Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

    bedankt voor je antwoord! Ik wil graag veiligheid voor alles, ik heb een kind van 4 hier in huis. Het is alleen voor eigen gebruik (30gr. in de maand), dus ik heb geen grote oogst nodig. Dat is waarom ik denk voor LED te kiezen. Ook minder 'stank' en geluid. Ik zie afgezien van de prijs geen nadelen (voor mijn situatie).

    Ik zou graag het lijstje van 1.2 uitgebreider zien. Ik ben een vrouw en blond dus ik wil graag weten, hoe ga ik dat allemaal vastmaken enzo? Moet ik ook kettingen/haken/snoeren en plakband enz halen, enzo ja hoeveel. Heb ik verwarming nodig/ ventilatortje of is dat bij LED overbodig?
    Zoveel vragen, ben benieuwd of ik het ooit wel voor elkaar krijg. Iig bedankt voor je medewerking!
    Last edited by SmokeyD; 9 November 2013, 22:12.

    Comment


      #17
      Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

      Haha Ok ik zal een wat specifieker lijst in mekaar brouwen voor je
      Het schilt dat ik me partij zit te vervelen hiero
      In de tussentijd mag jij me nog even vertellen in wat voor een ruimte het komt te staan kelder/zolder/kamer dan weet ik ong. de temperaturen die er zijn en of je dus een kachel of ventilator of iets nodig hebt.
      Jointjedraaien.nl is je antwoord op al je vragen zo niet zijn wij er ook nog met sen alle he

      Ik draai er 1 en ga aan de slag voor je
      Last edited by psychedelic1988; 9 November 2013, 22:20.

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

          Buisafzuiger +-200 kuub
          Koolstoffilter +-250 kuub
          6 spanbandjes
          AfzuigSlang(meestal 125mm check de maten van je afzuiging)
          Lange tyraps 1 zakje max
          Rol ductape
          led ufo 90w
          plank hout van ong. 16mm dik(40cm-40cm) met 4 schroefhaken in de hoeken
          4xschakelketting van 1.3m lang per stuk om de plank aan de plafondbuizen te hangen op de juiste hoogte
          Potten 4x0,9L (voorgroeien)
          Potten 4x11L(groei en bloei)
          WietZaadjes naar smaak
          analoge timer
          Aangeraden automatische brandblusser 1 of 3L
          1 zak zaai en stekgrond(voorgroei)
          1 zak grond gevoed(groei en bloei)
          brandblussertj
          Fancontroler met thermostaat(mocht je nog 35 euro over hebben deze is erg handig niet verplicht)

          De buisafzuiger en het koolstof filter kun je beide tegen de plafondbuizen aanplakken met de 4 spanbandjes.
          Deze 2 verbind je met de afzuigslang die kan je aan beide zijde(koolfilter,afzuiger) vast tapen met ductape.Ook de slang ondersteunen met een tyrapje als hij doorhangt.
          Op het plankje hout maak je led lamp vast(hoe dat in mekaar zit geen id dat zal je terplekke moeten bekijken). De kettingen maak je aan de bovenzijde vast op alle 4 de hoeken met die haakjes 4 stuks dus. Totaal komen we uit op 5,2m ketting die we in 4 stukken knippen. Om het bovenaan vast te maken kan je 4 S-haken gebruiken en de ketting om de buizen heen lussen.Hiermee stel je de hooge van de lamp later.
          Verder raad ik vanwege de kleine tog ook een klein brandblussertje aan aangezien we tog met electra aan het werk gaan ookal is het geen hps lamp.Deze is ook op te hangen met spanbandjes.

          Verder heb je nog voedingen en dergelijke waar het forum bomvol mee staat en dat is een hele persoonlijke keuze.
          Je hebt bio voeding en minerale voeding. Bij minerale voedingen komen ook nog is metingen van pas waarbij je ook een ph en ec meter nodig hebt. Dit is iets wat je even rustig moet bekijken

          Wat betreft de ruimtes frisse/verse lucht doet onze plantjes erg goed maar dit kan ook door gewoon de ruimte vaak genoeg te luchten via andere kamers die wel ramen hebben dus ik zeg pak je eerste keuze en lucht gewoon af en toe.
          De ideale temperatuur voor onze dames ligt tussen de 20 en 28 grade dus kamertemperatuur is perfect daarbij geeft een ledlamp amper warmte af dus dat zal goed komen.

