Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jullie mening graag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Jullie mening graag

Ik had all aangegeven dat dit voor mijzelf is en mijn vrienden, het zijn maar 3 lampen, ik ben geen broodkweker, heb fulltime baan en heb geen behoefte om met wiet geld te verdienen, we hebben gewoon besloten om eens zelf te doen en te kijken of we betere kunnen maken dan er algemeen te verkrijgen is.
    Ik ga geen excuses aanbieden sorry, ik vind dat ik niets heb misdaan.
    het feit dat qnq speciale user is maakt h voor mij niet autoritair of wat dan oom in die zin.
    als daardoor mijn topic genegeerd word dan zei het maar zo, ik ben geen slaaf en ben ook niet onderdanig, men moet mensen in hun waarde laten, ongeacht wie of wat je bent.
    computers were made to solve problems that did not exist before them

Comment

Volgens mij moet je je excuses aanbieden bij QNQ.
      Mssn is er een reden waarom je je zo defensief opsteld maar dit was hier niet gepast.
      Die mensen doen er alles aan om medekwekers en beginners te helpen ,zodus een beetje respect kan wel !!!!
      voor de rest no more comment !!! alsnog succes met je KLEINE kweek.
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door curious View Post
        ik ben geen slaaf en ben ook niet onderdanig, men moet mensen in hun waarde laten, ongeacht wie of wat je bent.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

1. waarom, zijn mijn plantjes klein ? 2. en de toppen ook ? 3. en waarom zijn ze te vroeg bruin aan het worden ?

4. iemand enig idee ?
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

hmmmm ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn punt ook kan begrijpen, ook ik had in het begin wel moeite met de manier waarop QnQ post...je voelt het misschien als dat je belachelijk gemaakt wordt of hij komt kleinerend over.

Dat gezegd hebbende heb ik nooit zo op hem gereageerd en is dit ook de eerste keer dat ik dit zie.

Misschien is het een idee om beide een beetje op de manier van posten te letten.

QnQ & eigenlijk alle andere die het beter lezen voorstellen: ja er is een hoop te vinden door te lezen maar laten we ook niet vergeten dat er inmiddels zoveel meningen en methodes zijn dat het soms moeilijk is, zeker voor een beginner, om door de bomen het bos nog te zien. Hij vraagt hier specifiek advies voor zijn setup en dat is bij iedere kweker redelijk uniek dus een oplossing is niet 1 2 3 gevonden.

Curious: Hoewel ik jou kant ook begrijp zit er natuurlijk veel waarheid in wat de mensen je hier vertellen. Dingen zoals temperatuur en afstand van de lamp tot planten zijn dan weer wel erg eenvoudig te vinden omdat dit redelijk vaste gegevens zijn. Je moet je voorstellen dat vrij veel mensen kweken of actief zijn op dit forum en vooral leden die al veel langer actief zijn en dezelfde vraag steeds opnieuw krijgen...nja kan behoorlijk irritant zijn natuurlijk. Even voor de duidelijkheid ook, special members of andere rank members zijn echt niet perse betere members of mensen die meer te vertellen hebben. Behandel al de andere members gewoon met hetzelfde respect maar wel iets meer dan je nu liet zien door die rare post.

zoals LR2 al zegt zijn er veel te veel opties op het moment die de problemen kunnen veroorzaken en dan natuurlijk ook nog een combinatie van meerdere oorzaken.
            Als je nog een week te gaan hebt, kun je vrij weinig meer doen voor je planten, zover in de bloei worden ze niks meer groter en met zon ruimte ook niet beter of mooier meer.

Hoe groot is je ruimte? wat voor afzuiging? hoe groot zijn de potten? waren het feminised zaadjes of stekjes of iets?

Zoiezo lijkt het me al vrij duidelijk dat je onder andere afstand van de lamp en temperatuur iets niet helemaal goed hebt gedaan, LL op je hydrometer betekend dat de LV zo laag is da het niet meer meetbaar is, dit is onder de 30% als ik me niet vergis
            Last edited by Ganjalf_The_Green; 5 January 2014, 16:34.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjalf_The_Green View Post
              hmmmm ik moet eerlijk bekennen dat ik zijn punt ook kan begrijpen, ook ik had in het begin wel moeite met de manier waarop QnQ post...je voelt het misschien als dat je belachelijk gemaakt wordt of hij komt kleinerend over.

