Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

begin nieuwe hobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: begin nieuwe hobby

geen opmerkingen hier.

Alleen een vraagje, hoe hoog hangt de lamp???

Je hebt namelijk net een sativa dominant er bij geplaatst heb ik dit goed??
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

geen idee escargot,maar die jh is ook 80%sativa en 20% indica niet dat het mij veel zegt…tis wel duidelijk te zien dat de ww een ander soort blad heeft veel dunnere vingers,verder is het voor mij ook maar de eerste x dat ik zelf kweek.
      de lamp probeer ik op 50 /60 cm te houden,anders ben ik bang dat het te warm voor ze word ze drinken namelijk wel een hoop ze lusten nu al een liter per dag,temp komt niet hoger dan 27 nu het koud is snachts soms niet hoger dan 25,overdag daalt tie wel naar 17 maar heb een goedkoop mooi kacheltje gevonden voor 14 eurie met thermostaat ben benieuwd of ik het op 20 kan houden met dat ding tis het probeeren waard
      mochten er nog vragen of opmerkingen zijn,zeer gelieve dit hier te noteren dank jullie wel

Comment

De temperaturen zijn goed, probeer deze gedurende de hele cyclus 2 graadjes hoger te krijgen, zowel Nacht als dag.

19 -27 Zou ideaal zijn, dus dat ouwe goedkope kacheltje kan dit makkelijk aan.

Ik zou even het topic van El plantos doorlezen, deze is bezig met een run White Widdow, dit is een erg actief topic, veel mensen bekijken dit.
        Ook het topic van Ronson, die had een vrij radicale actie moeten ondernemen wegens hoogte problemen.

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de ruimte, veel planten met mogelijk hoogte verschil.
        Niets om je nu zorgen over te maken, helemaal niet, het ziet er piekfijn uit, alleen, zorg dat je voorbereid bent op alles

Dit gaat een mooi vol tentje worden, ik kijk er naar uit.

Comment

EC meten we in mS/cm.
          Bericht #26 Die stipjes en dat onregelmatige blad komt door de voeding in de aarde. Daar groeien ze dus gewoon overheen.
          Je hebt niet getopt hoop ik ? Het zal al vol zat komen zo.
          Het zal ook nog wel 10 graden kouder worden gedurende je kweek, mooi dat je een kachel hebt.
          Bladeren zorgen voor energie !
          Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

IMG_3607.jpgIMG_3606.jpgIMG_3600.jpgIMG_3602.jpgIMG_3598.jpgIMG_3604.jpgIMG_3605.jpgthx qenq dat is nuttige info die ik nog niet had wil nu langzaam wat voeding gaan meegeven wel makkelijk dat je dan kan meten,wil voor deze eerste x woma gaan gebruiken dat wat lekker makkelijk volgen mijn growshop tot nu toe allen nog maar water met af en toe wat wortelsimulator gekregen van het zelfde starterskidje woma
            de zaden staan nu 4 weken op 18/6 (diekroppe sla) en de cloons ww 1week heb ze zins gister maar op 12/12 gezet weet het ook niet doe maar wat maar mijn maat heeft ze al een week geleden op 12/12 gezet en zegt dat ze van de 10 weken bloei nog 5 weken doorgroeien en heeft er wat meer staan en dus wat minder ruimte nogmaals kweet het niet we gaan het zien zal in verloop van de kweek ook wel ff een foto van zijn hok plaatsen kan je leuk het verschil zien tussen zijn planten en mijnne met mijnne een 8 dagen meer voorgroei ben benieuwd we hebben er een wedstrijd van gemaakt lol gelukkig hebben we de foto's nog nog niks getopt of gedaan alleen per ongeluk een groot blad afgekroken die ik opzij wou schuiven voor de kleintjes eronder maar denk dat ze daar wel overheen komt-) krietiek of vragen gewaardeerd.
            mvg hobby.
            ps mr. slak natuurlijk heb ik dat gelezen vandaar ook de sugestie maar thx voor de attentie top.probeer werkelijk alles te lezen kennis is macht!
            Last edited by hobby007; 6 December 2013, 21:25. Reden: te snel

Comment

mooi tuintje!
              ik dacht in het begin ook dat ik kroppen sla had, maar ferm verschoten hoe ze nog gegroeid hebben. zal wel nog druk worden in je tent
              grtz
              Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
              Jack Herer in scrog
              The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

thx jack,hoop het wel ja,doe er mijn uiterste best voor,gaat nu wel hard de kloontjes beginnen nu ook tenminste ergens op te lijken wortels komen al onder de 18l pot uit,denk dat ik nu maar lekker water van de onderkant geef,vanuit de lekbak.
                alleen als de aarde droog is kunnen de dames dan nog wel voeding uit de aarde halen???????of moet je altijd de aarde een klein beetje nat houden en de rest van onder geven?
                mvg hobby

