Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er ervaring met gebruik van spongepot ontkiemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Re: Wie heeft er ervaring met gebruik van spongepot ontkiemen

Ik doe het gewoon zoals het uitkomt: in de grond, in de cocos, in 'n glas water, cocosflakes, sphagnum mos, man, het werkt allemaal!
      Ik zie het als reinste geldverspilling om producten te kopen die je eigenlijk al in huis hebt.

Een tijdje terug heb ik nog jiffy's gemaakt met een oude krant: stencil opzoeken voor een take-away doosje, uittekenen, vouwen, vullen met aarde, afsluiten en een gaatje prikken. Zet 'm in een laagje water en klaar ben je. Zelfde werking, zelfde concept, alleen dan voor een luttele 0.01 cent en tien minuten van je tijd per 20 units. Als ze eenmaal nat zijn, kun je de bovenkant er gewoon afscheuren, trouwens.
      takeout.gif

Creativiteit kent geen tijd!
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Standaard potjes of Jiffy tablets scheelt weer tijd. Die Jiffy dingen kosten ook maar een paar cent het stuk (als je je niet laat afzetten door een growshop).

Als we het dan toch over alternatieven hebben, ik vind die rootrainers er altijd wel interessant uitzien:
        Rootrainers Propagation Systems http://rootrainers.co.uk/rootrainers/

809765-050.jpg

Zijn ook niet zo heel duur en in verschillende maten:

Rootrainers is een zaaisysteem waarbij een ideale wortelkluit ontstaat, wat na het uitplanten resulteert in minder uitvallers en betere groei.

Leek me met name wel wat voor guerilla als je toch liever een wat langer wortelgestel hebt.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik heb de smaak te pakken en heb bij tuinspul gelijk maar zo een roottrainer gekocht.Ga sowieso toch alweer aan de gang met de voorbereidingen voor de moestuin en kruidentuin Kan ik net nog een ronde proberen om zaat te laten ontkiemen. Zodra ik er mee bezig ben zal ik het resultaat delen. Heb aardig wat zaden biologisch en regulier gekocht .Knoflook nog nooit gekweekt en nu besteld Zo zie je maar weer wat deze informatie doet. Gezonde eigenkweek van planten groenten en aanverwante artikelen Bedankt voor de link.

Comment

Ah, cool. Ben benieuwd wat je ervan vind.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Persoonlijk een slechte ervaring met Spongepot's, twee keer geprobeerd in te ontkiemen en echt maar 2/5 ontkiemd gekregen. Paar van die zaden nog even in het water gelegd voor 12h/24h en toen kwamen daar weer 2 extra van boven gelukkig.

Nieuwe poging kwamen er helaas maar 2/5 uit na 4 dagen, maar weer even 12h/24h in het water en gelukkig kwam de rest toen ook uit.

Ik raak ze niet meer aan.

Comment

Had je je spongepots wel in een propagator geplaatst? Of desnoods een plastic zakje erover?
                Kan me inbeelden dat wanneer je dit niet doet en je in relatief lage luchtvochtigheid probeert te ontkiemen dit moeilijk lukt.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Het is voor mij en positieve ervaring de spongepot in combinatie met propagator van Garland De bodem word doo 15 graden licht verwarmd van de onderkant .De spongepot in de propagator gezet en na 2 dagen zie ik al dat de zaden ontspruiten/ontkiemen.Wel gebruik gemaakt van de poeder die je in de plantenspuit erbij doet om de ontkieming te bevorderen. Ik heb een kleinschalige kweek voor maar 4 planten opgezet en het ziet er veelbelovend uit.Ik zal wat foto's bijvoegen ter verduidelijking. foto,s volgen
                  Last edited by Avishai; 20 January 2014, 18:31.

Comment

Ik zie meer ervaren kwekers geen gebruik maken van spongepots. Lijkt me een duidelijke zaak

Comment

Ik gebruik zo iets nooit
                      Jiffy plugs of aarde. En met moeilijk te ontkiemen zaad steenwol.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                      -

Comment

Of zo:
                        Attached Files
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

ik heb een keer gratis die spongepots gekregen, en gebruik ze nooit meer. Slechte opkomt, wortels die verkeerd groeien en een hoop geld aan zaden in de vuilbak!
                          Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Bezig...
                          X