Dat gezegd hebbende heb ik nooit zo op hem gereageerd en is dit ook de eerste keer dat ik dit zie.

Misschien is het een idee om beide een beetje op de manier van posten te letten.

QnQ & eigenlijk alle andere die het beter lezen voorstellen: ja er is een hoop te vinden door te lezen maar laten we ook niet vergeten dat er inmiddels zoveel meningen en methodes zijn dat het soms moeilijk is, zeker voor een beginner, om door de bomen het bos nog te zien. Hij vraagt hier specifiek advies voor zijn setup en dat is bij iedere kweker redelijk uniek dus een oplossing is niet 1 2 3 gevonden.

Curious: Hoewel ik jou kant ook begrijp zit er natuurlijk veel waarheid in wat de mensen je hier vertellen. Dingen zoals temperatuur en afstand van de lamp tot planten zijn dan weer wel erg eenvoudig te vinden omdat dit redelijk vaste gegevens zijn. Je moet je voorstellen dat vrij veel mensen kweken of actief zijn op dit forum en vooral leden die al veel langer actief zijn en dezelfde vraag steeds opnieuw krijgen...nja kan behoorlijk irritant zijn natuurlijk. Even voor de duidelijkheid ook, special members of andere rank members zijn echt niet perse betere members of mensen die meer te vertellen hebben. Behandel al de andere members gewoon met hetzelfde respect maar wel iets meer dan je nu liet zien door die rare post.

zoals LR2 al zegt zijn er veel te veel opties op het moment die de problemen kunnen veroorzaken en dan natuurlijk ook nog een combinatie van meerdere oorzaken.
              Als je nog een week te gaan hebt, kun je vrij weinig meer doen voor je planten, zover in de bloei worden ze niks meer groter en met zon ruimte ook niet beter of mooier meer.

Hoe groot is je ruimte? wat voor afzuiging? hoe groot zijn de potten? waren het feminised zaadjes of stekjes of iets?

Zoiezo lijkt het me al vrij duidelijk dat je onder andere afstand van de lamp en temperatuur iets niet helemaal goed hebt gedaan, LL op je hydrometer betekend dat de LV zo laag is da het niet meer meetbaar is, dit is onder de 30% als ik me niet vergis

Ganja_LF, hiermee kan ik wel leven, laten ik me dan zo opstellen
              Ik kan dit wel accepteren, hij begon te hard, en ik reageerde net zo of misschien iets harder. Akkoord. dan kan ik wel accepteren en zeg ik hierbij "Excuses"

Verder, het is inderdaad heel moeilijk voor mij om mijn situatie op goede manier in te schatten, wat geschreven is, weet ik zo uit mijn hoof, de temperaturen, de lampen, de ruimte, de vocht, voeding ph, ec, bla bla bla bla

maar iedere situatie is anders.

Ik had cloontjes / stekjes gkocht van iemand, het zijn Bubbels ( had ik van hem begrepen )

het is een klein tent van 3 / 1, dus 3 lampen, elke lamp is van een van ons we zijn met ons 3en, we hebben gewoon een inblaas en afzuig gekocht bij de shop, en filter, standard opstel. niets bijzonders, maar we hebben de temperatuur nooit onder controle kunnen houden. Het is soms 29-30, soms zelfs tot 36 geweest, dan weer 30, en in de nacht periode tussen 15-20 nu is het nog iets stabieler dan in begin.
              Wat ik ook aangaf dat ik door mijn amateurisme in het begin water heb gegeven aan de plantjes, wat ik blijkbaar niet mocht doen ?!

Ik heb iemand gesproken vandaag, deze persoon is een pro in dit gebied, en hij gaf aan dat ik geen zorgen moest maken, alleen de voeding moet van 1.8-2.0 naar maximaal 1.5 dat het dan veel beter zou worden, want ik zit in de 7de week, en het zijn bubbels, deze kunnen zelfs 10 weken of 11 weken in beslag nemen. Dus ik heb theoretisch nog 2-3 volle weken te gaan ? !
              Daarnaast zei hij ook dat de hoge temperatuur niet goed is maar dat de planten dat wel aankunnen, ik moet wel de temperatuur onder controle krijgen, maar hoe, dat moet ik nog bedenken.

Comment

Last edited by Escargot; 5 January 2014, 17:40.

