet helemaal uit wat voor grond ik zou moeten hebben ik zag dat plagron lightmix ik mee kan beginnen en 11l potten 4 a 5 als dat mogelijk zou zijn graag zou ik jullie tips en mening hier over horen probeer zoveel mogelijk te leren en wat zou ik nog meer moeten aanschaffen als ik begin met kweken zou ik het op dit forum elke week posten. hoe het gaat alvast bedankt

Bij xxl auto's is 18liter pot beter
    omdat het een grote autoflower word
    Voor de aarde kun je de lightmixnpakken of de voorbemeste
    autoflowers hebben maar 50%van de voedingsstoffen nodig dan wat een normale photoperiodeplant nodig heeft

Dan heb je nog de keus
    Biologisch
    Of minerale voeding
    Hoeveel werk en tijd en geld wil je er in steken?

het zou mooi zijn als je op.je afzuiger een fancontroller met thermostaat zet van davin bijv
    daar zitten 2 standen op
    1 stel je af op minimaal
    zodat als de lampen uit gaan je niet volgas afzuigt
    wat weer stook.kosten bespaard
    en de andere stand stel je af op de gewenste tempratuur met het licht aan

en de beste tip
    maak een kweekverslag
    en dan word je vanzelf bijgestuurd door je mede forum leden
    (of je het nou wilt of niet)🤪🤪🤪

succes

Comment

Als je het simpel wilt houden inderdaad 18/25 liter potten met lightmix, ik zou persoonlijk voor bio gaan.

waarom:
      geen ph/ec metingen
      met biotabs vanaf week 3 in de grond stoppen en enkel water geven.

grond:
      biobizz lightmix.

hou het simpel en laat je niet gek maken door allerlei voedingen etc.

Comment

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Met de bio ligt het wel aan de lijn of je niet hoeft af te zuren
        De biolijn van de greenhouse moet je namelijk wel afzuren
        Vooral als je de enchangertoevoegd
        Ze waarschuwen zelfs dat die ph verhogend is
        Maar je hoeft enkel af te zuren meer niet

Nou je had geen leukere hobby kunnen kiezen. 😉

Ik zou persoonlijk niet voor autoflower gaan maar voor fotoperiode plantjes, dit omdat je meer tijd hebt om te corrigeren wanneer nodig voordat je ze in bloei zet.
      AFjes gaan in bloei ongeacht de omstandigheden en als die niet ideaal zijn dan zal je ook niet het optimale uit het plantje halen.
      Daarnaast kosten fotoperiode plantjes minder stroom omdat je ze na hun groei periode overzet op 12 uur licht tov AFjes die een minimum van 18 uur licht nodig hebben.
      Ik heb zelf op goedkope en op duurdere potgrond gekweekt, kan niet zeggen dat ik veel verschil heb opgemerkt.
      Qua voeding zou ik het simpel houden, groei en - bloeivoeding.
      Je kan voor biologische voeding gaan of op minerale basis, bio duurt wel iets langer voordat het word opgenomen dan mineraal maar bio hoeft in principe niet gemeten te worden, mineraal wel. (ph en ec)
      Zaadjes heb ik ook duurdere gehad en goedkope, ook hier heb ik geen verschil gemerkt. (let wel, ik kweek maar 1 plantje per soortje in m'n Mgb's)
      Wat licht sterkte betreft, kijk goed naar de specs van je lamp en kijk hier rond wat mensen met dezelfde of een vergelijkbare lamp doen qua sterkte in verschillende fases van de plant.

Succes en vooral veel plezier met je eerste kweek! 🌱

Comment

Skip een paar rondes autoflowers, want het gaat mis.

Dat plantje kweken,is niet zo makkelijk als het lijkt,er komt heel veel meer bij kijken!

En 1 fout met autoflowers en het kweek rondje is afgelopen gelijk,je hebt niet de ervaring en kennis om gelijk correct te handelen.

kijk voor een mooie fem soort die tevergeefs is,en ga leren, leer de basis en leer met en met de plant af te lezen.

je zult zien dat elke oogst meer en beter word,en als je de fout kan herstellen, uit je eigen kennis.

kweek alle autoflowers die je wilt

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Eens
          Niet beginnen met Afjes

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Takketoelli daarom,kijk als die de kennis en ervaring heeft kan die het prima doen later.
          Maar nu is het nutteloos gaat fout en teleurstellend zijn en waarschijnlijk niet eens aan de oogst toekomen

• hunnebed
          hunnebed commented
          Editing a comment
          veel succes straks , zal je volgen.

Ik ga je ook volgen. Zelf ook beginner nog.

Comment

Bezig...