Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elektriciteit probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    elektriciteit probleem

    Korting op 420shop
    Hallo.

    Ik had te weinig kattekoppen zoals wij dat hier noemen dus niet genoeg gaten om al mijn kabels intesteken en als ik een kabel veranderde bv van men ps3 zag ik dat men hps lamp en secondje knipperde. Nu heb ik tijdschakelaars gekocht wel de goedkoopste en als ik die insteek komen er blauwe vonken en soort van kortsluiting denkik en mijn verdeler/-transformer begint te ratelen. Maar als ik gewoon mijn stopcontact insteek zonder de transfo dan doet alles het goed. Hoe komt dit elektriciteit is totaal niks voor mij en weet er ookk niks van af. Maar zou dit aan de supergoedkope tijdschakelaar kunne liggen dat die niet genoeg stroom doorgeeft als alles daarop aangesloten zit? Gisteren ben ik begonnen en deed die het goed maar toen ik wakker werd stond alles plots af.
    Wat zou de oorzaak kunnen zijn mijn lamp is maar 150 wat en de rest is ook niete egt de zware shit dusja.

    ?
    Alvast bedankt

    #2
    Re: elektriciteit probleem

    Latenwejeeensbeginnentevrageneenpaarleestekenstepl aatsenwellictkunnenwejedqnbegrijpenenverderhelpenl eestekenszijnonderander.,etcetera
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: elektriciteit probleem

      Bij zo'n toestanden gebruik je geen kattekoppen, zou de boel uittrekken voor je brand hebt.

      Comment


        #4
        Re: elektriciteit probleem

        had je al geprobeerd om via het plein naar de achtersteeg te lopen?daar hebben ze van die aparte dingen die ook gingen knipperen als er een bus voorbij reed die harder dan tien km per uur ging als er op schiphol een vliegtuig lande.

        Comment


          #5
          Re: elektriciteit probleem

          Geef je adres ik bel al zovast 112
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: elektriciteit probleem

            Ik zou persoonlijk even het Nutsbedrijf opbellen en ze vragen een inspectie te komen doen.
            Bel gelijk even de brandweer en politie ook....

            Ik bedoel maar.................;;..


            Gevaarlijke gek!!!!
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: elektriciteit probleem

              Ik zit op een tablad is niet zo handig.
              En is een vraag? hoe kan dit komen was de vraag? Gevaarlijke gek? Omdat er even wat geratel is? Ik vermoed dat de goedkope tijdschakelaarr het niet aankan. Maar als ik dan toch een gevaarlijke gek ben zou ik graag weten waarom... en hoe jullie het doen? hebben jullie dan allemaal 7 stopcontacten in je kamer? Ik denk het niet?.

              Toch maar bedankt voor de zeer nuttige info

              Comment


                #8
                Re: elektriciteit probleem

                Nee wij trekken even een extra kabel vanuit de groepenkast, gebruiken een licht belast stopcontact etc.

                Daarbij gebruiken wij...automatische brandblussers, (E)VSA's, Beveiligde schakelkasten, relais etc.


                Zeker geen verloop stekkers en hoe heten die dingen....


                Gewoon even nadenken...hoeveel mensen wonen er daar in jouw pand....

                Je zou niet de eerste zijn die een dood op z'n geweten heeft.

                Is dat beetje kut wiet je dat waard?????
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment


                  #9
                  Re: elektriciteit probleem

                  Mag al blij zijn dat je wakker geworden bent als ik dat allemaal lees ...

                  Die zogeheten kattekoppen zijn bij mijn weten al paar jaar verboden ...
                  Worden in ieder geval niet meer verkocht hier ... Stekkerblok noemen ze dat nu ...

                  Eens je trafo nodig hebt om lamp te laten branden komt er toch al wat stroom bij kijken... Best extra paar euros spenderen aan deftig tijdschakelaartje ... Amperage dat die aankunnen staat erop vermeld.

                  En de tijd nemen om je wat in te lezen kan ook al wat helpen !






                  Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: elektriciteit probleem

                    Think, before you act!!!!!!!!!!!!
                    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: elektriciteit probleem

                      Jongens toch wat een drama.ik heb het misschien beetje verkeerd uitgelegd maar dan nog overdrijven ze hier.
                      Ik gebruik een vsa ik noemde het de transfo..ik ken niks van electriciteit en was gewoon verkeerd in de benaming. Verder heb ik een rookalarm en brandblusser staan. Het is die vsa die plots wat ratelde.
                      Een kattekop zoals ik dat noem is zeker niet verboden ik denk dat jullie dat ook gewoon een andere benaming geven. En die tijdschakelaar is het enige dat goedkoop was en ik vermoed dat het probleem is dat die niet genoeg stroom aankan om door te sturen naar de vsa waardoor die rattelde.