          Ik hoop dat ik je een heel eind op weg heb geholpen.
          Mocht je er niet uit komen met de info die er te vinden is geef een gil.
          Verder staat hierboven ergens een advertentie van 420shop.nl hele ruime keuze aan zaadjes mocht je die nog niet hebben

          Greets en veel plezier met je nieuwe hobby
          Last edited by psychedelic1988; 9 November 2013, 23:04.

          Comment


            #20

            Comment


              #21
              Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

              Haha als we het doen dan maar gelijk goed.
              Geen probleem en ik hoop dat je een leuk kweekje hebt voor jezelf .
              Als je een klein verslagje bij houd word je ook nog is strak in de gaten gehouden door de rest hier.
              Mocht er wat mis gaan zijn ze er altijd sneller bij dan jijzelf haha

              Je ziet het erg weinig een brandje onder de hobbyisten maar het risico is er idd wel

              Comment


                #22
                Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                nou, 1 uur verder, maar de belangrijkste dingen heb ik nu besteld! Nu lekker slapen.

                Comment


                  #23
                  Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                  Haha leuk om te horen dat je er gelijk mee aan de slag bent gegaan.
                  Zodra het binnen is moet je maar is wat pics schieten van je tentje/spulletjes als je die mogelijkheid hebt.

                  Ben benieuwd of je er een beetj uit komt met het aansluiten nu citeer ik even je eigen woorden: vrouw en blond haha no harm done

                  Suc6 met de opbouw

                  Comment


                    #24
                    Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                    en wanneer volgt de link naar de website of desbetreffende winkel?

                    Comment


                      #25
                      Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                      Dat is waarom ik denk voor LED te kiezen. Ook minder 'stank' en geluid.
                      Nope.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                        Oorspronkelijk geplaatst door psychedelic1988 View Post
                        Haha leuk om te horen dat je er gelijk mee aan de slag bent gegaan.
                        Zodra het binnen is moet je maar is wat pics schieten van je tentje/spulletjes als je die mogelijkheid hebt.

                        Ben benieuwd of je er een beetj uit komt met het aansluiten nu citeer ik even je eigen woorden: vrouw en blond haha no harm done

                        Suc6 met de opbouw
                        ik ben ook benieuwd, bij een ikeakast doe ik ook altijd iets verkeerd.
                        Gelukkig komt het uiteindelijk altijd goed.
                        Ik zal wel foto's maken ja!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Urban alien View Post
                        en wanneer volgt de link naar de website of desbetreffende winkel?
                        ? wil je weten wat ik waar gekocht heb?

                        Comment


                          #27
                          Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                          Tentje is binnen!
                          Mooi hoe ik hem in gedachten al helemaal had ingericht. Er stonden nog net geen stoeltjes in.
                          Ook paste die prima bij m'n interieur.

                          Werkelijkheid is anders
                          Kan er amper wat in kwijt, maar het is een joekel om ergens neer te zetten haha.
                          Maar hij zit in elkaar! Dat was dan ook zeer eenvoudig om te doen.

                          Lamp/tijdklok/grond ook binnen. De rest van de spullen moeten nog komen.

                          Comment


                            #28
                            Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                            Leuk heb je er al zin in haha
                            Haha op de werkelijke grote van die tentjes verkijk je je idd snel zo heb ikzelf ook een kleintj van 60-90-60cm als extra maar die staat op de plek waar eerst me breedbeeld stond en hij is gewoon groter
                            Ben benieuwd als straks alles hangt en of je eruit komt

                            Comment


                              #29
                              Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                              Geweldige post. Hier kan ik alles vinden voor mijn nieuwe hok. Scheelt hoop uitzoek werk, nu alleen nog wat prijzen zoeken.

                              Comment


                                #30
                                Re: Nieuw in de kweekwereld? Dit heb je nodig voor je kweekruimte

                                thnx het is compleet voor een simpele veilige toko
                                Het hele uitzoekwerk is al gedaan intypen en prijzen vergelijken

                                Enne Urban Alien was dit de bedoeling ---->www.urbangardenshop.com

                                Haha Greets

                                Comment

                                Bezig...
                                X