Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elektriciteit probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: elektriciteit probleem

    Ht zou mij verbazen moest ik voor dat kleine tentje dat ik gebruik met die kleine lamp etc een extra kabel moet gaan trekken. Mijn verwarmingstoestel op de andere kamer verbruikt 2xzoveel en daar heb ik ook geen extra kabel etc voor zitten trekken.
    Kan iemand beamen wat reiko zegt?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    @reiko.
    Toch al bedankt om een normaale reactie te zetten.

    Grtjs

    Comment


      #17
      Re: elektriciteit probleem

      Ikzelf zit ook met alles op 1 groep maar verder gebruik ik niks op die groep +-1200w denk ik.
      Dat moet gewoon kunnen want een flinke stofzuiger gebruikt al meer.
      Check je draden of maak wat foto's hoe het aangesloten zit

      Comment


        #18
        Re: elektriciteit probleem

        @psych.

        Alles doet het oke.staat allemaal trug aangesloten.

        Grtjs

        Comment


          #19
          Re: elektriciteit probleem


          @ Psychedelic: Als hij zegt dat, als de playstation aangezet wordt zijn lamp flikkert ,dan denk dat hij met meer dan de (kweektoestellen) alleen op die groep zit.
          Hopelijk voor U Michael van het jaar, 92 komt alles vlug goed!
          grtz
          Last edited by reiko; 26 January 2014, 00:06.
          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

          Comment


            #20
            Re: elektriciteit probleem

            Ik zal mijn best doen om morgen wat foto's te plaatsen. l eerst de kabels op vsa etc nog eens nakijken maar vermoed dat alled toch netjes zit. Begrijp het zelf ook niet. Denk dat het aan die rommel schakelaar zat.

            Grtjs en bedankt voor je reactie

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            @Reiko

            Ik zeg dat alles oke is. na de feiten heb ik het niet meer voorgehad. Wat niet wil zeggen dat ik niet wil weten wat het pribleem was in verband met de veiligheid.



            Comment


              #21
              Re: elektriciteit probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door MIchael92 View Post
              Ben even achter mijn pc gaan zitten om het iets beter uit te leggen.

              Ik heb een setje gekocht ; http://www.organicearth.eu/hobby-p-5472.html

              De vsa zit erbij ; http://www.organicearth.eu/150-w-hd-kit-p-5500.html

              Tijdschakelaar die erbij zit kan ik niet gebruiken omdat ik in belgie woon en jullie in Nederland andere stopcontacten hebben.
              Dus ben ik naar Gamma gegaan en heb er een tijdschakelaar gekocht.omdat ik dacht dat het niet veel uitmaakte heb ik een goedkope genomen.

              Info : Analoge schakelklok - resistief vermogen 3500w (16A)
              - Inductief vermogen 460 va (2A)
              - 48 aan/uit programma's per dag
              - En nog wat dingen die niet berlangerkijk zijn.

              verder heb ik een (stekkerdoos) gekocht wat ik een kattekop noem ben namelijk van Antwerpen.
              Info : merk exin (was de duurste die er was) dus geen rommel. max 3500 watt. 2x on/of knop is een 12voudige 2x6 die allebei met een aparte knop kunnen worden uitgezet.
              Heeft een extra beveiliging : Bij overbelasting zal de thermische beveiliging de stroom onderbreken.

              Dus mijn probleem ik steek de tijdschakelaar in het stopcontact(geen enkel probleem)
              ik steek in de tijdschakelaar mijn kabel die van mijn 12 voudige (stekkerdoos) komt.op dit moment is dus alles aangesloten.
              Dan heb ik de tijdschakelaar eruit gehaald om nog even de tijd goed intestellen. toen ik hem er trug wou insteken (ondertussen zat de kabel van mijn stekkerdoos al in de tijdschakelaar) was er even een soort van kortsluiting beetje blauw geflikker aan het stopcontact en de vsa begon te ratelen.
              heb de tijdschakdelaar eruit gehaald.
              Zonder tijdschakelaar doet het alles goed.
              Enkel als ik mijn ps3 wou insteken (is via een ander stopcontact) zag ik plots dat mijn hps lamp even flikkerde. en dit is al 2x gebeurd. als ik even een stekker wou insteken van de ps3 ofzo omdat ik niet genoeg (stekkerdozen) had.
              Maar die kabels van mijn tent steken in een apart stopcontact maar is wel in dezelfde kamer.

              Ik hoop dat ik het nu beter heb uitgelegd.Maar zoals ik al zei elektriciteit is egt totaal niks voor mij.Ik ken er de ballen van.

              mvg
              Kijk..op deze manier stellen we vragen.
              Je geeft nu duidleijk aan wat de situatie is en gebruikt leestekens.
              Wel zo fijn, het lijkt er nu op, dat het je allemaal wel kan schelen


              Maar nu je wakker bent geschud...

              Een goedkope timer kan soms werken, daarmee moet je nu net een keer geluk hebben.

              Jouw lampje is een HPI/S lamp anders had je er geen VSA bij.

              Om deze aan te schakelen heb je een relais nodig, dit kan idd een dawin 12 zijn.
              Ook zijn er goedkopere op de markt.

              Als je met verlengkabels moet werken, neem je een sterke kwaliteits kabel, met punt of rand aarde.
              Bij een vsa kan je nooit zonder aarde werken, lamp aard je op de vsa en de vsa aard je op het spanningsnet.

              Heb je geen aarde,kan je nooit maar dan ook nooit op een CV of gas/waterleiding aarden.
              In dat geval moet je een aarde laten slaan...3 meter de grond in.

              Sommigen zullen zeggen dit is niet waar, goed geloof heb, of geloof mij, ik heb het je gezegd.

              Jouw Playstation en lamp knippert door een spanningsval, dit betekend dat je al niet op een zogenaamde "lek stroom beveiliging" zit.

              Dit betekend dat of de groep niet goed beveiligd is of het stopcontact is niet goed aangesloten.
              Veel succes
              Last edited by Escargot; 26 January 2014, 00:28.
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              Bezig...
              X