Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp voor 1e keer kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp voor 1e keer kweek

    Korting op 420shop
    Goedeavond mede forum menners.

    ik ben nieuw op het forum en ik zou graag wat info/ tips willen ik heb een paar vraagjes ben nieuw to this
    so far heb ik een kastje van 50 bij 30 bij 30 2 computer koelvinnetjes en 4 zaadjes
    De binnenkant ban t kastje heb ik met aluminim folie beplakt ik heb een 70W gloeilamp gehaald
    die wil ik erin ophangen ,tempratuur meter heb ik gewoon een simpele op gehangen van 3 eu


    Toen ik ze kreeg heb ik ze 3 dagen in 2 wattepads van me vriendin gedaan
    toen ik een worteltje zag van +- 2 cm zag heb ik ze in plastic bekertjes gedaan

    de potgrond heb ik gewoon universele potgrond gehaald en hydrokorrels

    wat is nu de beste lamp om hiervoor te halen ?

    een kennis ban mij is ook begonnen en hij heeft gewoon een tl lampje opgehangen en de plant begint al groot
    te worden

    ik wilde foto's uploaden maar hij doet het niet

    il ik ga proberen zo proberen om de foto's er alsnog op te krijgen

    Ben benieuwd naar jullie reacties

    Groetjes C.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    De 1e foto is de plant van me kennis
    Attached Files

    #2
    Re: Hulp voor 1e keer kweek

    Hey Sambal leuk dat je bent begonnen met je eerste kweek.

    Kijk vooral het forum eens door naar andere mensen die micro kweken.
    Alles over micro grow. Kweken in kleine ruimtes met een laag wattage verlichting.


    Hier staat veel bruikbare info. Vooral voor jou.
    (Welke lampen hun gebruikt hebben... enz...)

    Grz

    Comment


      #3
      Re: Hulp voor 1e keer kweek

      Met een gloeilamp gaat het niet werken vrees ik... TL/Spaarlamp/Tneon/HPS(/Led) is wat je nodig hebt
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Hulp voor 1e keer kweek

        Ik heb beetje zitten Google in kan zon 400w lamp met Chrome kap eromheen voor 60 euro krijgen is dat duur ? Volgens die man is er 1 kweek mee gedraaid

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        En moet ik verder nog iets regelen hoor veel dingen over een PH meter enzo??

        ik wil super kweker worden in 2014 ))

        hielfeeeeeeeee

        Comment


          #5
          Re: Hulp voor 1e keer kweek

          Tja, naargelang je benodigdheden en budget kun je wel een 400 watter kopen, maar dan hoort daar ook minstens een kastje / tentje en afzuiging bij.

          Kijk hier eens naar: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...je-kweekruimte

          Veel leesplezier.
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #6
            Re: Hulp voor 1e keer kweek

            Zoals rodigan zij begin daar maar is dan weet je wat je nodig hebt om een fatsoenlijke kweek op te zetten.
            Voor een setje van een onbekende is dat best duur jah of het moet gavita spul zijn.
            Hij kan wel zeggen 1 kweek mja is dat egt zo?
            voor dat geld heb je bijna een nieuwe dus die keuze is makkelijk he.

            Ook voor een microkweek heb je meer nodig dan alleen lampen die moet ik vandeweek alleen nog ff toevoegen in die link van rodigan

            greets

            Comment


              #7
              Re: Hulp voor 1e keer kweek

              Een 400 watter in dat kastje is niet haalbaar. Temperatuur zal veel te hoog oplopen en de plaats is er volgens mij ook niet voor.
              Weet ook dat je naast de lamp met kap een VSA nodig hebt om de lamp te gaan voeden.

              Je knutselt een grotere kast in elkaar of je koopt een tentje en je werkt met HPS. Dat is optie een.
              Of je blijft bij je kastje en werkt met spaarlampen of Tneon.

              Verder zal je nog veel moeten lezen, lezen en lezen wil je een, naar eigen zeggen, "superkweker" worden.
              De vragen die je hier stelt tonen aan dat de basiskennis je nog ontbreekt.
              sigpic
              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

              Comment


                #8
                Re: Hulp voor 1e keer kweek

                Hmmm stap voor stap heb al veel gelezen en gekocht maar het geld groeit niet.op mijn rug helaas en laatste tijd alles gaat kapot piep zooi mja thats life heb al een 1x1x.80 tent gekocht rookmelder brandblusser (automatische)400w compleet canna grond hesi voeding. Temp.meter ph meter nu nog afzuiging en ec meter dan heb ik.de basis denk.ik.wel ofniet?

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp voor 1e keer kweek

                  hallo Sambalbei,

                  koop een tentje en de benodigdheden. Er zijn genoeg mensen die ene klein tentje weg doen met alles erbij.
                  Voor 400 euro heb je wel een leuk tentje

                  Groetjes
                  Last edited by Gladiator; 15 February 2014, 18:58.

                  Comment

                  Bezig...
                  X