Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar beginner vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar beginner vraagjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik wil dit jaar voor het eerst buiten 2 of 3 plantjes kweken. Nu heb ik een paar vragen:

    - Hoe groot moet het potje zijn waarmee je begint? En na hoeveel weken kan de plant in een 20 liter pot?

    - Wat is voor een beginner die zeker van wilt zijn dat alles goed gaat het beste; Plagron batmix of Plagron lightmix? Zijn deze mixes geschikt om met Plagron Alga Bloei te gebruiken?

    - In welke grond moeten de zaadjes ontkiemen, want ik las dat dat niet kan met Plagron mix grond?

    - Ik wil graag de potjes met het ontkiemde zaadje erin voor mijn raam zetten tot hij een plantje is van ongeveer 15 cm lang. Is dit handig of niet?

    - Op veel sites waar wiet zaadjes worden verkocht lees ik dat je vanaf begin april kan beginnen, maar hier op het forum lees ik 18 mei, hoe zit dat?


    Met vriendelijke groeten,

    SlacKardx

    #2
    Re: Paar beginner vraagjes

    Welkom ,de meeste vragen kan je hier wel ergens vinden via de zoek funtie.
    Rol een dikke joint en neem want kweekverslagen door

    Comment


      #3
      Re: Paar beginner vraagjes

      Die vragen staan idd wel heel vaak beschreven ja

      Wanneer je begint os persoonlijk. Ik ben al begonnen.

      In 20liter kun je ze het beste meteen zetten. Geen overpotstress.

      Ontkiemen doen we op zaaigrond. Gaat wel wat jij zegt maar je zaadje heeft niet zoveel voeding nodig als daar al inzit. Ze gaat verbranden.

      Plantjes achter je raam zetten is een optie maar dan krijgen ze te weinig licht en gaan strekken. Dus dan krijg je lange planten die niet zo fit zijn.
      Je moet ze trainen met wind. Sportschooleffect. Dikke stelen kunnen dikke toppen dragen en een storm aan.

      Welke mix je gebruiken moet? Tsja goeie vraag. De een vindt dit beter de ander weer dat. Ik zou gaan voor batmix.

      Ga je niet in de volle grond kweken?

      Comment


        #4
        Re: Paar beginner vraagjes

        In april is er pas 13 uur licht, da's dus te vroeg.
        Met gewone plantjes begin ik in juni dan is er 16+ uur licht buiten en net zo belangrijk: de temperatuur is veel beter.
        Niet achter het raam beginnen dan heb je binnen een week 15cm, stengel.

        Batmix voor buiten, lightmix voor binnen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Paar beginner vraagjes

          Oorspronkelijk geplaatst door SlacKardx View Post
          - Op veel sites waar wiet zaadjes worden verkocht lees ik dat je vanaf begin april kan beginnen, maar hier op het forum lees ik 18 mei, hoe zit dat?
          op deze site word in eerste instantie raad gegeven, hier word weinig uit winstbejag gedaan. iemand die winst wil maken raad jou aan vroeg wat plantjes te zetten, zo gaan er vast wat stuk en kan je er nog eens kopen. (of in het geval van auto zaadjes, kunnen ze je nog een rondje verkopen om te planten in het najaar ..

          ff terzijde: slackard is perfect gekozen als naam, dat je er een kusje (x) achternagooid zie ik als een poging tot omkoping echter je zal het echt wel zelf moeten doen, hoe lief je ook moge zijn
          en gooi die zaadjes buiten toch gewoon in volle grond .. niks plagron niks bij voeden .. de natuur doet alles voor je dat zou een echte slackard gedaan hebben .. succes met je buitenplantjes

          Comment


            #6
            Re: Paar beginner vraagjes



            dit is een best handige site voor lichturen.

            Comment


              #7
              Re: Paar beginner vraagjes

              Yep, ik kijk meestal naar deze, da's wel exact genoeg :

              zonoponder2014.jpg

              Van meteopagina.nl
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Paar beginner vraagjes

                Batmix is een rijke voeding. Mijn AFs hebben er vorige jaar hele run op kunnen doen zonder bij te voeden. Ik zou die pakken.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Paar beginner vraagjes

                  Ik kijk naar mijn interne klok, als ik de drang heb om iedere ochtend koffie en een seggeretje in de achtertuin te doen, dan is het kweekseizoen begonnen.
                  Potgrond is ook gewoon A-OK. Het geld dat je zo bespaart kan naar een doosje mest uit het tuincentrum gaan.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Paar beginner vraagjes

                    wanneer precies te beginnen is voor vele iets persoonlijks, de een begint al wanneer voor in de april en de ander wacht tot de ijsheiligen voor bij zijn. Weet je al met welk ras je wilt gaan kweeken? wil je op je plantjes wachten tot het eind van de zomer of wil je liever een rondje vaker draaien en neem je een auto flower. Heb je een leuk plekje in je tuin met voldoende licht uren dan dan kun je ze het beste in de vaste grond daar worden ze het sterkst van, wil je echter nog met je planten kunnen gaan sjouwen dan zet je ze in een pot.

                    Comment


                      #11
                      Re: Paar beginner vraagjes

                      Sorry voor mijn late reactie, ik heb op jullie advies de volgende dingen besteld:

                      Plagron Alga Bloom 1L GXL-8105 1 € 8,26
                      Plagron Bat-mix 50L 2201 1 € 9,10
                      Plagron Roots 500mL 8132 1 € 14,87
                      Pot vierkant PE 6,5 L 18 x 18 x 23 cm 2031 2 € 1,65
                      Pot vierkant 25 L 33,5 x 33,5 x 33,5 cm 2036 2 € 6,62
                      Plus 2 zaadjes van deze site: https://www.freeseedsonline.com/prod...ower-plant-pp/ <-- geen reclame, ik verwijder het indien nodig.

                      De prijs ziet er misschien onwerkelijk uit, maar ik heb veel positieve reviews gezien over zaadjes van die site dus ik probeer het gewoon
                      Ik denk dat ik rond eind april ga beginnen, en ik ben ook van plan een mooi kweekverslag te gaan maken.
                      Ik wil de zaadjes ontkiemen in zaai & stekgrond. Als ze dan ontkiemt zijn na hoeveel dagen kunnen ze dan over in de batmix? En moet ik me batmix nog doorspoelen of mengen? Wat betekent volle grond?

                      Bedankt iedereen!

                      Comment

                      Bezig...
                      X