Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde op voorhand nat maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Aarde op voorhand nat maken

    Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

    het is zover mijn zaadjes liggen in de watten!! binnekort gaan de dametjes dus in de potjes... Ik had hier en daar echter gelezen dat je de aarde best al een aantal keer doorgiet met voeding bevattend water voordat de lady's er in komen te staan. Wat denken jullie hiervan? Iemand ervaring mee? many grtz en nieuwschierig naar de wijze antwoorden!!

    StirItUp

    #2
    Re: Aarde op voorhand nat maken

    Zaailingen zet je niet meteen in voedingsrijke grond dan verbranden ze. Eerste paar dagen tot een week hoeven ze zeker geen voeding.

    Wat jij denkik bedoeld is de aarde vast inwateren met juiste ph en dan al op temperatuur laten komen.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s-in-een-lijst

    Werk dit lijstje eens af! Dan weet alles wat je wilt weten over kweken.

    Greetzz maffy

    Verstuurd van mijn Super geile tablet met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Aarde op voorhand nat maken

      Bij biobizz bijv moet je de aarde eerst inweken ja. Dat activeert de biologische micro organismen.

      Let wel op dat je de aarde dan 2 dagen laat staan voor de verwarming, het moet warm zijn en het water moet een beetje verdampt zijn voordat je de nieuwe plantjes erin zet.
      Als je de plantjes er te vroeg in zet dan krijgen ze last van overbewatering.

      Comment


        #4
        Re: Aarde op voorhand nat maken

        Persoonlijk plaats ik m'n ontkiemde zaadjes in een liter stekaarde waar ik een dag op voorhand een halve liter water met 0.5 ml Plagron roots heb doorgespoeld. Heb er el jaren goede ervaringen mee.

        Er zijn natuurlijk veel alternatieven...
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #5
          Re: Aarde op voorhand nat maken

          Ok bedankt voor de antwoorden! dat was zeer duidelijk... Ze gaan morgen de potjes in dus die zal ik vandaag al wat doorspoelen en laten voorverwarmen
          Many thx! Grtz

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ter verduidelijking, is rootsstimulator ook niet goed om er vanaf het begin bij te doen? ik dacht dat dat toch net de bedoeling was? :p grtz!

          Comment


            #6
            Re: Aarde op voorhand nat maken

            Yep wortelstimulator kan van in begin meegegeven worden.

            Comment


              #7
              Re: Aarde op voorhand nat maken

              ik heb ut ook van begin gedaan met roots van plagron ..en dan growmix .. eerste 4/5 weken om de 3 dagen water(met roots) en verder als je de bloeifase gaat draaien heb je zat tijd om te bedenken welke voeding je wil gaan gebruiken. Zelf ga ik eerdaags de bloei in met terra bloom/ pk 13/14 van plagron .

              Verder suc6

              Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Aarde op voorhand nat maken

                Allright, ik heb de monsterkit van Vaalserberg, hun kweekschematje geeft aan dat wortelstimulator slechts voor 2 eerste weken moet worden toegediend? iemand ervaring met deze kit? hier is de link http://www.vaalserberg-garden.com/sk...r/standard.pdf
                deze is wel int frans... Grtz!!

                Comment

                Bezig...
                X