Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te lage temperatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Te lage temperatuur

    Korting op 420shop
    Yo allemaal,

    Ik zit met een klein probleempje. Ik heb onlangs een tent in mijn kelder opgezet, maar het wordt daar zo'n 11 graden wanneer de lampen niet aanstaan en het vriest nog niet eens buiten... Heeft er iemand een idee hoe ik mijn temperatuur hoger kan houden wanneer de lampen uitspringen? Ik dacht misschien aan een infrarood lamp? Of gaat deze het ritme van mijn plantjes om zeep helpen?

    Alvast bedankt en gegroet ,

    StirItUp.

    #2
    Re: Te lage temperatuur

    een verwarming
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: Te lage temperatuur

      Mmmhhh daar staat geen verwarming dus het zou zowiso een elektrische moeten zijn ==> hoge kosten en vertrouw het niet echt qua veiligheid

      Comment


        #4
        Re: Te lage temperatuur

        Hee stiritup!
        Ik heb al eens een kweekje hier voorbij zien komen waarbij er in een schuurtje zonder verwarming werd gekweekt, en dat bleek prima te werken, maar pin me hier niet op vast ik weet niet wat andere hiervan zeggen?
        Het zal ook natuurlijk afhankelijk van de grootte/gezondheid en soort van je plant te maken hebben, de ene vriest iets sneller dood als de andere.

        Een tip voor jou om toch een mooi temperatuurtje te houden, is een matje aan te schaffen die de bodem verwarmt of iets in die richting.
        Als je creatief bent kun je ook een electrisch deken van bijvoorbeeld 50watt/100watt kopen en hier iets leuks van knutselen (ook al eens voorbij gekomen hier) dit kost ook niet veel

        Comment


          #5
          Re: Te lage temperatuur

          een tweede tentje kopen en er naast zetten ..

          luchtingang van de ene tent aansluiten op luchtuitgang van de tweede tent
          en omgekeerd .. je luchtingang van de tweede tent aansluiten op de luchtuitgang van de eerste tent.

          als je nu overdag in de ene tent de lamp aansteekt en snachts in de andere tent dan werk je vice versa .. de twee tentjes warmen elkaar op .. geen koude plantjes meer ..

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Te lage temperatuur

              Hi StirItUp zelf zit ik ook met dit probleem. Kijk een naar dit topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...aal-verwarming

              Comment


                #8
                Re: Te lage temperatuur

                Nice topic dat je mij daar hebt doorgestuurd killer! Danku! Weet jij of het genoeg is om de wortels warm te houden of moeten de planten het ook warm hebben?

                Comment


                  #9
                  Re: Te lage temperatuur

                  @StirItUp Ik zou het niet weten. Het zou heel veel makkelijker zijn om alleen de wortels warm te houden. Echter heeft niemand het ooit uitgeprobeerd of de planten en de wortels het warm moeten hebben of alleen de wortels. Dus daar kan ik je ook niet mee helpen...

                  Comment


                    #10
                    Re: Te lage temperatuur

                    draai je snachts of sochtends en de wortels houden wel van warmte gr of 22 en planten zowieso.

                    Comment


                      #11
                      Re: Te lage temperatuur

                      planten zien ook infrarood licht, dus als je die 's nachts in je tent hangt dan staan de lichturen gelijk aan 24/0

                      Comment


                        #12
                        Re: Te lage temperatuur

                        Owkeej dus das geen optie... Ik draai s'nachts. Grtz!

                        Comment


                          #13
                          Re: Te lage temperatuur

                          Zelf zit ik nu te denken aan een kleine olieradiator die ik op zou hangen aan de bovenkant van de tent bij de luchtinlaat. De lucht stroomt er dan langs en wordt dan verwarmd.

                          Comment


                            #14
                            Re: Te lage temperatuur

                            Mjah, mijn luchtinlaat zit vanonder in m'n tent en kvind zo een radiatortje wel tamelijk groot om erin te doen + dat verbruikt wel een hoop electriciteit O.o

                            Comment


                              #15
                              Re: Te lage temperatuur

                              @StirItUp Volgens mij is het slimmer om je luchtinlaat vanaf boven te laten komen. (iemand vertelde dat laatst.. ben even vergeten waar het staat). Verder.. Ja klopt het kost veel electriciteit.. maar je moet wat toch...

                              Comment

                              Bezig...
                              X