Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klauw bladeren

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klauw bladeren

Korting op 420shop
    Hallo , ik zit met een vervelend probleem met mijn moederplant . Ik krijg telkens klauw bladeren en ik geef amper voeding en als ik wat voeding zou geven is dit ec 1,2 met pH 6 . Ik dacht eerst stikstof overschot maar dat is het niet . Na lang zoeken heb ik ondervonden dat ik ze overpotvan 12l naar grotere pot 16l ongeveer dat ze dan even weer heel mooi komt te staan mooi diep groen mooie rechte bladeren geen klauw bladeren meer maar na 3 a 4 weken zit ik terug met het zelfde probleem . Ik kan moeilijk telkens die potten gaan vergroten ik had dit probleem vroeger nooit dan kon ik ze gemakkelijk 8 maanden in de zelfde 12l pot laten staan en geen problemen... Ik heb led verlichting erboven hangen zou dit het probleem kunnen zijn ? Plant is zeer klein 60cm groot. Groter worden ze ook niet ook willen ze dan niet meer drinken niet meer groeien tot ik ze weer verpot ? Hopelijk een antwoord voor dit onbekend fenomeen
  • Answer selected by Amne at 16 February 2025, 16:02.

Foto graag!!!!!!!!!

Teveel water meestal.

Pot tillen helpt meestal.

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Nee die staan niet te nat ik wacht tot ze licht wegen voor ik ze weer water geef maar de plant blijft hetzelfde . Op de foto had ik ze gisteren water gegeven dus nu ziet de aarde er nat uit

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Misschien denk jij dat de potten licht wegen maar zit je er de helft naast.

Foto graag!!!!!!!!!

Teveel water meestal.

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Nee die staan niet te nat ik wacht tot ze licht wegen voor ik ze weer water geef maar de plant blijft hetzelfde . Op de foto had ik ze gisteren water gegeven dus nu ziet de aarde er nat uit

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Misschien denk jij dat de potten licht wegen maar zit je er de helft naast.

Oorspronkelijk geplaatst door Rreppellsteeltjam View Post
    Foto graag!!!!!!!!!

Teveel water meestal.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Dan vragen we LR2 om zijn input.

Kan je ook foto van de wortels maken?

Soms glip je zon kluit zo effe uit de pot.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 16 February 2025, 18:53.

Rreppellsteeltjam foto volgt . Hier zie je ook dat de aarde nu bijna mooi droog is maar blijft slap gangen. De wortels zien er gezond uit mooi wit . Ik denk dat het te maken heeft met de led verlichting? Vroeger had ik Hps zou het dit kunnen zijn ?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Led?

Hoezo?

Te fel?

Te weinig licht?

Verkeerde kleur?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Tssssssja, is wel te nat aanzicht maareh hè.

Stikstof is het niet want geen gele punten van overvoeding.

Dit is bij weinig licht.

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Die leds van mij zijn wit met wat rode erin voor de bloei . 500watt zijn ze. het is heel vreemd want ik heb dit nog nooit gehad . Als ik die verpot dan groeien ze gewoon verder voor 3 weken en dan is het net hetzelfde 🥴

Ik denk ook dat het aan je watergift ligt.
    Probeer is constanter water te geven..bv dus 1liter per dag ipv 2liter om de 2 dagen

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Rreppellsteeltjam aan de eerste foto kan je zien dat de aarde nat is ? Water wordt opgenomen in de aarde maar plant lijkt het niet op te nemen

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Mja, blijft raar, kan er meer water in dan je geeft?

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Er kan mischien nog wat meer water bij maar de kans dat het eruit loopt zal groot zijn . Zelf als ze te weinig water zou krijgen maar toch nat is zou ze momenteel mooi staan tot het droog wordt maar dat is het geval niet

Laten we bij het begin starten. De plant is gezond en doet niks geks. Zodra de pot vol met wortels zit, gaat het blad hangen.
    Dan verpot je, dan gaat het enkele weken goed, totdat de pot vol met wortels zit en dan gaat het blad hangen.

