Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Discussie Topic Over LED Kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Discussie Topic Over LED Kweken

Ja, het kan... maar ik denk niet dat Escargot dat bedoelde met zijn vraag. Maakt niet uit: We lijken het erover eens dat kweken onder LED mogelijk is, maar niet economisch of praktisch.

Had ik een schoenendoos en een plantje over, dan zou ik een gloeilamp "bewijzen" als kweeklamp.

Comment

pff, kweken zonder licht, da's pas kunst -en chemisch, sterk chemisch-
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik begin toch ook over te hellen naar LED. Ik heb toch wat zware nadelen van HPS gevonden, voor de hobbykweker althans:

- Aan HPS kun je niet leuk geld uitgeven. Duizend euro aan HPS lampen kun je namelijk niet aansluiten op je huis-installatie zonder de hoofdstop eruit te blazen. Wil je dus 1000 euro uitgeven aan verlichting, kies dan LED.
        - Het kweken zelf is wel leuk met HPS, maar aan het eind zit je met kilo's plantenzooi die je weer moet opruimen. Wil je geen plantenzooi, gebruik dan LED. (Kweken met HPS is zoiets als vissen met aas aan je haak. Je hebt nooit een momentje rust.)
        - Ik zei het al: HPS is lang niet zo paars als LED. Echt, lang niet.

Comment

ik moest lachen

Comment

lol @ blani

maar goed ik lees hier dus vanalles maar ni wat ik dus wil lezen

stel je voor die duurste led lamp 1200-1600 euro lees ik hier !!

ik vermoed dan dat het gaat over iets zoals dit http://onlinetopgrowshop.com/nl/led-...bloeilamp.html

ik ben naab op dit gebied dermee dat ik het gewoon vraag

ik zie staan 510 wat !! das geen 600 w hps maar onder die lamp moet dan tog wel 500 gr normaal haalbaar zijn ?? op 1.2 tentje !!

of vergis ik me ??
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Dat ding kost 600 euro. Daarvoor koop je 4 (vier!) 600w HPS'setjes met electronische VSA's, bulbs en kappen.

Ja, dan mag je toch wel hopen dat het ding net zo presteert als 1 HPS lamp. Als 'ie dat doet, want de resultaten zijn op zijn best matig.

Comment

Maar : LED heeft dus geen BLANIkap nodig .. een niet te missen voordeel natuurlijk
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Dat voordeel had ik inderdaad over het hoofd gezien. LED is ingebouwd in een prachtig armatuur (ter waarde van een paar honderd euro) dus er is geen reden meer om een hamerslagkap van 12.50 euro zelf te verbuigen.

Goed punt, Moreweed.

Comment

Die led's hebben ook spiegels nodig hoor. Ze hebben ze ook met lenzen ervoor, maar dan verlies je weer licht door het lensmateriaal.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik zou meteen de micro-spiegels van AL die LEDjes willen bijbuigen.

Comment

Misschien als ze allemaal kleine Blani-kapjes hebben dat het dan nog wat kan worden met led

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik zie het al: LED heeft een parabolische spiegel. Ja, dat vraagt om aanpassing.
                          lampje.jpg

Comment

Oh god, dat wordt weer een nachtje rekenen en tekenen..

Blani gaad LED's aanpassen
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik heb al eens aan dat lensje zitten slijpen, omdat mijn hoofdlampje te veel opzij straalde. Dat was geen succes: Ik heb een nieuw ledje moeten kopen en dat afgeschermd met ductape.

LED's aanpassen... Ik heb nog een sterrenbeeld-manipulator en een gedachtengolf-to-http-converter in de pipeline die minder hopeloos zijn dan LED-kweken...
                              Last edited by Blani; 24 December 2013, 18:18.

Comment

We zitten nou in 2014 er zijn inmiddels wel rendabele led lampen te koop alleen de prijs is nog wat aan de hoge kant
                                wat veel mensen vergeten is dat meeste verslagen van led kweekjes met oude led lampen gedaan zijn de 1 watt led
                                er zijn nu bij dutch green growlights inmiddels goede led te verkrijgen ook 3 en 5 watt leds die een redelijke opbrengst halen
                                en hun geld terug kunt verdienen maar om commerciele doeleinde blijft hps nog in het voordeel
                                is goedkoper in aanschaf en levert vind ik persoonlijk nog meer op
                                maar als je led kiest ben je in het voordeel met warmte en afvoer van de lucht en voeding en veiligheid
                                en ze zijn niet traceerbaar door energie maatschapijen en overheid
                                ik zou niet kiezen voor namaak en goedkope led ufo en panelen kijk goed rond er zijn proffesionele leds te krijgen
                                pas op met de namaak van LFG let altijd goed op de sticker en het logo
                                dutch green growlights is een van de betere led handelaren en heeft een groot assortiment
                                ik ga dit jaar een nieuwe led kopen en verslag uit brengen zodat we een up 2 date verslag krijgen

Comment

Bezig...
                                X