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

Comment

het is een Tent van 3 bij 2, dus aan een kant heb ik 3 maal 1 meter gebruikt om te planten, en aan de linker kant heb ik Filter, inloop etc...

Omdat ik de temperatuur niet omlaag krijg, ben ik aan het denken om misschien een van die 600 te vervangen door 400 ? is dat een goede idee of beter helemaal weghalen en 2 van 600 laten hangen ?

bodem 17.5 grade betekent dat dat ik een termometer in de pot/aarde moet steken ?

Verder Wat betreft de vochtigheid, moet het echt constant op de metertje rond de 50-60 vochtigheid zijn ? zo ja, hoe bereik je het ? is een bevochtiger toerijkend ? houd die dat aan ?
                    en is het nodig als de lampen aan staan of als het donker is ?
                    hoe zit het met watergeven? we geven altijd water 1 - 2 uur voor dat het licht uit gaat, is dat goed ? of moet je het geven op het moment dat het aangaat ?

De inblaas en afzuiging, hebben de mensen in de shop berekent, daar heb ik dus niet echt verstand van, ik heb aangegeven dat ik 3 lampen wil aanzetten, en dus 3kw/m aan ruimte ervoor wil gebruiken, die hebben toen 2 boxen aan me gegeven en die heb ik aangesloten, de tent zuigt, niet te sterk, dus klein beetje en dat is juist zoals ik het wil, zodat er geen geur ontsnapt.

Trouwens dat ingeblazen lucht, en ventilator stroom, moet het precies via zijkant op de plant blazen ? of van boven af? of van onderen ? maakt dat wat uit ?

de temperatuur meter, mag deze onder direct licht ? of moet ik deze beschermen ? het punt is dus dat ik er 2 van gebruik, een gewoon binne, en andere buiten met een termostaat kabeltje die binnen zit,
                    dus de metertje die binnen hangt laat bijvoorbeeld 34 zien, terwijl de 2de metertje die zelf buiten staat maar termostaatje binne, laat 27-28 zien, dus ik dat is erg verwarrend.

ik dank jullie van harte voor jullie moeite alvast.

Comment

Je schrijft over je afzuiging: ""niet te sterk, dus klein beetje en dat is juist zoals ik het wil, zodat er geen geur ontsnapt."
                      Zit er dan een dimmer tussen? Voor die 3 lampen heb je een behoorlijke afzuiging nodig, want je afzuiging is je koeling.

Comment

Comment

Zit er wel een dakje over die binnen meter heen? Of meet die ook de stralingswarmte van de lamp?

:edit: nvm je geeft zelf al aan dat dat niet zo is. Dat is wel de bedoeling. Je moet de lucht temperatuur meten rond de toppen. Dan moet je de termometer dus wat afdekken zodat er geen licht op valt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Dat vocht gegeven is bijna altijd op LL, dus ik zie 2 letter L L alleen als ik net heb besproeid dan gaat dat even omhoog naar 40-50 soms, voor een uur of zo, dan gaat het weer omlaag en op gegeven moment zie ik weer L L op de meter.

Comment

LL op je hydrometer betekend dat de LV zo laag is da het niet meer meetbaar is, dit is onder de 30% als ik me niet vergis
                              Dat weten we, we hebben het gelezen...
                              Dat neemt niet weg dat we eerst moeten weten hoe de standen werkelijk zijn.

Het belangrijkste is nu dat de temperatuur stabiel wordt, de LV is van later zorg.

De werkelijke standen zijn belangrijk, nu en in de toekomst.

Nogmaals, neem eens wat foto's....we werken nu in het donker.

Comment

sorry, foto gaat niet lukken, ik maak foto's met mijn Iphone en deze voegt altijd locatie gegevens toe, ook all heb ik all die functies uitgezet, maar voor de apple / nsa en andere idioten van de speciale diensten wordt het standaard opgeslagen, van die idioten ben ik niet bang, maar sommige hebben de software om de images te ontcijferen en te zien war ze opgenomen zijn daarom voor de zekerheid wil ik geen risico nemen. dus sorry foto's ga ik niet posten. ik kan ze natuurlijk afbreken met grafische software, maar gaat me veel tijd en moeite kosten. ga ik niet doen.
                                ik probeer even de metingen te doen.

Comment

Bezig...
                                X