Een volgewortelde pot betekent dat de plant niet echt naar water op zoek gaat en dat al het water in de aarde vrij snel opgenomen kan worden. Je hebt ook grotere planten dus die drinken ook meer.
    Als ik de aarde zo zie, dan is die kurkdroog. Hydrofobisch droog waarschijnlijk, dus als je een keer water geeft dan loopt het er zo weer uit.

Schotel eronder, goed lange sateprikker in de aarde, en water geven totdat na anderhalf uur nog in de schotel blijft staan. Houd eens bij hoeveel water dat is geweest. Probeer dat eens, en laat het ons twee uur daarna eens weten; de kans is vrij hoog dat het blad dan weer netjes omhoog staat - behalve in de nachtperiode.
    Dan als de sateprikker weer droog is over de hele lengte, geef je opnieuw die hoeveelheid water. Dikke kans dat dat een liter of 2-4 is.

Als het blad goed op druk is, dus niet slap, en het klauwt nog steeds, dan kan het een overmaat stikstof zijn. Dat kan ook zonder verbrande punten; het is ten aanzien van de rest van de voeding een overschot, dat kan ook gebeuren als je laag blijft in je totale voeding maar als het merendeel louter stikstof is.
    Maar daar kijken we nog niet naar zolang droogte niet is uitgesloten.

Vertrouw ik kwekers op hun blauwe ogen als ze zeggen dat ze het moeilijkste trucje van het kweken onder de knie hebben? Nee. Dus eerst de watergift bekijken, daarna kunnen we verder onderzoeken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Ja zou kunnen maar ik heb dit nooit moeten doen . Ik heb zelf nooit mijn potten moeten vergroten altijd in 12 l nooit problemen zelf nar 1 jaar geen problemen. Het was wel een probleem voor die wortels uit de aarde te krijgen als ik ze weg deed was precies beton haha 😂 nu is dit het val ook niet . De plant is mooi geworteld maar niet door groeit gelijk vroeger . Ik zal deze week Hps terug gangen en eens kijken. Ipv led
      Last edited by Amne; 20 February 2025, 15:21.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      12 liter pot zou je aan 1.5 liter toch al zat moeten hebben.

Verandering van licht kan een vertraging/terug val opleveren, hps is minder intens hè, misschien moet je er dan wel 800 watt boven hangen.

Midden weg niet beter?

Als het balken/strips zijn, kan je de hps in het midden doen.

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Het was mijn eerste led iemand die het zelf maakte maar die werkt heel goed in de bloei 500w chil led punch of zo heten die leds zelf . Ja Hps is minder intens ik kan het maar proberen maar weet het niet

Amne waarom zo stront eigenwijs zijn?
    je geeft gewoon teveel water,en zegt dan letterlijk op elke reactie nee ligt niet aan het watergeven dat je iets al 20jaar doet betekend niet dat je het goed doet.

maargoed doe vooral wat je denkt dat je goed doet en het niet aan licht !!!!

succes met je eigenwijzigheid en je fout blijven tegenspreken.

Comment

• Amne
      Amne commented
      Editing a comment
      Lol de ene zegt ik geef te veel de andere zegt ik geef te weinig.... Kijk naar de foto's eerste foto, aarde is nat ik had die net 1,6l gegeven is ook een grote pot 14 l ... 2 dagen later stond ze nog slap en de aarde was onder tussen al opgedroogd .... In die periode bleef ze slap . Ik gaf ze opnieuw water en ze blijft slap ....ik wacht altijd tot de pot licht weegt en zo goed als droog is

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Ga maar gewoon een blumat tensiometer kopen, die hebben meer ervaring dan jij.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Lr2 is wel bioloog en geeft ook les, dus die zit er niet snel naast hoor.

Grond verzadigen en dan elke dag een liter water is hoe ik het deed met 11 liter potten.

Rreppellsteeltjam tag mij alsjeblieft niet meer.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...