Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

begin nieuwe hobby

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: begin nieuwe hobby

Roofmijten zijn duur.
    Lieveheersbeestjes werken vaak ook.
    In de zomer zoeken, je kunt ze zelfs langere tijd bewaren

Maar roofmijt werkt beter.
    Hopenlijk verprutst het nu niet je mooie plantjes.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Pfff wat een elende zeg bedankt voor het meedenken en alle tips ik ga schoonmaken en nog eens schoonmaken bah en wil in het vervolg zowiezo preventief gaan werken gewoon voor de zekerheid dit is echt 3 x niks.maak vanavond weer ff een paar foto's misschien zien jullie nog wat verbetering wat ik kan toepassen
        tips en nuttige info is zeer welkom alvast weer bedankt

Comment

Als mijt uitzetten geen zin heeft en ze zichzelf opeten is er niet genoeg spint of ander voedsel op vooraad

Je gaat ook geen mijten uitzetten voor 100spinnetjes dat heeft totaal geen zin.

Haal gewoon anti spint en spuit ze preventief in als ze groeien. Meestal blijven ze dan in de bloei weg.

Niet met je kleren waarmee je in de tuin hebt gewerkt in je hok komen.
          Goed schoonhouden.
          En belangrijk. Houd dieren uit de buurt. Deze nemen spint luis en vanalles mee in de vacht. Die kruipen dan wel je hok in.

Schoonmaken ga je al dus dat hoef ik niet meer te vertellen.

Comment

ohhh zit net te kijken om ze te bestellen….zag dat ze per 1000 werden verkocht goed voor 25m2 dus sudoma jij zegt……inspuiten heb ik gedaan roofmijd inzetten heeft geen zin als er niet genoeg spint is?….ik dacht…beter roofmijd dood dan een dikke top aangetast kost het zelfde ongeveer……denk dat ik vanmiddag toch een flesje ga bestellen gewoon uit voorzorg ook voor de volgende run alvast ……….wat vinden jullie wat is jouw mening???mvr hobby beestjes

Comment

Je moet nog minstens 5 weken toch ? Dan kun je ze wel gebruiken nu. 't Is voornamelijk spint-schade wat ik zie.
              Wel even goed kijken welke roofmijt of roofwants je koopt, en zijn dus verschillende soortjes.
              Heb je dit topic ook gezien ?

Als je mijtjes hebt uitgezet, kun je dus niet meer spuiten, want dan gaan die ook dood.
              Als je wat takken van eerdere plantjes hebt, kun je dit
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thx q nuttig topic ook ben er maar druk mee,maar we gaan door volhouder wint!!!!!

Comment

Is idd goed gewoon mijten uit te zetten. Ze eten de spint en waarna er geen voedsel meer te vinden is worden het kanibalen en eten medemijten op.

Er zullen er altijd wel een paar overblijven die als er dan een spinnetje is dat spinnetje zullen opeten.

Ik zei dat het voor 100spinnetjes overbodig is omdat mijten erg duur zijn.
                  Daarintegen is het wel effectiever dan je plantjes inspuiten.

Heb je kleine muggen in je hok. Laat ze met rust. De kleine mug muggenlarven kunnen ook veel eten.
                  Hoe heten die kleine muggen ook alweer......

Goed dat je mijten hebt besteld.
                  Duur maar een goede keuze.
                  Als je eemaal weet hoe ze uitzien kun je in de zomer zelf mijten gaan verzamelen om zo de kosten naar onder te brengen. Of lieveheersbeestjes.

