Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - big bud - kelder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek - big bud - kelder

Korting op 420shop
    Dit word mn eerste kweekje met kweektent, spannend . Ik heb al es een binnenplant gehad voor mn raam, gaf toen zo'n 35gr. Ik hoop nu wat meer per plant te krijgen. Als er niets misgaat tenminste.

Na toch enkele posts hier te hebben gelezen is het me gelukt mn Vsa + lamp ( son - t pia green power) aan te sluiten. Alles werkt naar behoren en nu staat me tentje (secret jarden dr 90 II 90x90x160) klaar voor gebruik in mn tweede kelder. Aangesloten op aparte groep. Ik ben net begonnen met het ontkiemen van 3 big bud zaadjes.

Ik hoop binnenkort een paar pics van mn beginnende plantjes te posten.
    Let wel: ik heb nog geen afzuigapparaat, noch relais /timer.
    Ik geloof dat mn kelder momenteel koud genoeg is dus de tent zou niet te hard mogen opwarmen.
    Na test merk ik dat boven de lamp ik 28gr bereik en 50cm vd bodem komt het op 31gr geloof ik.
    Als ik een paar tocht gaten vrijmaak en de rits wat open laat staan kom ik uit op 27gr.

Hopelijk kan ik hiermee verder?
    Gezien de lamp toch wat zwaar is voor de tent zou ik de planten vroeg willen toppen zodat ze eerder wijd gaan en niet te hoog. Kan/mag dit? Als ik er mr 3 zet dan zou er toch voldoende ruimte zijn hiervoor dacht ik?

Grtz,-

Re: Eerste kweek - big bud - kelder

Hellow, welke lamp is dat dan? 400HPS veronderstel ik.
    Je zult mssn nog enkele posts moeten lezen want dan zul je tot de conclusie komen dat je niet zonder afzuiging kan.
    Alleen een passieve inlaat zal niet werken, je moet extra afzuiging hebben ( en die dan liefst niet in dezelfde ruimte laten uitkomen (voor jouw je kelder) beter verse lucht binnen, vuile lucht naar buiten)
    Een tijdschakelaar is van groot belang (davin 12) , omdat je anders elke dag op het juiste uur aanwezig moet zijn om die ff'n lamp aan en uit te doen!! (is niet de bedoeling denk ik)
    Voor de moment ben jij dus niet helemaal veilig bezig !!!!! zodus, schakelklok aanschaffen, goeie afzuiging voor uw tent is 350 kubiek, eventueel nog een fancontroller (davin 11) en dan ben je er bijna, want ik zie geen ventilator vermeld staan.
    Deze dingen mssn nog even aanschaffen en dan kun je der veilig aan beginnen .
    Succes met je verdere kweek.
    Grtz
    Last edited by reiko; 5 February 2014, 09:35.
    Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Ik denk dat dit bij de afdeling kweekverslagen hoort, toch ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Een plant achter het raam die 35 gram oplevert?
          Daar wil ik wel eens foto's van zien.
          De ganse droge plant woog 35 gram zeker?
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Hey,

Ik ben er intussen ook al achtergekomen dat afzuiging wel nodig is, op het moment dat ik de bestelling doorgaf had ik hier nog geen rekening mee gehouden.
            Mr geen stress m'n lamp ligt nog niet aan hoor.
            Is een 600w lamp, ook pas achteraf beseft dat dit te veel zou zijn.
            Heb nog gebeld nr de growshop om mijn bestelling aan te passen mr klantendienst zei dat een 600w echt geen probleem zou zijn. Mr dit betwijfel ik toch..
            Anyway ik ga nu een buisafzuiger BK 125 (past dit dan op m'n tentje?) + davin d12 aanschaffen, thx voor de raad.
            Ik zal de lucht afvoeren nr de eerste kelderruimte. Denk dat deze wel groot genoeg is.

Het was niet m'n bedoeling hier een kweekverslag te beginnen, ik zal dit dan wel doen in de juiste rubriek zodra ik wat pics heb.
            Ik wou gewoon nog weten of het een goed idee is om plantjes heel vroeg al te toppen ( van welke lengte mag er getopt worden?)

@ gamm: echt wel, 35 gram opbrengst. was een zaadje gekregen van m'n buur, wist zelfs niet welke soort het was, we woonden toen nog in een zolderappartement met veel ramen. Plant stond voortdurend in de zon van mei tem augustus. Ik verplaatste ze s'middags naar de kant met de meeste zon. Was niet zo breed en redelijk dun. werd redelijk hoog, gaf gewoon af en toe wat generieke voeding. Is wel al lang opgerookt

Nog es bedankt vr reacties!

Comment

Bezig...
            X