Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladeren wegknippen of niet??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladeren wegknippen of niet??

    Korting op 420shop
    hoi ik vroeg me af of het goed is om in de laatste week vd bloei grote bladeren weg te knippen zodat alle voeding naar de toppen kan of werkt het zo niet??

    hier paar foto's 000_0636.jpg000_0639.jpg000_0633.jpg
    is het goed om aantal bladeren weg te halen of beter van niet???

    b.v.d.

    #2
    Re: bladeren wegknippen of niet??

    Mijn oordeel. Beter niet.

    Je moet je bladeren zien als grote fabriek/opslag silo's voor bouwstoffen met een dak vol zonnepanelen.
    deze neemt het zonlicht op en voegt die samen met andere bouwstoffen *onder de noemer fotosynthese* en voert dan de bouw materialen af naar de toppen.

    Ga je deze bladeren weg halen treed er minder fotosynthese plaats wat zal resulteren in minder top groei.
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


      #3
      Re: bladeren wegknippen of niet??

      Ik ga akkoord met DenSchimmige,

      Als je de oogst wilt vergroten in de laatste week zou ik eerder gaan voor volgende alternatieven: klieven, watersnood, toppen opbinden etc ...
      Zelf heb ik klieven toegepast op mijn plantje:IMG_1008[1].jpg
      Hierbij zal je plantje in "survival mode" gaan en heel wat voeding naar de toppen sturen, zeker eens een experimentje waard! pas hier natuurlijk wel mee op dat ge de plant niet dwars doorsnijdt
      Ook de watersnood (geen water geven in laatste week) pas ik regelmatig toe zodat de wortels geen water meer krijgen zodat de toppen hun voeding uit de bladeren zullen gaan halen.

      Nu zou ik deze alternatieven niet tegelijk combineren uit zekerheid

      Veel succes!

      Comment


        #4
        Re: bladeren wegknippen of niet??

        Zorg wel als je gaat klieven dat je een scherp mes gebruikt.
        anders kom je er niet doorheen :p

        Emotime.jpg
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          Re: bladeren wegknippen of niet??

          enkele van je grotere fan bladeren kan je wegdoen

          of buig ze weg dat je onderliggende topjes tog net iets mee licht vangen

          voor de rest zou ik zeggen , dat zag er een aardig runnetje uit

          groetjes en veel droog plezier binnen een weekje !!
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: bladeren wegknippen of niet??

            tnx voor de info mensen!!
            ik kan weer ff verder!!

            Comment


              #7
              Re: bladeren wegknippen of niet??

              De laatste week geef je toch helemaal geen voeding ?
              Dan geef je alleen water om te zorgen dat juist die voeding uit de toppen verdwijnt !
              In die periode moet je alles hebben van fotosynthese.

              In theorie zou je ze dus gewoon wat meer licht moeten geven.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: bladeren wegknippen of niet??

                niemand zei dat ie voeding wou geven .. er werd gezegd: 'zodat de voeding naar de toppen kan'

                laat ons er van uitgaan dat ie de klepel heeft gehoord maar nog niet ziet hangen ..

                -->

                - op het eind voed je niet meer (minstens twee weken voor de oogst stoppen anders rook je voeding, moest dat nog geen parate kennis zijn) en dan verwacht je dat de plant 'de resterende voeding' uit de plant zuigt, te beginnen bij de onderste bladeren (deze beginnen aan hun herfstkleurtje)
                - het is een fabeltje dat door bladverwijdering meer voeding naar je toppen gaat, ook al lijkt dat idee logisch het is totaal het tegenovergestelde want je neemt het transportmiddel (de bladeren) die er voor zorgen dat je toppen voeding krijgen weg.

                steeds zoveel mogelijk bladeren laten staan, ombinden , takje plooien etc zijn betere alternatieven zoals K1 zei

                Comment

                Bezig...
                X