Er zijn nog wel andere opties tegen spint maar ieereen heeft daar een eigen mening over.
                  Een knoflookplant zou het ook erg goed doen maar dan zit je meestal weer met aaltjes die wortels opeten.
                  Tsja ieder voordeel heeft een nadeel en iedereen heeft een andere ervaring met bepaalde dingen.
                  Mijten gaan dood en je komt ze tegen in de toppen als ze droog zijn. Ook al zeggen ze dat ze van de toppen afblijven. Dat is klinklare onzin. Want ze klimmen door je hele hok en vallen ook naar onder waarna ze in je toppen sterven en jij naderhand midden in je top een beestje hebt zitten.
                  Helemaal niet erg natuurlijk want spint eet alleen plantsappen en mijten alleen kleine planteneters. Dus meer als het omhulsel van de mijt met daarin opgedroogde plantsappen zul je niet roken.
                  Ook spint kun je meeroken en is niet zo ongezond als bv tabak.
                  Zoals gezegt ze eten alleen de plantsappen. Het enige wat rot is bij spint is dat ze een web achterlaten die niet smaakt als je de joint opsteekt. Verbrande haren geur en smaak krijg je dan.
                  Dan kun je beter mijten meeroken of luizen...

Offtopic:
                  Veel reacties over de mening van anderen zul je denk ik niet meer krijgen want er zijn mensen hier op het forum die zelf geen conclusies meer durven te trekken omdat het advies van anderen fout zou zijn en dat dat alleen maar onnodig geld kost. Daar is een topic over en als je dat doorleest zul je vanzelf wel merken waarom veel mensen voorzichtig zijn geworden met reageren.

Mijn tip voor jou om dit te voorkomen is gewoon een advies of reactie op google te zoeken en te kijken hoeveel mensen het ook zo doen. Zo kom je er heel snel achter dat bepaalde reacties zijn om berichten te counten of dat het serieuze reacties zijn omdat veel mensen het hierover eens zijn en het wel werkt.

Ontopic:
                  Naar mijn mening heb je een goede keus gemaakt.

Comment

IMG_3720.jpgIMG_3721.jpgIMG_3722.jpgIMG_3726.jpgIMG_3723.jpgIMG_3729.jpgIMG_3730.jpgIMG_3732.jpg

Comment

Ziet er toch heel mooi uit hoor.
                      Er begint hier en daar al wat bruin te worden

Het enige wat mij opvalt in het midden van de top op foto 7 dus de voorlaatste.

Het kan zijn dat ik het niet goed zie of dat het een schaduw is maar dit lijkt op een beetje toprot. Check die top eens goed na anders pluk je dat gewoon eruit. Zoniet is er niks aan de hand

Als wel zou ik kijken of de luchtvochtigheid niet te hoog is
                      40/50% en niet hoger.

Comment

Dit heeft bij mij geholpen om na de kweek me ruimte/kamer te behandelen. Let op planten, dieren en jij houden er niet van dus busje open en ff alles dicht en voor 2 uurtjes de woning verlaten. Daarna alles luchten en ben je in prencipe klaar voor de volgende run.
                        Voor de veligheid wel alles uitzetten op voorhand.

Greets
                        Last edited by psychedelic1988; 14 January 2014, 02:14.

Comment

Ik hou het bij goed schoonmaken en houden.
                          Geen stekken kopen. (koop je ongedierte mee)
                          Geen dien meenemen waar je kweekruimte is ivm veren luizen parasieten en blabla.

Lijkt me goed spul maar een beetje heftig

Comment

ja zou wel het makkelijkst zijn idd zo een nevelautomaat,ben je zeker met een masker de kamer weer ingegaan na 2 uur?.klinkt wel verleidelijk,thx voor de tip,slaan we op.en ja schoonmaken zowiezo hou best wel van netjes en schoon.

Comment

Had em al weg gegooid dus met ingehouden adem door me huis heen gegaan om alle ramen open te zetten.

Dat het werkt is ckr want ik had erg agressiefe spint in me hok wat met andere middektjes niet kapot wou.
                              Suc6 ik hoop dat je er vanaf komt

Comment

Nieuwe hobby geldt voor mij ook . Succes collega. Zelf ben ik begonnen met een 60/60 tentje. 4 Royal medic zaadjes. Zaakje groeit. Maar als ik foto's bekijk van kweekverslagen van anderen zie ik bij hun compactere planten. Ze beginnen meten na het kiemen al bladeren alle kanten op te ontwikkelen. Ik krijg een stengeltje van ongv. 10 cm eer de blaadjes beginnen te groeien. Ligt dit aan het ras dat ik gekozen heb?
                                heeft iemand tips? Alvast dank.

Comment

Bezig...
                                X