Comment

zit met ongeveer dezelfde vraag.... ik geef enkel nog water langs de onderkant. ik meet tot de bodem met een 'vochtigheidsmeter' van Aveve (5euro), ik probeer de wortels aan de onderkant tussen 'dry' en 'moist' te houden... voorheen was m'n streefdoel 'moist', maar kreeg dan gele bladeren en iedereen vertelde me hier dat de planten te na stonden, dus vannaf nu probeer ik tussen de twee te blijven... ik denk dat 'moist' al nat genoeg is... wou ze constant vochtig houden, maar daar hielden ze blijkbaar niet van. van het midden tot van boven is m'n pot kurk droog...
                  eens gelezen dat je in het begin nog water mag geven langs de stam, maar later niet meer, enkel langsonder, omdat de afzetwortels bovenaan zitten, zou je hierdoor de shit en de pis van de plant terug doorspoelen naar beneden...

zit ook altijd met dezelfde vraag, moet ik nu water geven of niet, heeft de plant dorst of niet, en hoeveel? maar ik begin ze te snappen (denk ik )
                  grtz
                  Jack Herer in scrog

Comment

hoelang heb je ze op deze foto's onder 18 uur staan?

de middelste drie hebben volgens mij wel redelijk mooie stammetjes.

maar vind je blad bij deze drie groot in verhouding met de grote van je dames.

zou gaan scroggen als ik jou was.

kun je je tent nog redelijk vol krijgen ( als je je best doet.

scroggen kost wel wat aandacht,

maar leuk om je eens mee bezig te houden.

doe het zelf ook op moment,

en zeker als je wat kleinere dames kweekt,

boek je op deze manier een redelijk tot goede opbrengst.

wel houd ik ze dan iets langer in de groei.

en begin op tijd met buigen van takken,

ik doe dit met behulp van de sluitstrips die bij vuilniszakken zitten.

bij de bouwmarkt hebben ze ook wel zoiets,

deze zijn groen en liggen bij afd. tuin.

deze zijn iets beter en sterker.

ik doe ze dan op 5 cm van boven,

en haak ze om de rand van de pot.

dit kun je bij meerdere takken doen,

en je zult zien dat de rest van je takken de leiding over gaan nemen,

dit is een leuke bezigheid, en erg leuk om te zien hoeveel invloed het heeft op de opbrengs.

groeten hobby kweker

Comment

Ik was het wel van plan een netje te plaatsen alleen kan ik er dan slecht bij ivm water geven en ze hebben 4 weken op 18 gestaan thx voor de tips

Comment

IMG_3635.jpgIMG_3636.jpgIMG_3639.jpgkleine update 1 week 12/12:

Comment

heeft iemand ervaring met jack herrer word wel erg vol kwa blad en wil wat gaan wegsnoeien kan dat zomaar of gaat ze daar last van krijgen??dit om de scheuten eronder meer licht te geven en omdat sommige bladeren heel groot worden?iemand ???

Comment

heb jacks maar geen ervaring, ik heb niet gesnoeid in de bladeren, deed aan 'leaf tucking', de grote onder de kleine plooien, iedere dag je planten wat helpen, maar best niet snoeien is wat ik hier geleerd heb.
                            Jack Herer in scrog

Comment

Zoals ik het hier zie, wil je gaan scroggen oftewel het toppendek gelijk gaan houden.

Als je eerst even verteld wat precies het idee is, kunnen we weleen antwoord geven.

Jack heeft gelijk, maar in sommige gevallen ook weer niet.

Comment

ok,sorry voor de onduidelijkheid……maar wil idd heel veel,maar ben ook onzeker omdat ik nog geen ervaring heb,dus ja moeilijk moeilijk.
                                heb wel een netje opgehangen,maar scroggen gaat niet meet lukken stammetjes zijn 3 cm dik,dus ik laat het lekker groeien,ook omdat de cloontje ww wel groot zijn maar in verhouding weinig blad,ook beginnen de haartjes lekker te groeien, en wil ze ook geen pijn doen.,hoop maar dat het een paar wondertjes worden,denk wel dat ze happy zijn,11 vingers,de jr dan de ww de eerste 7 blaadjes

ik heb de moederswel wat ontdaan van blad dit om de opkomende scheuten wat meer licht te geven juist omdat ze ze groot waren,nogmaals ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb we gaan het zien.

wanneer kan je het beste bloeivoeding toevoegen de mijne staan bijna 2 weken op 12/12,bedankt alvast.
                                mvg de beginner

Comment

Bezig...
                                X