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      @ escargot : ik ben de enige in mijn huis. Samen met mijn hond.

                      Comment


                        #12
                        Re: elektriciteit probleem

                        Davin 12, kun je niet mee missen ,even googelen
                        grtz Davin schakelkast DV 12 voor 2 lampen - EU Growshop


                        Voila, voor de rest veel succes nog en, kijk voor een nieuwe VSA als die ratelt zoals je aangeeft veiligheid eerst .
                        Last edited by reiko; 25 January 2014, 23:02.
                        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: elektriciteit probleem

                          Ben even achter mijn pc gaan zitten om het iets beter uit te leggen.

                          Ik heb een setje gekocht ; http://www.organicearth.eu/hobby-p-5472.html

                          De vsa zit erbij ; http://www.organicearth.eu/150-w-hd-kit-p-5500.html

                          Tijdschakelaar die erbij zit kan ik niet gebruiken omdat ik in belgie woon en jullie in Nederland andere stopcontacten hebben.
                          Dus ben ik naar Gamma gegaan en heb er een tijdschakelaar gekocht.omdat ik dacht dat het niet veel uitmaakte heb ik een goedkope genomen.

                          Info : Analoge schakelklok - resistief vermogen 3500w (16A)
                          - Inductief vermogen 460 va (2A)
                          - 48 aan/uit programma's per dag
                          - En nog wat dingen die niet berlangerkijk zijn.

                          verder heb ik een (stekkerdoos) gekocht wat ik een kattekop noem ben namelijk van Antwerpen.
                          Info : merk exin (was de duurste die er was) dus geen rommel. max 3500 watt. 2x on/of knop is een 12voudige 2x6 die allebei met een aparte knop kunnen worden uitgezet.
                          Heeft een extra beveiliging : Bij overbelasting zal de thermische beveiliging de stroom onderbreken.

                          Dus mijn probleem ik steek de tijdschakelaar in het stopcontact(geen enkel probleem)
                          ik steek in de tijdschakelaar mijn kabel die van mijn 12 voudige (stekkerdoos) komt.op dit moment is dus alles aangesloten.
                          Dan heb ik de tijdschakelaar eruit gehaald om nog even de tijd goed intestellen. toen ik hem er trug wou insteken (ondertussen zat de kabel van mijn stekkerdoos al in de tijdschakelaar) was er even een soort van kortsluiting beetje blauw geflikker aan het stopcontact en de vsa begon te ratelen.
                          heb de tijdschakdelaar eruit gehaald.
                          Zonder tijdschakelaar doet het alles goed.
                          Enkel als ik mijn ps3 wou insteken (is via een ander stopcontact) zag ik plots dat mijn hps lamp even flikkerde. en dit is al 2x gebeurd. als ik even een stekker wou insteken van de ps3 ofzo omdat ik niet genoeg (stekkerdozen) had.
                          Maar die kabels van mijn tent steken in een apart stopcontact maar is wel in dezelfde kamer.

                          Ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd.Maar zoals ik al zei elektriciteit is egt totaal niks voor mij.Ik ken er de ballen van.

                          mvg

                          Comment


                            #14
                            Re: elektriciteit probleem

                            Lees even goed wat Escar je probeert te vertellen ivm die extra kabel trekken, maak gewoon dat je niet met heel de boel op 1 circuit zit.
                            BTW: Hier zitten ook Belgen die juist dezelfde electriciteit gebruiken als jij doet.
                            Ik laat het even aan de andere mensen hier om je van antwoord te voorzien, ik ben ook geen elektricien maar heb al redelijk wat ingelezen en dat moet jij blijkbaar ook nog een beetje doen
                            Grtz Reiko
                            Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: elektriciteit probleem

                              Is alles wel juist aangesloten want een ratelende vsa is sowieso niet goed.
                              Ik denk dat die inmiddels het loodje heeft gelegd.
                              Die goedkope timers veroorzaken brand met hps ze smelten gewoon weg.
                              Er zijn niet voor niks speciale kasten gemaakt voor ons

                              Zou eerst is rustig gaan kijken hoe alles zit en hoort te zitten en dan kijken of alles nog heel is voor je het weer aansluit.
                              Maar eerst lezen

                              Comment

                              Bezig...
                              X